جمعه 7 ارديبهشت 1403, Friday 26 April 2024, مصادف با 17 شوال 1445
از پنجره همراز به نصف جهان نگاه کنید...
کد خبر: 12047
منتشر شده در سه شنبه, 19 فروردين 1399 12:27
تعداد دیدگاه: 0
ضرورت-تدوین-پروژه‌های-جهش-تولید-با-رویکرد-توسعه-گردشگری

ایسنا/سمنان مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان خواستار تدوین پروژه‌های جهش...

ایسنا/سمنان مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان خواستار تدوین پروژه‌های جهش تولید با محوریت توسعه گردشگری تدوین شد.

مهدی جمال 19 فروردین با اعلام این خبر اظهار کرد: با عنایت به نامگذاری سال 99 ،سال جهش تولید، پروژه های قابل افتتاح حوزه گردشگری که در رشد اقتصاد تأثیرگذار هستند تدوین شدند.

وی با اشاره به تعدد مراکز اقامتی و بوم‌گردی‌ها در این استان افزود:اقامتگاه‌های بوم گردی و سفره خانه‌های سنتی جزء این پروژه‌ها هستند.

جمال ادامه داد: این پروژه‌ها با اعتباری بالغ بر 91 میلیارد  ریال انجام شده اند و برای به بهره برداری رسیدن آنها به  70 میلیارد ریال اعتبار نیاز است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان سمنان با اشاره به اهمیت آغاز به کار اقامتگاه‌های بوم گردی در رشد گردشگری یک منطقه، خاطرنشان کرد: ایجاد اقامتگاه‌های بوم‌گردی نقطه عطفی در صنعت رو به رشد گردشگری استان است.

جمال با اشاره به وجود چندین پروژه در حال تکمیل در این استان تصریح کرد: با افتتاح این پروژه‌ها برای 92 نفر فرصت شغلی ایجاد خواهد شد.

وی گفت: اقامتگاه‌های بوم گردی و سفره خانه‌های سنتی با هدف ایجاد اشتغال، توزیع عادلانه درآمد، پویایی اقتصاد ایجاد می شوند.

انتهای پیام

نوشتن دیدگاه