شنبه 8 ارديبهشت 1403, Saturday 27 April 2024, مصادف با 18 شوال 1445
از پنجره همراز به نصف جهان نگاه کنید...
کد خبر: 181
منتشر شده در پنج شنبه, 25 دی 1393 01:33
تعداد دیدگاه: 0

همراز : فرمانده نیروی انتظامی کشور در بوشهر گفت: حساسیت و احساس وظیفه عده‌ای از مردم درباره مسائل فرهنگی ازجمله کنسرت‌های موسیقی قابل تقدیر است اما اگر در شهری مجوز برگزاری کنسرت هرچند برخلاف تشخیص عده‌ای از مردم داده شد، نیروی انتظامی از تصمیم قانونی حمایت می‌کند و کسی حق برهم زدن چنین مراسم‌هایی...

همراز: فرمانده نیروی انتظامی کشور در بوشهر گفت: حساسیت و احساس وظیفه عده‌ای از مردم درباره مسائل فرهنگی ازجمله کنسرت‌های موسیقی قابل تقدیر است اما اگر در شهری مجوز برگزاری کنسرت هرچند برخلاف تشخیص عده‌ای از مردم داده شد، نیروی انتظامی از تصمیم قانونی حمایت می‌کند و کسی حق برهم زدن چنین مراسم‌هایی را ندارد.

سردار اسماعیل احمدی‌مقدم درباره حواشی پیش‌آمده برای برگزاری یک کنسرت موسیقی در بوشهر در ماه جاری گفت: در مورد کنسرت‌ها به‌طورکلی با یک افراط و تفریط روبه‌رو هستیم. فرمانده ناجا با بیان این‌که شرایط فرهنگی نقاط مختلف کشور با یکدیگر تفاوت دارد گفت: از این‌رو باید در دادن مجوزها و کنترل رفتارها در کنسرت‌های موسیقی دقت و حساسیت بیشتری به خرج داده شود. به گزارش ایرنا، او در زمینه برخورد پلیس با افرادی که قصد توقف اجرای کنسرت موسیقی در بوشهر را داشتند گفت: اقدام پلیس دراین قضیه پیشگیری از درگیری و حادثه بود، اما برخی اصرار داشتند که کنسرت را قطع کنند که این رفتار غیرقانونی بود و پلیس برخورد با این گونه اقدامات را وظیفه خود می‌داند. فرمانده ناجا گفت: همه باید به قانون تمکین کنند، پلیس مدافع و حامی هر تصمیم قانونی است و در این‌گونه مسائل تا جایی که شاهد تنش و درگیری نباشد، مدارا می‌کند. احمدی‌مقدم ادامه داد: ضمن این‌که راه اعتراض نیز باز است و معترضان با وجود ابزارهای مختلف ازجمله رسانه‌ها مشکلی برای رساندن صدای خود ندارند. او در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به این‌که عزم ما برای ایجاد ساختار و تشکیلات پلیس مبارزه با مفاسد اقتصادی جزم است گفت: می‌کوشیم در این حوزه، پلیسی هم عرض با سایر حوزه‌ها و نه زیر نظر سایر مجموعه‌ها دایر کنیم. او افزود: قصد داریم با عقد تفاهمنامه با وزارت اقتصاد و دارایی، رابطه نزدیک‌تری با مجموعه‌های اقتصادی داشته باشیم و حوزه پیشگیری از مفاسد اقتصادی را فعال کنیم.

احمدی مقدم گفت: فساد اقتصادی آثار و تبعات اجتماعی و سیاسی زیادی دارد بنابراین باید با جدیت با آن برخورد و مقابله کرد که البته این اراده در کشور درحال شکل‌گیری است.

فرمانده نیروی انتظامی کشور با اشاره به رشد شش‌درصدی کشفیات سرقت امسال نسبت به ‌سال گذشته، از کاهش جرایم خشن در کشور در مقایسه با پارسال خبر داد. او ادامه داد: امسال همچنین پرونده‌های مهمی در زمینه جمع‌آوری و انهدام باندهای تروریستی جنوب شرق کشور و سرقت‌های مسلحانه ازجمله در اصفهان و شهرکرد پیش روی پلیس بود که همگی بسته شدند. فرمانده نیروی انتظامی، تقویت حرفه‌ای پلیس را از رویکردهای مهم ناجا برشمرد و گفت: این مهم به سرعت کشفیات پلیس و مقابله بهتر با جرایم افزوده است. فرمانده ناجا در مورد وظیفه پلیس با موضوع آمران به معروف و نهی از منکر و تذکرکنندگان لسانی گفت: قانون و احکام فقهی در این ارتباط موضوعات را روشن ساخته و وظیفه پلیس نیز در این زمینه مشخص است. او گفت: اگر مردم شاهد بداخلاقی‌هایی باشند انتظار می‌رود نارضایتی خود را اعلام کنند و اگر احتمال اثربخشی می‌دهند، تذکر دهند اما در صورت بی توجهی به تذکر، کسی حق حمله و ضرب و جرح علیه فرد بی‌توجه را ندارد. احمدی‌مقدم با بیان این‌که در صورت وقوع جرم آشکار باید موضوع برای برخورد و رسیدگی به اطلاع پلیس برسد، اظهار کرد: از سوی دیگر پلیس حامی آمران به معروف و نهی از منکر است و قانون نیز وظایف دستگاه‌ها ازجمله ناجا را در این رابطه مشخص کرده است.

نوشتن دیدگاه