يكشنبه 9 ارديبهشت 1403, Sunday 28 April 2024, مصادف با 19 شوال 1445
از پنجره همراز به نصف جهان نگاه کنید...
کد خبر: 22920
منتشر شده در چهارشنبه, 23 آذر 1401 11:27
تعداد دیدگاه: 0
معاون میراث‌فرهنگی استان اصفهان اعلام کرد؛

معاون میراث‌فرهنگی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اصفهان از پایان ۲۵ درصد از عملیات مرمت گنبد مسجد شیخ لطف‌الله اصفهان خبر داد.

به‌ گزارش پایگاه خبری تحلیلی همراز، سید مهدی موسوی موحد، با اعلام این مطلب گفت: با توجه به آسیب‌های شدید به تزئینات گنبد مسجد شیخ لطف‌الله اصفهان، عملیات مرمت این گنبد از اواخر سال ۱۳۹۶ آغاز شد.

معاون میراث‌ فرهنگی اصفهان ادامه داد: با توجه به وجود برخی ایرادها در بخش اول عملیات مرمت طی سال ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱، مرمتگران با نظر شورای فنی اداره‌کل و شورای پایگاه‌های جهانی عملیات مرمت سه نیم ترک (بخش) دیگری از گنبد این مسجد را آغاز و این عملیات در پائیز سال ۱۴۰۱ به اتمام رسید.

موسوی موحد تصریح کرد: در عملیات مرمتی اخیر تلاش شده تا با جلب نظر اعضای شورای فنی اداره‌کل، اعضای شورای پایگاه جهانی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی و نظر پیشکسوتان مرمت، عملیات مرمت سه نیم ترک گنبد به سرانجام برسد، لذا در حال حاضر خوشبختانه این عملیات با جلب نظر جمیع کارشناسان و پیشکسوتان به سرانجام رسیده است.

مسجد تاریخی شیخ لطف‌الله اصفهان در ضلع شرقی مجموعه جهانی میدان امام(ره) (نقش‌جهان) واقع‌شده و در دوران سلطنت شاه‌عباس اول صفوی به‌منظور عبادت و تدریس شیخ لطف‌الله جبل عاملی از علمای شیعه بنا شده است. گنبد این مسجد تاریخی در بخش داخلی و خارجی دارای تزئینات کاشی‌کاری زیبایی است که در نوع خود و در جهان بی‌نظیر است./انتهای پیام

نوشتن دیدگاه