سه شنبه 28 فروردين 1403, Tuesday 16 April 2024, مصادف با 7 شوال 1445
از پنجره همراز به نصف جهان نگاه کنید...
کد خبر: 13388
منتشر شده در جمعه, 20 تیر 1399 16:14
تعداد دیدگاه: 0
امام جمعه اصفهان:

امام جمعه اصفهان گفت: باید مسؤولان برای مردم الگو باشند، اینکه به راحتی به شخصی گفته شود هیچ خدمتی نکردی و خیانت کردی دارای تبعات سنگینی است که در قیامت باید پاسخگو باشیم.

 آیت‌الله سید یوسف طباطبایی‌نژاد ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته اصفهان، اظهار داشت: یکی از صفات مؤمن تولی و تبری به معنی دوست داشتن حق و دشمنی با طاغوت و دشمنان اولیای خداست؛ بر مبنای این آیه که در عالم خلقت مؤمنی وجود ندارد ادعا کند که من از مؤمنان هستم و دشمنان خدا را دوست بدارد.

امام جمعه اصفهان اضافه کرد: تولی و تبری که به ما یاد دادند جزء فروع دین است به نوعی اصول دین است؛ اصول دین آن چیزی است که انکارش به معنی عدم اسلام آوردن است و احکام اسلام برای آن فرد هم جاری نمی‌شود اما فروع دین واجب عملی است البته انکار اعتقادی هم نباید در مورد آن وجود داشته باشد

وی بیان افزود: با این تفاسیر تولی و تبری جزء همان اعتقاد به توحید است یعنی ایمان به خدا مساوی با دوست داشتن خدا و دشمنی با دشمنانش است.

آیت‌الله طباطبایی‌نژاد گفت: در روایات متعدد تأکید شده مؤمن کسی است که تمام افعالش برای خدا باشد؛ یعنی غیر از دوست داشتن و دشمن داشتن قلبی باید در عمل هم این موضوع را نشان داد.

امام جمعه اصفهان گفت: اینکه مؤمن فردی را به خاطر مؤمن بودنش دوست داشته باشد از مهم‌ترین شاخه‌های ایمان است و بدانید کسی که دوست یا دشمنش اعطا و منعش برای خدا باشد این شخص از بندگان خداست؛ اکنون همه ما باید ببینیم که تا چه حد حب و بغض و اعمال و رفتارمان برای خداست.

وی با اشاره بر اتفاقات اخیر مجلس بیان داشت: اگر نماینده‌ای در مجلس حرفی را علیه وزیری بزند، باید ببیند که این حرف را بر مبنای خدا زده است یا نه؛ باید مسؤولان ما الگو برای مردم باشند و اینکه به راحتی به شخصی می‌گویند که تو هیچ خدمتی نکردی و خیانت کردی دارای تبعات سنگینی است که در قیامت باید پاسخگو باشند.

وی در پایان خطبه اول تصریح کرد: سه چیز از علامات مؤمن است علم به خدا داشته باشد و دوستان و دشمنان خدا را بشناسد تا با دوستان را دوستی کند و دشمنان را دشمن بدارد بنابراین خواهشمندم که در دوستی‌ها و دشمنی‌ها به جای توجه به احزاب و گروه خود، خدا را در نظر بگیریم.

آیت‌الله طباطبایی‌نژاد در خطبه دوم اظهار داشت: از همه شما همشهریان عزیزم خواهشمندم که برای سلامتی خود و خانواده ماسک بزنید؛ همان‌گونه که مسؤولان می‌گویند ۸۰ درصد انتقال این ویروس از طریق ماسک زدن برطرف می‌شود و همان‌طور که می‌دانید روز گذشته ۲۲۰ نفر از هم‌وطنانمان از طریق این ویروس جان باختند.

امام جمعه اصفهان با اشاره به صحبت‌های سخنران پیش از خطبه‌ها گفت: همان‌طور که پیش‌تر گفته‌ شد، سالانه ۱۶ هزار نفر کشته و ۳۰۰ هزار نفر زخمی بر اثر تصادفات رانندگی داریم؛ یعنی معادل جنگی که در هشت سال دفاع مقدس با تمام دشمنانمان داشتیم، اکنون در تصادفات جاده‌ای کشته داریم که همه این‌ها به خاطر عدم مراعات قوانین راهنمایی و رانندگی از سوی خود ماست.

