جمعه 14 ارديبهشت 1403, Friday 3 May 2024, مصادف با 24 شوال 1445
از پنجره همراز به نصف جهان نگاه کنید...
کد خبر: 3482
منتشر شده در چهارشنبه, 31 شهریور 1395 12:29
تعداد دیدگاه: 0
امام جمعه اصفهان:

امام جمعه اصفهان گفت: آمریکایی‌ها امروز هم از هر ابزاری بتوانند استفاده می‌کنند،‌ همین الان در یمن در مجلس عروسی بمب می‌اندازند و برایشان تفاوتی ندارد در آن‌جا کودک باشد یا زن و مرد بی‌گناه، همه را به خاک و خون می‌کشند.

 آیت‌الله طباطبایی‌نژاد صبح امروز در رژه نیروهای مسلح استان اصفهان که به مناسبت هفته دفاع مقدس برگزار می‌شد، اظهار داشت: از این جهت دفاعمان را مقدس می‌دانیم که در هنگام دفاع و مبارزه با دشمن بی‌عدالتی و ظلم نمی‌کنیم.

وی افزود: در هیچ مکتبی این چنین که در اسلام نسبت به رعایت عدالت در جنگ و نسبت به دشمن سفارش شده در جای دیگر نمی‌بینید و با همه اهمیتی که در آیات و روایات به جهاد داده شده، چیزی به عنوان جهاد ابتدایی نداریم.

امام جمعه اصفهان ادامه داد: در طول تاریخ پادشاهان برای کشورگشایی حمله می‌کردند اما در اسلام چنین چیزی وجود ندارد؛ شاید در زمان معصومین جهاد ابتدایی وجود داشته باشد اما در طول تاریخ اسلام تا دشمن حمله نمی‌کرده فرماندهان اسلام دستور حمله نمی‌دادند.

این مسؤول تصریح کرد:‌ در قیام اباعبدالله هم آمده که ایشان گفتند کسی حق ندارد پیش از حمله دشمن تیری پرتاب کند؛ در اسلام اجازه داده نشده در آب دشمن سم ریخته شود چرا که احتمال دارد آن آب را زنان و کودکان هم استفاده کنند.

طباطبایی‌نژاد اضافه کرد: در حدیثی از امام باقر (ع) آمده که زمانی که با مشرکان می‌جنگید سالمندان، کودکان و زنانشان را نکشید و یا در روایتی از پیامبر اسلام (ص) از حمله شبانه به جایی نهی شده است؛ صدها دستور مملو از بزرگواری در اسلام داریم که یک نمونه‌اش را در جنگ‌هایی که در حال انجام است نمی‌بینیم.

وی خاطر نشان کرد: در مقابل، آمریکایی‌ها وقتی برای تسلط بر سرخ پوستان بومی آمریکا حمله کردند که جنگ تدافعی هم نبود، هزاران پتوی آلوده به میکروب آبله را با واسطه و به عنوان کمک‌های انسان دوستانه به سرخ پوست‌ها دادند که منجر به مرگ بسیاری شد.

نماینده ولی فقیه در استان اصفهان تأکید کرد: امروز هم از هر ابزاری بتوانند استفاده می‌کنند،‌ همین الان در یمن در مجلس عروسی بمب می‌اندازند و همه را به خاک و خون می‌کشند، برایشان تفاوتی ندارد در آن جا کودک باشند یا زن و مرد بی‌گناه.

وی با تأکید بر لزوم گرامیداشت هفته دفاع مقدس و مناسبت‌های این چنینی عنوان کرد: بزرگداشت این روزهاست که به جوانانی که بعد از انقلاب و دفاع مقدس به دنیا آمده‌اند روحیه انقلابی می‌بخشد.

نوشتن دیدگاه