چهارشنبه 12 ارديبهشت 1403, Wednesday 1 May 2024, مصادف با 22 شوال 1445
از پنجره همراز به نصف جهان نگاه کنید...
کد خبر: 3463
منتشر شده در شنبه, 27 شهریور 1395 00:28
تعداد دیدگاه: 0
شوربختی در شب وصال؛

دامادی که برای حضور در جشن عروسی آماده شده بود، در اثر انفجار ترقه راهی بیمارستان شد.

 به گزارش پایگاه خبری تحلیلی همرازبه نقل از ایمنا، ساعت 8 عصر جمعه شب حاضران خیابان جی شرقی ناگهان متوجه صدای چندین انفجار متوالی شدند و به دنبال آن ناگهان صدای ناله های سه مرد جوان به گوش رسید.
با حضور عوامل اورژانس در محل حادثه، هر سه مصدوم راهی بیمارستان های کاشانی و الزهرا شدند.
محمد فشارکی، یکی از شاهدان عینی ماجرا که مقابل محل حادثه مغازه دارد در این زمینه به خبرنگار ما گفت: ساعت حوالی 8 عصر بود که ناگهان صدای چند انفجار ترقه و به دنبال آن ناله های چند نفر توجه ما را به خود جلب کرد.
وی ادامه داد: وقتی رفتم بیرون از مغازه دیدم سه مرد جوان بر روی زمین افتاده وصورت و بدنشان خونی است.
این شاهد عینی اظهار کرد: با دیدن این صحنه به اورژانس تلفن کردیم و با حضور عوامل اورژانس، مصدومین به بیمارستان منتقل شدند، اما داماد که از ناحیه پا تا شکم دچار مصدومیت شدید شده بود، وضعیت مناسبی نداشت و حتی ابتدا ماموران اورژانس نیز تصور کردند فوت کرده است، اما بعد از معاینات اولیه سریع وی را به بیمارستان منتقل کردند.

آتلیه مرگ

وی در تشریح این اتفاق تلخ افزود: ظاهرا عروس و داماد در آتلیه عکاسی مقابل مغازه من داشتند عکس می گرفتند و برای حضور در تالار آماده می شدند که دو نفر از دوستان داماد طی تماس تلفنی از وی می خواهند ترقه های دست سازی را که از قبل آماده کرده است به آن ها برساند تا هنگام حضور عروس و داماد آن ها را مقابلشان به زمین بزنند.
محمد ادامه داد: داماد نیز با عجله از آتلیه پایین آمده و در حالی که درب صندوق عقب خودرو پژو پارس سفید رنگش را باز کرده تا ترقه ها را به دوستانش بدهد، ناگهان کیسه نایلونی پاره شده و ترقه ها مقابل پای وی به زمین خورده و باعث جراحت شدید وی و دوستانش شده است.

index
به دنبال تماس تلفنی خبرنگار ما با عوامل اورژانس اصفهان، یکی از کارشناسان این اورژانس ضمن تائید این حادثه از بستری شدن مصدومین در بیمارستان های کاشانی و الزهرا خبر داد، اما از وضعیت عمومی داماد بی خبر بود و گفت: چون عوامل ما مصدومین را تحویل بیمارستان داده و از مراکز درمانی خارج شده اند، از وضعیت آن ها بی اطلاع هستند، اما آنچه از ظواهر امر بر می آید، حال یکی از آن ها وخیم گزارش شده است.

نقطه عطفی برای برخورد

بنا بر این گزارش، مردم خیابان های مشتاق دوم، بازارچه، معراج و ... به دنبال استفاده وحشتناک برخی از کاروان های عروسی این مناطق از ترقه های دست ساز تذکراتی به مسئولان انتظامی داده بودند و از آن ها خواسته بودند با برخورد جدی با استفاده کنندگان از ترقه های دست ساز و غیر استاندارد، از وقوع حوادث تلخ اینچنین جلوگیری کنند.
پیش از این خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی همراز نیز در نشست خبری فرمانده انتظامی استان اصفهان، از اقدام موثرآن نهاد انتظامی در برابر استفاده کنندگان ترقه در کاروان های عروسی این منطقه سئوال پرسید که سردار عبدالرضا آقاخانی، فرمانده انتظامی استان اصفهان نیز از اقدامات اطلاعاتی کلانتری ها در چنین مواقعی خبر داد و گفت: پلیس به دنبال تلخ کردن کام مردم نیست، از این جهت با اشراف دقیق اطلاعاتی بر این کاروان ها، روز بعد از مراسم بر اساس شناسایی پلاک خودروها ، مالکان خوودرو را احضار و در این زمینه با آن ها برخورد قانونی صورت می پذرید.
همچنین یکی از کارشناسان شهری در گفت و گو با خبرگزاری ایمنا پیش از این از هزینه سنگین پاکسازی تابلو های راهنمای شهری در اثر برخورد ترقه با آن ها خبر داده بود.
احمدرضا طحانیان در این زمینه گفته بود: متأسفانه رخداد ناگواری که در شهر ما توسط تعداد معدودی از شهروندان انجام می شود، استفاده از مواد آتش زا به خصوص ترقه در مراسم های شادی است.
وی خاطر نشان کرده بود: استفاده از مواد آتش زا و آسیب به اموال عمومی شاید در نگاه اول آسیب به یک تابلو قلمداد شود، اما می تواند خطرات زیادی برای شهروندان به همراه داشته باشد.
به نقل از این کارشناس مسایل شهری، ترقه ها سالانه بیش از یک میلیارد تومان به شهر اصفهان خسارت وارد می کنند.

به نظر می رسد این رخداد می تواند نقطه عطفی در شیوه برخورد های انتظامی با استفاده کنندگان از ترقه های غیر استاندارد در چنین مجالسی باشد.

نوشتن دیدگاه