وی ادامه داد: قوانین راهنمایی و رانندگی از متقن‌ترین قوانین است که تغییری در آن به وجود نخواهد آمد پس با رعایت آن دیگر مشکلی برای کسی پیش نمی‌آید.

آیت‌الله طباطبایی‌نژاد با یادآوری سالروز حمله رضاشاه پهلوی به مسجد گوهرشاد بیان داشت: خود رضاشاه پهلوی تا این حد با حجاب مخالف نبود که دست به چنین قتل عامی بزند بلکه دلیل آن این است که امثال او و آتاتورک مزدور اجانب بودند و دستور داشتند که با اسلام مبارزه کنند.

امام جمعه اصفهان افزود: یکی از مسائل مهم در مبارزه با اسلام، مبارزه با حجاب است و نمونه آن کشور اسپانیاست که پس از ۶۰۰ سال با استفاده از دختران زیبارو و ترویج شراب توانستند روح جهاد را از مسلمانان گرفته و این کشور را از دست آنان خارج کنند.

وی اضافه کرد: در پاسخ به کسانی که می‌گویند که آیا خداوند به خاطر یک تار مو انسان را به جهنم می‌برد می‌گویم که خوردن یک دانه برنج روزه را باطل می‌کند و برای همان یک دانه برنج که به عمد خورده می‌شود انسان باید چندین روز روزه بگیرد.

آیت‌الله طباطبایی‌نژاد تأکید کرد: رابرت مرداک یهودی، از رسانه‌داران بزرگ غربی می‌گوید عفاف زدایی و به دنبال آن فروپاشی خانواده کلید رمز انحطاط تمدن ایران اسلامی است؛ این تجربه و روش دشمن است که باید نسبت به آن هوشیار باشیم.

امام جمعه اصفهان اشاره کرد: آقای روزنامه‌نگار که روزنامه‌ات متعلق به یک ارگان کشوری و دولتی است، روی صفحه اول روزنامه‌ات عکس زن دوچرخه‌سوار را قرار نداده در حالی که حکم مقام معظم رهبری است که دوچرخه‌سواری زنان در اماکن عمومی جایز نیست و این موارد، ترویج بی‌دینی است.

وی در خصوص توهین روزنامه الشرق الاوسط به آیت‌الله سیستانی تصریح کرد: هدف آنها این است که ببینند واکنش شیعیان درباره روحانیانشان چگونه است که خوشبختانه این اقدام توسط همه احزاب و گروه‌های شیعه و سنی عراق محکوم شد و ما نیز ضمن محکومیت این جنایت، به بن سلمان و عربستان سعودی هشدار می‌دهیم که آثار شوم اقدامات خود را خواهید دید.

آیت‌الله طباطبایی‌نژاد در رابطه با حادثه نطنز در هفته قبل گذشته تشریح کرد: کشورهای خارجی خصوصاً رژیم صهیونیستی این حادثه را با این هدف که آن را به خود منتسب کنند بزرگ کردند و بعضی از دوستان داخلی هم بر آن صحه گذاشتند در حالی که فقط یک سالنی که خارج از بخش سانتریفیوژها بود دچار حادثه شده بودـ

وی در خصوص علت حادثه تبیین کرد: وسایلی از خارج برای آزمایش سانتریفیوژهای جدید خریداری شده بود یکی دو سال قبل توسط پیمانکار خارجی تعمیر شد و بیشترین احتمال آن است که توسط آنان یک بمب مدت‌دار یا چیزی شبیه آن کارگذاری شده است البته هنوز علت در دست بررسی است.

آیت‌الله طباطبایی‌نژاد عنوان کرد: در همین ایام رژیم صهیونیستی می‌خواست که یک‌سوم کرانه باختری را به اسرائیل ملحق کند که از ۱۹۴ کشور ۱۹۲ کشور مخالفت کردند، همچنین آمریکا خواهان تحریم تسلیحاتی علیه ایران، بود که با مخالفت کشورها روبرو شد.

امام جمعه اصفهان خاطرنشان کرد: این مخالفت‌ها با آمریکا نتیجه همان گفت‌وگوهایی است که پیش‌تر انجام شده و وقتی کشورها ببینند که مقصر چه کسی است با او مخالفت می‌کنند.

نوشتن دیدگاه