جمعه 31 فروردين 1403, Friday 19 April 2024, مصادف با 10 شوال 1445
از پنجره همراز به نصف جهان نگاه کنید...
کد خبر: 4551
منتشر شده در پنج شنبه, 01 شهریور 1397 18:17
تعداد دیدگاه: 0
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان:

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان از افزایش حضور گردشگران عراقی در اصفهان خبر داد و گفت: به دلیل نوسانات نرخ ارز و کاهش ارزش ریال، حضور گردشگران عراقی در اصفهان به شدت افزایش یافته است.

فریدون اللهیاری امروز  از افزایش حضور گردشگران عراقی در اصفهان خبر داد و اظهار کرد: نوع گردشگران شهر اصفهان تغییر کرده و به دلیل نوسانات نرخ ارز و کاهش ارزش ریال، حضور گردشگران عراقی در اصفهان به شدت افزایش یافته است.

وی افزود: در حال حاضر مردم اصفهان با گذری از اماکن تاریخی و دیدنی شهر اصفهان متوجه حضور چشم‌گیری گردشگران عراقی خواهد شد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان گفت: بیشتر عراقی‌هایی که به اصفهان سفر می‌کنند به اقامت در خانه‌های استیجاری تمایل دارند و در آمارگیری گردشگری اصفهان محاسبه نمی‌شوند.

وی خاطرنشان کرد: عراقی‌ها برای زیارت حرم امام رضا(ع) و حضرت معصومه(س) به ایران سفر می‌کنند که در کنار آن سری هم به شهرهای توریستی ایران از جمله اصفهان می‌زنند.

اللهیاری در پایان با بیان این که هنوز آمار قطعی گردشگران خارجی اصفهان در نیمه نخست سال 97 مشخص نشده است، اذعان داشت: آمار گردشگران خارجی اصفهان در 6 ماهه نخست سال 97 هنوز استخراج نشده اما نسبت به مدت زمان مشابه سال قبل تقریباً برابر است.

بنا بر این گزارش شهرهای ایران مقصد شمار زیادی از گردشگران عراقی در فصل تابستان است و کاهش ارزش تومان، گردشگران را برای سفر به ایران تشویق می‌کند؛ مقامات محلی عراق اعلام کرده‌اند روزانه 10 هزار عراقی از طریق گذرگاه زرباطیه وارد ایران می‌شوند.

 

منبع: فارس

نوشتن دیدگاه