جمعه 7 ارديبهشت 1403, Friday 26 April 2024, مصادف با 17 شوال 1445
از پنجره همراز به نصف جهان نگاه کنید...
کد خبر: 7183
منتشر شده در چهارشنبه, 05 تیر 1398 23:44
تعداد دیدگاه: 0
فاطمه ذوالقدر:

مسؤول ایرانی کمیته سیاسی مجمع مجالس آسیایی گفت: تعاملات کشورها آسیایی باید هدفمند باشد تا تغییر و تحولات منطقه به یک صلح پایدار تبدیل شود.


فاطمه ذوالقدر صبح امروز در نشست کمیته سیاسی مجمع مجالس آسیایی در هتل کوثر اصفهان اظهار داشت: موضوعات سیاسی در آسیا رشدی چشمگیر گرفته و در این نشست ها می توان به خوبی به این مسائل پرداخت و در کنار آن یک صلح پایدار را مطالبه کرد.
وی کرد: تغییر و تحولات زیادی در منطقه آسیا اتفاق افتاده که نیازمند آن است تا دولت‌ها فعالانه و هدفمند با تعاملات سازنده نقش مهمی را در توسعه صلح ایفا کنند.
وی خاطر نشان کرد: هدف این مجمع مشارکت و پشتیبانی حاضران به تحقق اهداف مورد نظر خواهد بود و حضور شما در این نشست به ارتقا ظرفیت گفت‌وگوها تحقق می‌بخشد.


یکجانبه گرایی نگران کننده است
دبیرکل مجمع مجالس آسیایی نیز در این نشست گفت: یکجانبه گرایی در همه کشورها، حقوق بین الملل آن کشور را تهدید می کندو همواره این یکجانبه گرایی به یک نگرانی بین المللی تبدیل شده است.
محمدرضا مجیدی اظهار داشت: ایران به عنوان یکی از اعضای فعال و متعهد «APA» و میزبان دبیرخانه «APA» است که از زمان برگزاری اولین جلسه در نوامبر 2006 تلاش کردیم تا چالش‌های سیاسی مشترک خودمان را مطرح کنیم.

دبیرکل مجمع مجالس آسیایی «APA» افزود: در همه نشست‌ها، اعضا همواره نگرانی خودشان از یک‌جانبه‌گرایی در روابط بین‌المللی که حقوق بین‌الملل را تحت تأثیر قرار می‌داد اعلام کرده‌اند.

مجیدی خاطرنشان کرد: در طول این سال‌ها موضوع حساسی را ذیل مدیریت در این کمیته مورد بحث قرار دادیم و تلاش کردیم تا پاسخی برای این چالش‌ها پیدا کنیم با این حال چالش‌های بسیاری پیش روی ماست و تلاش‌های بیشتری در این خصوص باید داشته باشیم.

دبیرکل مجمع مجالس آسیایی «APA» تأکید کرد: معتقدم جمهوری اسلامی ایران از هیچ تلاشی کوتاهی نکرده و نخواهد کرد تا اهداف مورد نظر در منشور را محقق سازد.

نوشتن دیدگاه