سه شنبه 11 ارديبهشت 1403, Tuesday 30 April 2024, مصادف با 21 شوال 1445
از پنجره همراز به نصف جهان نگاه کنید...
کد خبر: 25039
منتشر شده در سه شنبه, 28 آذر 1402 14:57
تعداد دیدگاه: 0
مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان:

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان در نشست کمیته مشارکت همگانی کارگروه انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان اصفهان گفت: آموزش و پرورش با حضور جامعه دانش‌آموزان، معلمان و اولیا یکی از اثرگذارترین نهادها در برگزاری انتخابات است و به همین دلیل بر قسمت قابل‌توجهی از جامعه جهت مشارکت در انتخابات...

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی همراز، محمدرضا ابراهیمی، مدیرکل آموزش و پرورش در نشست کمیته مشارکت همگانی کارگروه انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان اصفهان اظهار داشت: یکی از مهم‌ترین ارکان مردم‌سالاری در جامعه ما انتخابات است و در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران ازآنجایی‌که قائل به این هستیم که مردم‌سالاری دینی هدف اصلی امت اسلامی است موضوع از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

وی ادامه داد: بسیاری از کشورها انتخابات دارند و این در حالی است که هیچ اخباری و پوشش رسانه‌ای از این فرایند صورت نمی‌گیرد و حساسیت بین‌المللی ندارند اما انتخابات در کشور ما از انتخابات شوراها تا مجلس خبرگان رهبری از اهمیت ویژه‌ای در محافل بین‌المللی برخوردار است چراکه موجب تقویت کشور می‌شود فلذا تکلیفی شرعی، الهی، اجتماعی و سیاسی است.

ابراهیمی بیان داشت: آموزش و پرورش با حضور جامعه دانش‌آموزان، معلمان و اولیا یکی از اثرگذارترین نهادها در برگزاری انتخابات است و به همین دلیل بر قسمت قابل‌توجهی از جامعه جهت مشارکت در انتخابات می‌تواند تأثیر ویژه‌ای داشته باشد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان تصریح کرد: تمامی دانش‌آموزان هم به‌صورت مستقیم و هم به‌صورت غیرمستقیم می‌توانند فرهنگ مشارکت در تصمیم‌سازی‌های کشور را تثبیت کنند.

وی با اشاره به لزوم حضور عموم مردم در تصمیمات ملی، ابراز داشت: فضاسازی مناسب در ۵۶۰۰ مدرسه و ۱ میلیون دانش‌آموز استان ظرفیت بسیار قابل‌توجهی برای دفاع از ارزش‌های ایرانی - اسلامی است./انتهای پیام

نوشتن دیدگاه