جمعه 7 ارديبهشت 1403, Friday 26 April 2024, مصادف با 17 شوال 1445
از پنجره همراز به نصف جهان نگاه کنید...
کد خبر: 3890
منتشر شده در جمعه, 29 ارديبهشت 1396 11:27
تعداد دیدگاه: 0
انتخابات اصفهان

مردم استان اصفهان همراه با مردم سراسر کشور از ساعات اولیه صبح با حضور پای صندوق های رای حماسه ای ماندگار خلق کردند.


به گزارش پایگاه خبری تحلیلی همراز، در این میان مسئولان استان اصفهان هم حضوری چشمگیر داشتند که در زیر پیام هر یک از این مسئولان را در حاشیه حضور پای صندوق های رای گیری از نظر می گذارینم:

 

 

آیت الله العظمی مظاهری:
چشم دوست و دشمن به انتخابات ایران دوخته شده است

رئیس حوزه علمیه اصفهان گفت: شرکت مردم در انتخابات امروز واجب است چراکه این‌بار دوست و دشمن هر دو توجه به ایران دارند؛ اگر ما شرکت عالی و همگانی پای صندوق های رأی داشته باشیم دشمن را نگران می کنیم و دوست را خوشحال می کنیم. آیت الله حسین مظاهری از مراجع تقلید و رئیس حوزه علمیه اصفهان پس از حضور شعبه سیار اخذ رأی در منزل ایشان اظهار کرد: من از همه شما آقایان و خانم ها تشکر می کنم و امیدوارم که ان‌شاء الله امروز و فردا دل خوشی پیدا کنید و آنچه مورد رضایت امام زمان(عج) است انتخاب پیش آید و ان شاء الله پروردگار عالم پاداش دنیا و آخرت به همه ما عنایت فرماید. وی افزود: شرکت مردم در انتخابات امروز واجب است چراکه این‌بار دوست و دشمن هر دو توجه به ایران دارند؛ اگر ما شرکت عالی و همگانی پای صندوق های رأی داشته باشیم دشمن را نگران می کنیم و دوست را خوشحال می کنیم؛ افزون بر این شرکت مردم در انتخابات سبب تقویت نظام است و تقویت نظام واجب است؛ از اوجب واجبات تقویت نظام جمهوری اسلامی است. این مرجع تقلید تصریح کرد: امنیت مسئله مهم دیگری است که بالاتر از شرکت مردم در انتخابات است؛ من از خداوند متعال می خواهم که لطف کند این امنیتی که ما داریم و این نعمت بزرگ را از ما نگیرد؛ امنیت در ایران اکنون در میان کشورهای دنیا زبانزد است؛ در دنیا دوست و دشمن حسرت امنیت ما را می خورند و باید خدا را شکر کرد که خداوند عالم لطف کرد تا بتوانیم این انتخابات بزرگ را در امنیت کامل انجام دهیم و آنچه مورد رضایت پروردگار عالم است رخ دهد و دنیا و آخرت خود را آباد کنیم.

امام‌جمعه اصفهان:
مردم ایران در خلق حماسه های جاویدان پیشقدم هستند
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان ایرانیان را مردمی باشعور بالای سیاسی خواند که موقعیت های سیاسی و اجتماعی را به خوبی درک می کنند و همواره پشت سر نظام و رهبری می ایستند.
آیت الله سید یوسف طباطبائی نژاد دقایقی پیش پای صندوق رای واقع در مسجد شیخ لطف الله حاضر شد و در حاشیه انداختن رای خود به صندوق گفت: مردم همواره پشت نظام و رهبرشان ایستاده اند و هر فردی با هر سلیقه ای به قدرت می رسد باید قدر این مردم و کشور را بداند. وی اضافه کرد: مردم ایران همواره در خلق حماسه های جاویدان پیشقدم هستند و انتظار می رود امروز نیز در ساعات اولیه روز بیشتر افراد واجد شرایط آرای خود را به صندوق های رای بیندازند. نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان ادامه داد: خوشبختانه در ساعات اولیه انتخابات شاهد حضور گسترده شهروندان برای ادای وظیفه دینی و اجتماعی خود در پای صندوق رای هستیم. وی افزود: خوشبختانه شهروندان با پای محکم و با اراده قوی در پای صندوق های رای حضور پیدا کرده اند تا بهترین سرنوشت را برای کشور خود انتخاب کنند. طباطبایی نژاد با اشاره به اینکه شهروندان باید با نهایت آرامش رای دهند، گفت: شهروندان باید با نتیجه رای نهایی دوستی و برادری خود را حفظ کنند.

