دوشنبه 10 ارديبهشت 1403, Monday 29 April 2024, مصادف با 20 شوال 1445
از پنجره همراز به نصف جهان نگاه کنید...
کد خبر: 3710
منتشر شده در شنبه, 18 دی 1395 08:17
تعداد دیدگاه: 0
امام جمعه اصفهان:

امام جمعه اصفهان گفت: هر وقت صحبت از حجاب و کنسرت و بی‌دینی می‌شود، بی‌بی‌سی حرف‌های ما را به شیوه‌های مختلف بیان می‌کند و روزنامه‌های زنجیره‌ای پیرو انگلیس هم نقل می‌کنند اما ملت باید بدانند این مسائل از چه اهمیتی برخوردار است که دشمن را عصبانی می‌کند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی همراز به نقل از فارس، آیت‌الله سید یوسف طباطبایی‌نژاد در خطبه‌های این هفته نماز جمعه اصفهان با اشاره به حدیثی از امام حسن عسکری، اظهار داشت: تقوا، ورع، سخن راست گفتن، امانت‌داری و حسن خلق، باعث خوشنودی اهل‌بیت است.

وی با اشاره به تفاوت بین عبادت و احترام، افزود: احترام به ولادت و شهادت ائمه اطهار، به جهت محبوبیت آن‌ها نزد خدا مصداق شرک نیست چرا که دستور خداوند است.

امام‌جمعه اصفهان با بیان عبادت و سجود دیگر موجودات در محضر خداوند خاطرنشان کرد: آنکه از این عبادت تخلف می‌کند، تنها انسان است.

طباطبایی‌نژاد تصریح کرد: سجده به معنای نهایت خضوع است که در دیگر موجودات به معنای نهایت فرمان‌برداری و عدم تخلف از دستورات خداوند است و در انسان با سر به‌ مهر نهادن تجلی می‌یابد.

وی با اشاره به درگذشت آیت الله شرعی یادآور شد: او مردی از جامعه مدرسین و مجاهد و خدوم بود و تا جان داشت به انقلاب خدمت کرد و قبل از انقلاب هم به زندان افتاد و در انقلاب نیز از مؤسسان حوزه علمیه خواهران بود.

نماینده ولی فقیه در استان اصفهان با اشاره به شهادت شهید احمدی روشن تأکید کرد: یکی از اهداف دشمن همواره این بوده است که دانشمندان را از بین ببرد تا به این طریق بتواند اهدافش را در جامعه پیگیری کند.

طباطبایی‌نژاد با اشاره به سالروز کشف حجاب توسط رضاشاه در 17 دی 1314 خاطرنشان کرد: او با این کار مقدمات اسلام زدایی در کشور را فراهم کرد و بعد از ملاقات با آتاترک در سفرش به ترکیه تصمیم گرفت تا به قول خودش ایران را به دروازه تمدن برساند.

وی اضافه کرد: اولین بار در جشن فارغ‌التحصیلی دانشگاه دختران، همسر و دختران رضاشاه بی‌حجاب حضور یافتند.

امام‌جمعه اصفهان با قرائت بخشی از کتاب محمدرضا شاه با نام مأموریت برای وطنم، یادآور شد: او در این کتاب گفته است که این اقدام با تدبیر پدرم و شجاعت مادر و خواهرانم اتفاق افتاد تا برابر رسوم کهنه که مورد حمایت عامه مردم بود، بایستند.

طباطبایی‌نژاد تصریح کرد: محمدرضا پهلوی با این جملات کفر خود را اثبات کرده است چرا که حجاب جزو ضروریات مذهب است و کسی که آن را کهنه‌پرستی بداند، بدون شک کافر است.

وی با بیان اینکه کشف حجاب صدمات زیادی را به بانوان وارد کرد و عامل سقط کودکان زیادی شد، افزود: عده زیادی از بانوان خانه‌نشین شدند و آن‌ها هم که مجبور به حضور در جامعه بودند، آسیب دیدند.

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به حدیثی از پیامبر (ص) تصریح کرد: در مردی که غیرت ندارد، خیری نیست و اگر کسی غیرت داشته باشد ناموس خود را در معرض دید همگان قرار نمی‌دهد.

وی ابراز داشت: هر وقت صحبت از حجاب و کنسرت و بی‌دینی می‌شود، بی‌بی‌سی حرف‌های ما را به شیوه‌های مختلف بیان می‌کند و روزنامه‌های زنجیره‌ای پیرو انگلیس هم نقل می‌کنند اما ملت باید بدانند این مسائل از چه اهمیتی برخوردار است که دشمن را عصبانی می‌کند.

امام‌جمعه اصفهان با اشاره به هدف دشمن برای به انحراف کشاندن جامعه در مسیر بی‌بندوباری تأکید کرد: دشمن به خوبی می‌داند که اگر زن را به فساد کشاند، می‌تواند جامعه را نیز فاسد کند و اگر زن اصلاح شد، جامعه نیز به سمت اصلاح خواهد رفت.

طباطبایی نژاد یادآور شد: در تاریخ ندیدم که بانوی مسلمان خوبی، فرزند بدی تربیت‌کرده باشد و به همین علت است که اسلام بالاترین مقام را برای زن خواسته تا عزیز باشد و مورد دستبرد انسان‌های هوس‌باز قرار نگیرد.

وی با اشاره به سالگرد خونین قیام مردم قم در 19 دی تصریح کرد: بعد از اینکه از کاخ شاه نامه‌ای توهین‌آمیز به امام در روزنامه اطلاعات به چاپ رسید، مردم تظاهرات کردند و در قم در منزل علما جمع شدند که مزدوران شاه آن‌ها را به رگبار بستند.

امام‌جمعه اصفهان در پایان خاطرنشان کرد: همین قیام سبب پیشرفت در سرعت شکل‌گیری انقلاب شد و در چهلمین روز آن در تبریز هم قیام صورت گرفت و در چهلمین روز قیام در تبریز، مردم یزد هم تظاهرات کردند.

نوشتن دیدگاه