جمعه 7 ارديبهشت 1403, Friday 26 April 2024, مصادف با 17 شوال 1445
از پنجره همراز به نصف جهان نگاه کنید...
کد خبر: 3647
منتشر شده در دوشنبه, 15 آذر 1395 09:29
تعداد دیدگاه: 0

تصویربرداری سریال «دیوار شیشه‌ای» که تولید آن از ابتدای امسال شروع شده، حدود پنجاه روز است متوقف شده که یکی از دلایل آن را مشکلات فیلم نامه عنوان شده، اما آن‌طور که راما قویدل یکی از کارگردانان این سریال می‌گوید مشکل «دیوار شیشه‌ای» ربطی به فیلم‌نامه آن ندارد و تنها عامل توقف آن مسائل مالی است.

سریال «دیوار شیشه‌ای» به کارگردانی مشترک راما قویدل، احمد معظمی و نوید میهن دوست پس از ضبط اپیزود ۱۸، حدود پنجاه روز است که متوقف شده. نویسندگان این سریال محمد محمود سلطانی و روح‌الله صدیقی در حال نگارش فیلم‌نامه این سریال هستند که به تازگی خبرگزاری فارس اعلام کرده است تا مشخص نشدن وضعیت فیلم‌نامه این سریال همچنان متوقف خواهد ماند.

داستان کلی این سریال که نقش اصلی آن را دانیال عبادی به عنوان یک مجری تلویزیونی بر عهده دارد، درباره او و همسرش به عنوان مجریان برنامه‌ای به نام «دیوار شیشه‌ای» است که در هر قسمت از این سریال افراد مختلفی با ماجراهای متفاوت وارد این برنامه می شوند.

برای اطلاع از آخرین وضعیت این سریال به سراغ راما قویدل یکی از کارگردانان این مجموعه رفتیم، قویدل در گفت‌وگو با آی سینما با توضیح این‌که بخش اعظم این سریال فیلمبرداری شده است، درباره دلیل اصلی توقف این سریال می‌گوید: «مسائل مالی تلویزیون و مرکز سفارش‌دهنده سریال (مرکز گسترش فیلم‌نامه‌نویسی) باعث توقف سریال شده که ظاهرا مشکلات سازمانی است.» مرکز گسترش فیلم‌نامه‌نویسی در زمان ریاست محمد سرافراز در تلویزیون ایجاد شد که با آمدن عبدالعلی علی‌عسگری پیش‌بینی می‌شد منحل شود. البته هنوز این اتفاق نیافتاده، اما نمونه‌هایی مثل سریال «دیوار شیشه‌ای» نشان می‌دهد همچنان تکلیف پروژه‌های نیمه‌تمام این مرکز نیز مشخص نشده است.

قویدل درباره نگارش فیلم‌نامه و ارتباط آن با توقف سریال نیز می‌گوید: «اصلا این نیست که ضبط سریال به خاطر فیلم‌نامه متوقف شده باشد. فیلم‌نامه اصلا حساسیت‌برانگیز نیست، البته قصه‌های اجتماعی در آن روایت می‌شود که بسیار جذاب است اما نمی‌توان آن‌را حساس دانست.» او در ادامه در توضیح این‌که با وجود آغاز تولید از ابتدای امسال چرا همچنان نویسندگان در حال نگارش آن هستند؟ می‌گوید: «به هرحال سریال اپیزودیک است و این روال طبیعی است، متن سریال‌هایی از این دست از ابتدا به طور کامل آماده نیست و در روند فیلم‌برداری نویسندگان نیز درگیر کار هستند.»

به گفته قویدل تا کنون ۱۸ قسمت از این سریال ضبط و تدوین شده که کارگردانی ۹ قسمت از آن به عهده او بوده است: «البته داستان کلی را گرفته‌ایم و تنها بخش‌های استودیویی آن‌ها باقی مانده که باید تصویربرداری شوند.» قویدل از اواخر اردیبهشت ماه به این سریال پیوسته است. قویدل در پاسخ این‌که تصویربرداری این سریال از چه زمانی از سرگرفته می‌شود می‌گوید: «هنوز آقای تحویلیان تهیه‌کننده سریال زمان دقیقی به ما نگفته‌اند، سریال از ابتدا در۳۰ قسمت طراحی شده بود که ممکن است با توجه به مسائل مالی در ۲۰ قسمت تمام شود.» با این حساب تلویزیون تنها حداقل با تامین بودجه دو قسمت دیگر می‌تواند تکلیف این سریال را مشخص کند به خصوص که «دیوار شیشه‌ای» اپیزودیک است و آن‌طور که قویدل می‌گوید بدون ضربه خوردن به داستان اصلی قابلیت به پایان رسیدن در ۲۰ قسمت را دارد. این سریال که قرار است از شبکه آی فیلم روی آنتن برود علاوه بر ساختار اپیزودیک، قصه‌هایی پیوسته به یکدیگر نیز دارد و به ارتباط بین افرادی می‌پردازد که از رسانه استفاده می‌کنند و به واسطه بهره بردن از رسانه‌های مختلف با دنیای بیرون و جهان پیرامونی خود در ارتباط هستند. داستان ثابت «دیوار شیشه‌ای» به حوادث و اتفاقات و مشکلات زندگی تهیه‌کننده این برنامه تلویزیونی با همسرش که او هم از عوامل تهیه برنامه است، می‌پردازد.

از جمله بازیگرانی که در اپیزودهای مختلف این سریال مقابل دوربین رفته‌اند نیز می‌توان به شبنم قلی خانی، زهیر یاری، الهام جعفرنژاد، سیامک احصایی، روشنک عجمیان، هدایت هاشمی، سولماز غنی، علیرام نورایی، طوفان مهردادیان، مریم سرمدی اشاره کرد.

نوشتن دیدگاه