استاندار اصفهان:
حضور پرشور مردم نشان از تعصب به وظیفه ملی است

استاندار اصفهان گفت: مردم در اولین لحظات رای گیری در پای صندوق های رای حضور پیدا کرده اند و این نشان از توجه مردم استان اصفهان به انتخابات به عنوان وظیفه ای سیاسی و ملی دارد. رسول زرگرپور استاندار اصفهان با حضور در یکی از شعب اخذ رأی اظهار کرد: مردم در اولین لحظات رای گیری در پای صندوق های رای حضور پیدا کرده اند و این اتفاق خوبی است چرا که در دوره های قبلی حضور مردم در ساعات پایانی رای گیری در پای صندوق های رای انتخابات را با مشکل روبه‌رو می کرد. وی با بیان اینکه سال گذشته با یک حجم از مردم روبه‌رو می شدیم و منجر به تمدید زمان آن می شد، افزود: اما امسال از همان دقایق آغاز رأی گیری هم استانی های ما حضور خود را پای صندوق های رای به نمایش گذاشته اند. استاندار اصفهان با بیان اینکه 29 اردیبهشت روز تجلی مردم سالاری دینی است، خاطرنشان کرد: باعث افتخار است که مردم با عظمت و شکوه درانتخابات بزرگ شرکت می کنند. وی تاکید کرد: امسال با توجه به شوق و اشتیاق مردم در نخستین لحظات آغاز رای گیری در پای صندوق های رای حضور پیدا کرده اند و شاهد حضور ارزشمند همشهریان در عمل به این فرآیند سیاسی و وظیفه ملی هستیم. زرگرپور بیان کرد: پنج میلیون و 200 هزار نفر جمعیت در استان داریم که سه میلیون و 970 هزار نفر واجد شرایط رای هستند. وی خبر داد: 76 هزار نفر رای اولی داریم که برای آن ها جلسات مختلف برگزار کرده ایم و تاکید داشته ایم که شما که به بلوغ جسمی رسیده اید قطعا بلوغ سیاسی را نیز باید در پای صندوق های رای جشن بگیرید.

عضو مجلس خبرگان رهبری:
اقتدار نظام و ناامید کردن دشمن دو هدف از شرکت در انتخابات
امام جمعه موقت اصفهان گفت: انتخابات در ایران دو جنبه دارد، هم جنبه اقتدار نظام را دارد که حضور مردم نشان دهنده بصیرتشان است و هم ناامیدی دشمنان را در پی دارد که به شدت هم آنها تبلیغ میکنند که مردم در انتخابات شرکت نکنند. آیت‌الله سید ابوالحسن صبح امروز مهدوی در حاشیه حضور در مسجد آقاعلی‌بابا برای شرکت در انتخابات اظهار داشت: انتخابات در ایران دو جنبه دارد، هم جنبه اقتدار نظام را دارد که حضور مردم نشان دهنده بصیرتشان است که به نظامشان و دخالت در سرنوشت کشورشان اهمیت می دهند. وی افزود: اهمیت انتخابات از جنبه دوم ناامیدی دشمنان است که به شدت هم آنها تبلیغ میکنند که مردم در انتخابات شرکت نکنند تا بتوانند به اهدافشان برسند و از این جهت حضور مردم می‌تواند آن‌ها را ناامید کند.

امام جمعه موقت اصفهان ادامه داد: امید دارم خداوند متعال هم آنچه رضایت الهی است در این انتخابات به ذهن مردم بیندازد و ان شاءالله مردم در این جهت سرافراز باشند. عضو مجلس خبرگان رهبری در ادامه در پاسخ به این سؤال که چه توصیه‌ای برای انتخابات ریاست جمهوری دارید، خاطرنشان کرد: شورای نگهبان صلاحیت 6 نفر را احراز کرد و 2 نفر هم فعلاً انصراف داده‌اند. مهدوی در پایان تصریح کرد: با وجود اینکه شرایط کلی هر یک از نامزدها را شورای نگهبان احراز و تائید می‌کند، اما مسلم است که هر کدام از این‌ها نقاط ضعف و قوتی دارند که شایسته است مردم هم خودشان بررسی کنند و هم با افرادی که مورد اعتمادشان هستند مشورت کنند و به آن کسی که به نظرشان صالح است او رأی دهند.

فرماندار اصفهان:
964 شعبه اخذ رای در شهرستان هم اکنون فعال هستند
فرماندار اصفهان گفت: 964 شعبه اخذ رای در شهرستان هم اکنون فعال هستند و شاهد تکرار حماسه آفرینی باشکوه مردم در این روز هستیم.
احمدرضوانی فرماندار اصفهان با حضور در پای یکی از شعب اخذ رأی اظهار کرد: 964 شعبه اخذ رای در شهرستان هم اکنون فعال هستند و شاهد تکرار حماسه آفرینی باشکوه مردم در این روز هستیم. وی با اشاره بر اینکه از نخستین ساعات بامداد امروز رای گیری شروع شده افزود: حضور مردم عالی است و از حضور گسترده و با نشاط مردم در دوازدهیمن دوره انتخابات ریاست جمهوری و شورای اسلامی شهر اصفهان تقدیر می کنم. وی تصریح کرد: 964 شعبه اخذ رای در شهرستان هم اکنون فعال هستند و عوامل برگزاری انتخابات هم آماده برای تکرار حماسه آفرینی باشکوه مردم هستند.

