يكشنبه 16 ارديبهشت 1403, Sunday 5 May 2024, مصادف با 26 شوال 1445
از پنجره همراز به نصف جهان نگاه کنید...
کد خبر: 3567
منتشر شده در جمعه, 07 آبان 1395 15:52
تعداد دیدگاه: 0

امام جمعه اصفهان با تاکید بر این که گفته نشده که زرتشتیان دوگانه پرست هستند،گفت: ای کاش برخی کتاب عدل الهی شهید مطهری و یا تفسیر موضوعی آیت‌الله مکارم را مطالعه کرده بودند.

آیت‌الله سید یوسف طباطبایی‌نژاد در خطبه‌های نماز عبادی –سیاسی جمعه با اشاره به سوء برداشت نماینده زرتشتیان درباره اعتقاد آن‌ها گفت:گفته نشده که آن‌ها دوگانه پرست هستند، آن‌ها یزدان را می‌پرستند و در اوستا هم صحبتی از دو خدا نیست اما امت‌ها وقتی از پیامبران خود دور می‌شوند منحرف می گردند.

وی با بیان این که برخی از آن‌ها معتقد به دو خالق برای خیر و شر هستند نه دو معبود اذعان داشت: . ای کاش این افراد کتاب عدل الهی شهید مطهری و یا تفسیر موضوعی آیت‌الله مکارم را مطالعه کرده بودند.
امام جمعه اصفهان به نامه خارج نشین فراری هم اشاره و تصریح کرد: گفته بودند که فلانی اوستای زرتشت را نخوانده است ولی آیا اگر در اوستا چنین چیزی نباشد به این معنی است که وجود ندارد.
وی با تاکید بر این که مگر در قرآن ما جبر هست ادامه داد: مگر در کتاب ما برای خدا جسم تصور شده اما عده‌ای به جسم بودن خدا معتقدند.
آیت الله طباطبایی نژاد با بیان این مطلب که اکثر مردم توحید در خالقیت را قبول دارند بیان کرد: به طوری که اگر به فرموده قرآن از بت پرستان هم سؤال کنی چه کسی آسمان و زمین را خلق کرده است، می‌گویند خدا.
وی با اشاره به اعتقاد مسیحیان هم در این خصوص افزود: آن‌ها هم معتقد نیستند که حضرت مسیح که خود روزی متولد شده است و تاریخ میلادی را بر مبنای تولد او ایجاد کرده‌اند، خالق جهان است.
امام جمعه اصفهان در آیه‌ای از قرآن به سؤال برخی در خصوص ارتباط بی حجابی و نبود بارش تصریح کرد: خدا باران را بر هر کس و به هر سمتی که بخواهد هدایت می‌کند و یا از هر کس که بخواهد باز می‌دارد.
وی با بیان اینکه گروهی از مسلمانان به نام اشاعره به بهانه بالا بردن قدرت خدا، می‌گویند هر کاری انجام دهیم از خداست و نمی‌توان خلاف خواست او کاری کرد اذعان داشت: با این تصوربه جبر مطلق اعتقاد پیدا می‌کنند و بهشت و جهنم را منکر می‌شوند.
آیت الله طباطبایی نژاد با تاکید بر این که کار تمام عالم به واسطه اسباب خدا است افزود: اراده خدا پشت اراده ما قرار دارد و خداوند خواسته است تا انسان با اراده و اختیار خود نیک و بد را انتخاب نماید.

نوشتن دیدگاه