شنبه 8 ارديبهشت 1403, Saturday 27 April 2024, مصادف با 18 شوال 1445
از پنجره همراز به نصف جهان نگاه کنید...
کد خبر: 25149
منتشر شده در شنبه, 16 دی 1402 13:59
تعداد دیدگاه: 0
رییس جمهور:

رئیس جمهور در مراسم گرامیداشت شهدای جنایت تروریستی کرمان که با حضور آحاد مردم زنجان و دسته‌های عزاداری برگزار شد، ضمن قدردانی از مردم باغیرت و بزرگوار زنجان به خاطر اجتماع عظیم آنان در خیابان‌های این شهر تصریح کرد: این اجتماع امروز شما معنای خاصی داشت؛ اول تبریک و تسلیت به خانواده‌های شهدای...

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی همراز، آیت الله سید ابراهیم رئیسی ظهر امروز شنبه در ادامه برنامه‌های دومین سفر دولت مردمی به استان زنجان، در مراسم گرامیداشت شهدای جنایت تروریستی کرمان که با حضور آحاد مردم زنجان و دسته‌های عزاداری برگزار شد، ضمن قدردانی از مردم باغیرت و بزرگوار زنجان به خاطر اجتماع عظیم آنان در خیابان‌های این شهر تصریح کرد: این اجتماع امروز شما معنای خاصی داشت؛ اول تبریک و تسلیت به خانواده‌های شهدای کرمانی، دوم اعلام بیزاری و نفرت از رژیم صهیونیستی و سوم اعلام حمایت از فلسطینیان مظلوم و مقتدر غزه بود.

رئیس جمهور ویژگی شاخص مردم زنجان را پیوند قلبی آنان با نام و یاد امام حسین (ع) و کربلا و عاشورا برشمرد و افزود: نام و یاد امام حسین (ع) رمز پیروزی نهضت،‌ ماندگاری انقلاب اسلامی، استیصال دشمنان، پیروزی در دفاع مقدس و عامل ایجاد امید و پیوند دهنده قلب‌های ما به یکدیگر و اینجا نیز پایتخت شور و شعور حسینی است.

آیت الله رئیسی در ادامه با بیان اینکه امروز جهان اسلام و منطقه وضعیت خاصی دارد و باید تحلیل صحیحی از شرایط و وضعیت داشته باشیم، اظهار داشت: مردم ایران و امام راحل حتی پیش از پیروزی انقلاب اسلامی بر حمایت از حقوق مردم فلسطین تاکید کرده و آزادی قدس شریف را اولویت مسائل جهان اسلامی عنوان می‌کردند و تاکید داشتند که رژیم جعلی صهیونیستی غده سرطانی است.

رئیس جمهور ادامه داد: در 40 و چند سال گذشته در دنیا بسیار با این مواضع حق ملت ایران و نظام جمهوری اسلامی دشمنی شد، اما ملت ایران بر موضع حق خود پافشاری کرد و امروز این پافشاری باعث شده که حقانیت موضع جمهوری اسلامی ایران بر همگان روشن شود و همه ببینند که حق با مردم، انقلاب، نظام، امام راحل و رهبری فرزانه انقلاب اسلامی است.

آیت الله رئیسی گفت: فلسطین مظلوم اما مقتدر پیروز میدان و رژیم جعلی صهیونیستی با وجود حمایت‌های استکبار جهانی از او حتما از بین رفتنی است، چرا که این وعده الهی است که ظلم و باطل اگر چه ممکن است جولان داشته باشد، اما پایداری و ماندگاری ندارد.

رئیس جمهور دشمنی‌ها با ملت، انقلاب، نظام و امثال سردار سرافراز شهید حاج قاسم سلیمانی را ناشی از پافشاری ملت ایران بر حق مسلم مردم فلسطین دانست و خاطرنشان کرد: حمایت از مظلومان و خروشیدن بر ظالمان تاکید دین، ائمه و سیاست جمهوری اسلامی است؛ یقین بدانید این سیاست درست و به‌حق و برگرفته از آموزه‌های اباعبدالله الحسین (ع) است.