ارشد نظامی ارتش در استان‌ اصفهان:
حضور پرشور در انتخابات یک واجب شرعی است
ارشد نظامی ارتش در استان‌های اصفهان، یزد و چهارمحال و بختیاری گفت: حضور پرشور در انتخابات یک واجب شرعی است و همان گونه که نماز خواندن اول وقت فضیلت و برکات بسیار دارد مشارکت در انتخابات هم به همین صورت است، انتخابات یک واجب شرعی است که در همان ساعت های ابتدایی باید آن را به‌جا آورد. محسن آذر افروز صبح امروز با حضور در پای صندوق‌های رای و انداختن رای خود در صندق‌های رای گیری اظهار داشت: راهبرد اساسی کشور جمهوری اسلامی ایران با مشارکت حداکثری تحقق پیدا می‌کند، با یک رای بیشتر اقتدار و عظمت ایران بالا می‌رود و سبب شادی روح حضرت امام خمینی (ره) و شهدا می‌شود. وی افزود: کارکنان خدوم ارتش جمهوری اسلامی ایران در حال حاضر با حضور در مناطق رزمایش در منطقه اصفهان حضور دارند و با پیش بینی صندوق‌های رای در ساعات اولیه مشغول رای دادن هستند. ارشد نظامی ارتش در استان‌های اصفهان، یزد و چهارمحال و بختیاری در پیامی به مردم ایران توصیه کرد: حضور پرشور در انتخابات یک واجب شرعی است و همان گونه که نماز خواندن اول وقت فضیلت و برکات بسیار دارد مشارکت در انتخابات هم به همین صورت است، انتخابات یک واجب شرعی است که در همان ساعت های ابتدایی باید آن را به‌جا آورد. وی بیان کرد: در انتخابات صرف نظر از مشارکت حداکثری یک بصیرت کامل نیاز دارد که در انتخاب فرد اصلح که در خط مقام معظم رهبری و حضرت امام (ره) باشد را می‌طلبد، همچنین مشارکت حداکثری و در کنار آن بصیرت و فرد اصلح نمود پیدا می کند.

شهردار اصفهان:
حضور مردم بی نظیر است
شهردار اصفهان گفت: حضور شهروندان در پای صندوق های رای برای انتخاب بهترین سرونوشت کشور بی نظیر است. مراسم انتخابات برای سرنوشت‌ کشور و شهر در درحال برگزاری است و حضور بی شمار مردم در ساعات اولیه بی نظیر است. مهدی جمالی نژاد گفت: مردم نباید نسبت به شهر و کشور خود بی‌تفاوت باشند. وی انتخاب اعضای شورای اسلامی شهر را بسیار مهم و در سرنوشت کشور اثرگذار دانست و اظهار داشت: شوراها از نهادهای بسیار اثرگذار هستند که می توانند با اجرای سیاست عدم تمرکز در شهرها، انجام کارهای مردم را به مردم بسپارند. وی ادامه داد: همچنین فعالیت شوراها به کارها در شهر سرعت بخشیده و موجب رفع تبعیض در روستاها و شهرها می شود. این روند نظارت اجتماعی را بیشتر کرده و موجب افزایش مشارکت آنها با دولت و دستگاه های دولتی و عمومی خواهد شد. جمالی نژاد افزود: شوراها همچنین هدایت و کنترل و اقدامات محلی را تسریع و تکمیل کرده و رشد سیاسی و اجتماعی مردم را رقم می زنند و قدرت قوه اجرایی کشور را بالاتر می برند. به همین دلیل امروز بالاخص باید حضور مردم در شهرها و روستاها خیلی پررنگ و قوی باشد. از جهتی این انتخاب در کنار انتخاب ریاست جمهوری در تعیین سرنوشت کشور بسیار موثر خواهد بود. وی از فعالیت افراد متخصص در حوزه مدیریت شهری به عنوان فرصتی برای رشد و توسعه شهر سخن گفت و عنوان داشت: فعالیت اعضای شورای شهر سبد سلیقه های مختلف را افزایش می دهد و مردم قدرت انتخاب بیشتری دارند و می توانند با سلیقه خود گزینه اصلح را انتخاب کنند. هرآنچه که متخصصین در حوزه مدیریت شهری حضور پررنگ تری داشته باشند یقینا می توانند در توسعه پایدار شهرها و ارتقاء مسائل زیست محیطی موثر باشند. وی در پاسخ به علت کاهش تعداد اعضای شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: من فکر می کنم هرآنچه تعداد اعضای شورا بیشتر باشد تنوع سلیقه ها بیشتر شده و انواع سلیقه ها در شورا حضور خواهند داشت. من موافق کم شدن این تعداد نبودم، ولی به هر حال در حال حاضر کسانی که موفق به ورود در شورا می شوند، از فیلترهای قوی تری عبور کرده و در نتیجه با تخصص و مهارت بیشتری به فعالیت می پردازند.

نوشتن دیدگاه