سه شنبه 11 ارديبهشت 1403, Tuesday 30 April 2024, مصادف با 21 شوال 1445
از پنجره همراز به نصف جهان نگاه کنید...
کد خبر: 25529
منتشر شده در دوشنبه, 20 فروردين 1403 12:15
تعداد دیدگاه: 0
امام جمعه اصفهان:

امام جمعه اصفهان گفت: انجام کار فرهنگی را نباید تنها به عهده شهرداری محول کرد بلکه کار همه است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی همراز، آیت الله سیدیوسف طباطبایی نژاد در دیدار با اعضای شورای اسلامی شهر ،شهردار و معاونین شهرداری اصفهان با اشاره به این که هدایت در قرآن کریم مخصوص متقین است اظهار داشت: خداوند در آیه 2 سوره مبارکه بقره می فرماید " ذَٰلِكَ ٱلۡكِتَٰبُ لَا رَيۡبَۛ فِيهِۛ هُدٗى لِّلۡمُتَّقِينَ " یعنی این کتاب هدایت کننده متقین است و تفاسیر فراوانی پیرامون این آیه وجود دارد و زیباترین این تفسیرها آن است که این کتاب و حتی پیامبر(ص)غیرمتقین را نمی توانند هدایت کنند.
وی افزود: تفسیر دیگر نیز این است که منظور از هُدٗى لِّلۡمُتَّقِينَ یعنی افرادی که تقوای ذاتی داشته باشند، به این معنا که انسان در هنگام تولد روزنه ای به سوی حق و دین دارد و به تعبیر امام صادق(ع) هر مولودی بر فطرت خداشناسی متولد می شود.
امام جمعه اصفهان عنوان کرد: اگر انسان این فطرت را از دست داد نمی شود آن را هدایت کرد، یعنی نباید اصل را از دست داد و اگر اصل از دست برود ، به تعبیر قرآن کریم دیگر نمی توان چنین انسانی را هدایت نمود، لذا خداوند به پیامبر می فرماید " سَواءٌ عَلَيْهِمْ أَ أَنْذَرْتَهُمْ أَمْ لَمْ تُنْذِرْهُمْ لا يُؤْمِنُونَ‌ ".
وی اضافه کرد: امام صادق(ع) می فرماید هر انسانی روزنه ای به حق دارد اما با گناه این روزنه کم کم تاریک می شود ، بنابراین قرآن ظرف هدایت متقین است، یعنی متقین شأن تقوا را از دست نداده اند.
نماینده ولی فقیه در استان با تاکید بر لزوم توجه و تعهد در کار و نیاز نبودن به نظارت و دستگاه های نظارتی بر حسن انجام کار تصریح کرد: اگر می خواهیم دین ما در دنیا ارزش یابد و در آخرت ارزش واقعی پیدا کند باید خود را مسئول کاری که انجام می دهیم بدانیم، کار امروز را به فردا واگذار نکنیم و کار ارباب رجوع را به فردا موکول ننماییم.
وی خاطر نشان کرد: انجام کار فرهنگی را نباید تنها به عهده شهرداری محول کرد بلکه کار همه است.
وی رعایت تقوا و شئونات اسلامی را در محیط و محل کار ادارات الزامی دانست و گفت: عدم رعایت شئونات اسلامی توسط کارمندان سبب کنار گذاشتن آنها از دوائر دولتی است.
امام جمعه اصفهان تصریح کرد: کارمند دولت زمانی که استخدام می شود باید معتقد به حکومت اسلامی و مسائل اسلامی باشد و آن را رعایت کند و این شرایط را تا آخر خدمت خود داشته باشد، لذا اگر به عنوان مثال خانمی که استخدام شده حجاب را کنار گذارد شرط استخدام را از دست می دهد.
وی هم چنین در بخش دیگری از سخنان خود از تلاش های مجموعه شهرداری و شورای اسلامی شهر در جهت فضاسازی و رفاه حال مسافران نوروزی تقدیر کرد و افزود: باید محل اسکان برای مردم بهتر تامین شود و بر آن نظارت وجود داشته باشد و این اقدام خوبی است که فضای شهر را فضای زیبا و نشاط آوری کنیم.
در ابتدای این دیدار،علی قاسم زاده شهردار اصفهان، گزارشی از فعالیت ها و اقدامات شهرداری در سال 1402بیان کرد و اظهار داشت: علی رغم مشکلات و فراز و نشیبی که وجود داشت شهرداری اصفهان در سال 1402 توانست به بیش از 80 درصد درآمد خود دست یابد.
وی افزود: سعی شد بیشتر بر روی زیرساخت های شهر سرمایه گذاری شود به گونه ای که بیش از 400 کارگاه در سطح شهر فعال شد و برخی از این پروژه ها مصداق ابرپروژه هستند از جمله قطارشهری که شامل بیش از 20 جبهه کاری است و حدود 2 هزار نفر از کارگران و مهندسان زیرزمین و در سطح شهر در حال حاضر مشغول انجام این پروژه هستند.
شهردار اصفهان عنوان کرد: با توجه به این که شهر اصفهان جزء آلوده ترین شهرهای کشور است در حوزه حمل و نقل و ترافیک به سمت نوسازی حمل و نقل رفته ایم تا میزان تاثیر آنها در آلایندگی کاهش یابد.
قاسم زاده یکی از محورهای کاری شورای اسلامی و شهرداری اصفهان در سال گذشته را توسعه حمل و نقل عمومی بیان کرد و گفت: بسیاری از منابع مالی شهرداری در این جهت هزینه شد و هم چنین در سال 1403 نیز این موضوع در اولویت قرار گرفته است.
وی خاطر نشان کرد: در سال 1402 بودجه شهرداری 20 هزار میلیارد بود که این میزان افزایش یافت و به 22 هزار میلیارد رسید و امسال باید به اقتضاء تورم بودجه 45 درصد افزایش می یافت که با تدبیر اعضای شورای اسلامی شهر بودجه شهرداری اصفهان 30 هزار میلیارد در نظر گرفته شد./انتهای پیام

نوشتن دیدگاه