آیت الله رئیسی با اشاره به اینکه در سال‌های سپری شده از انقلاب اسلامی دشمنی‌های زیادی با جمهوری اسلامی شده و دشمن از تحریم و تهدید تا حمله نظامی و محاصره اقتصادی را علیه ما به کار گرفته، گفت: با وجود همه این دشمنی‌ها ملت ایران اراده کرده با پایبندی بر ارزش‌ها و دین روی پای خود بیایستد و با همین پایبندی توانسته در این نبرد و جنگ اراده‌ها پیروز شود.

رئیس جمهور افزود: ملت ایران با وجود تحریم‌ها توانست گام‌های بلندی در مسیر پیشرفت با تکیه بر ارزش‌های خود بردارد و امروز با جرات می‌توانیم ایران را کشوری پیشرفته و فناور معرفی کنیم. دشمنان سعی کردند ما را از بسیار از فناور‌ها و علوم محروم کنند، اما جوانان عزیز ما با توکل توانستند در عرصه‌های علمی و صنعتی پیشرفت‌های بزرگی به دست بیاورند و از جمله در صنعت هسته‌ای با مجاهدت‌های افرادی مثل شهید شهریاری که اهل همین دیار زنجان نیز بود، به پیشرفت‌های زیادی دست یابند و توطئه‌های دشمن و ترور این دانشمندان نیز نتوانست ملت ایران را در مسیر پیشرفت متوقف کند.

آیت الله رئیسی با بیان اینکه دشمنان می‌خواستند اقتصاد ما رشد نکند، آمارها نشان می‌دهد که طی 6 ماهه اول امسال، بیش از 5 درصد رشد اقتصادی داشته‌ایم. تصریح کرد: در استان زنجان بیش از 60 واحد تولیدی تعطیل و نیمه‌تعطیل راه اندازی شده و بیش از 13 هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری صورت گرفته است. هدف دشمن حذف سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی در کشور بود، اما امروز تنها در استان زنجان بیش از 60 میلیون دلار سرمایه‌گذاری انجام گرفته و تولید و صادرات این استان نیز رو به افزایش است.

رئیس جمهور با اشاره به مساله اشتغال در استان زنجان، تاکید کرد: نرخ بیکاری در استان زنجان 5 درصد کاهش پیدا کرده و روند ایجاد اشتغال نیز رو به افزایش است، اما پیگیری و توجه به این مسئله همچنان در اولویت دولت قرار دارد.

به گفته آیت الله رئیسی، دشمن نمی‌خواهد ما در کشور تولید و رشد اقتصادی داشته باشیم، اما ملت ایران اراده کرده است که در عرصه‌های مختلف اقتصادی و اجتماعی اثرگذار باشد.

رئیس جمهور تصریح کرد: در بسیاری از استان‌های کشور تلاش و فعالیت مضاعف صورت گرفته و اغلب مجموعه‌ها تبدیل به کارگاه‌های کار، ‌تلاش و تولید شده‌اند.

آیت الله رئیسی در ادامه خاطرنشان کرد: دشمن در جنگ اراده‌ها قصد داشت ما را متوقف کند، اما به اعتراف مسئولان عالی منطقه و بسیاری از صاحب‌نظران، جمهوری اسلامی در مقابل استکبار ایستادگی کرده است و اهداف خود را با قوت و ابتنا به رمز «هیهات مناالذله» امام حسین (ع) دنبال می‌کند.

رئیس جمهور با تاکید بر اینکه دشمنان تصور می‌کردند رمز پیشرفت ما آن است که در مقابل آنها تسلیم شویم، گفت: مکتب، رهبرانقلاب،‌ شهدا و انقلاب اسلامی به ما آموختند که می‌توان مبتنی بر اصول و مبانی راه پیشرفت را طی کرد.

آیت الله رئیسی مردم استان زنجان را مردمانی سخت‌کوش،‌ با بصیرت و با اراده توصیف کرد و گفت: در این استان ‌در حوزه‌های مختلف، به همت مردم و مسئولان، اقدامات قابل توجهی انجام گرفته است.

رئیس جمهور با بیان اینکه یکی از نگرانی‌های مردم زنجان در حوزه مسکن است، خاطرنشان کرد: کار در حوزه مسکن با سرعت ادامه دارد و در این راستا بیش از 7 هزار مسکن در سراسر استان زنجان آماده تحویل و بیش از 10 هزار قطعه زمین نیز برای تحویل به متقاضیان آماده شده است.

آیت الله رئیسی با اشاره به بازدید سال گذشته خود از یکی از مناطق حاشیه‌ای شهر زنجان، گفت: من در سفر سال گذشته خود دیدم که مردم یکی از مناطق حاشیه‌ای شهر زنجان در شرایط خاصی زندگی می‌کنند و همان جا از آقای استاندار خواستم که مسئله مسکن مردم این منطقه پیگیری شود و خوشبختانه امروز دیدم که همان خانواده‌ها صاحبخانه شده و خانه‌ها به آنها واگذار شده است.

رئیس جمهور در ادامه تاکید کرد: انتظار ما این است که سایر اقدامات و مسائل چه در شهر، چه در روستا و چه در بافت‌های فرسوده با قوت دنبال شود تا ما بتوانیم مسئله مسکن را با توجه به امکاناتی که داریم حل کنیم. شاید در شهر زنجان زمین کمی برای ساخت مسکن وجود داشته باشد اما در سایر شهرهای استان کمبود زمین وجود ندارد.

آیت الله رئیسی با اشاره به مسئله کشاورزی و آب در استان زنجان، گفت: ‌بیشترین آب مصرفی در کشور مربوط به بخش کشاورزی است. باید یک الگوی مصرف در حوزه کشاورزی داشته باشیم. در این الگوی مصرف مردم می‌توانند همکاری خوبی انجام بدهند. با اجرای طرح‌های آبرسانی قطره‌ای و زیرسطحی می‌توانیم مصرف را یک چهارم و تولید را 4 تا 5 برابر کنیم.

رئیس جمهور با تاکید بر اینکه برنامه ما در دولت عبور کردن از کنار چاله‌ها و مشکلات نیست، بلکه برنامه ما حل مسائل است، گفت: یکی از اولویت‌های دولت در استان زنجان، حل مسئله آب است.

آیت الله رئیسی با تاکید بر اینکه مسئولان محترم باید با برنامه‌ریزی و اعتباراتی که در نظر گرفته شده کارها را دنبال کنند، خاطرنشان کرد: در کارگروهی که بنده امشب در آن حضور پیدا خواهم کرد، در خصوص مسائل ویژه استان زنجان تصمیم‌گیری خواهد شد.

رئیس جمهور در ادامه به پروژه ورزشگاه زنجان اشاره کرد و گفت: 18 سال است که ساخت ورزشگاه زنجان آغاز شده است و جوانان انتظار داشتند که مورد بهره‌برداری قرار بگیرد، اما من تاسف خوردم که درصدی از کار این پروه باقی مانده و موجب تاخیر در بهره‌برداری آن شده است. قرار شده کار اتمام ساخت این ورزشگاه به استان واگذار شود تا بتوانیم در شهریور ماه سال آینده از آن بهره‌برداری کنیم.

آیت الله رئیسی با تاکید بر اینکه کارها و پروژه‌های نیمه تمام در استان زنجان باید با سرعت به پایان برسد، تصریح کرد: شأن بنده، همکاران من و مدیران محترم استان زنجان، خدمتگزاری به مردم است. وقتی کسی به اداره و سازمانی مراجعه می‌کند باید با رضایت برگردد. اینکه اداره و سازمانی با روابط ناسالم و بروکراسی آزاردهنده و پیچ دادن کارها موجب تاخیر در امور مردم می‌شود، به هیچ عنوان قابل قبول نیست.

رئیس جمهور با اشاره به موضوع تعاونی‌ها در استان زنجان و ضرورت حل مسائل مربوط به آن، تاکید کرد: قرار است آقای استاندار و معاونت اجرایی رئیس جمهور مسائل را به صورت متمرکز دنبال کنند. در واقع لازم است کارها با سرعت انجام بگیرد و دچار وقفه نشود؛ ‌البته سرعت در کار به معنای دقت نکردن نیست./انتهای پیام

نوشتن دیدگاه