شنبه 1 ارديبهشت 1403, Saturday 20 April 2024, مصادف با 11 شوال 1445
از پنجره همراز به نصف جهان نگاه کنید...
کد خبر: 14283
منتشر شده در پنج شنبه, 13 شهریور 1399 22:15
تعداد دیدگاه: 0
مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان:

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان عدم حضور دانش آموزان در مدارس را از روز شنبه بدون مشکل خواند و گفت: خانواده هایی که دغدغه دارند می توانند فرزندانشان را به مدارس نفرستند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی همراز، محمد اعتدادی دقایقی پیش در برنامه تلویزیونی گفت و گوی هفته گفت: ابتدا قرار بود بر اساس رنگ بندی ستاد کرونا مدارس باز، نیمه باز و بسته باشند، اما روز گذشته مجددا یک بخش نامه جدید آمد که بنا را بر باز گذاشتن مدارس گذاشته بودند، لذا مدارس در تمام شهرستان های استان باز هستند، اما خانواده هایی که دغدغه دارند می توانند فرزندانشان را به مدرسه نفرستند.

وی ادامه داد: در شرایط کنونی مشخص نیست چه زمانی این بیماری از جامعه رخت بر ببندد و باید بتوانیم به گونه ای عمل کنیم که هم مقوله آموزش و پرورش ادامه یابد، هم این که کمترین خطر دانش آموزان را تهدید نکند.

اعتدادی افزود: یکی از دلایلی که باعث شد تا بخشنامه وزارتی صادر شود که همه مدارس در شرایط کنونی باز باشد عدم توانایی همه خوانده ها برای تهیه ابزار ارتباطی از جمله گوشی های هوشمند بود و به خاطر این که همه خانواده ها نمی توانستند به تعداد فرزندانشان گوشی تهیه کنند، قرار بر این شد تا مدارس باز باشد.

مدیرکل آموزش و پرورش با تاکید بر این که آموزش های مجازی مدارس بعد از شهرها برگزار می شود، گفت: مربیان و مدرسان بالاجبار باید در مدارس حضور یابند، اما باید وقت به گونه ای تنظیم شود که مدرسان بیشتر از وقت موظف خودشان درگیر نشوند و وقت باید به نوعی تنظیم شود که در آموزش مجازی و حقیقی به همان میزانی آموزش داده شود که مدرسان و معلمان موظف هستند.

اعتدادی در خصوص سیم کارت های ایمن که قرار است رایگان در اختیار دانش آموزان قرار بگیرد، ادامه داد: در خصوص شبکه شاد و آنچه رئیس جمهور و وزیر آموزش و پرورش فرمودند، قرارداری در حال انعقاد است با یکی از اپراتورهای تلفن همراه که فکر می کنم در دو یا سه روز آینده این اتفاق بیفتد، بسته های اینترنت برای استفاده از شبکه شاد هم امیدواریم به زودی دست شهروندان برسد.

وی ادامه داد: با این که فرزند خود من مقطع متوسطه اول است و  از شنبه هم به صورت حضوری هم غیر حضوری در کلاس درس حاضر می شود و شهروندان باید بدانند که ما در یک میدان تاریکی هستیم که نمی دانیم چند سال دیگر این کرونا از بین خواهد رفت، ما افق روشن و چشم اندازی نداریم و نمی توانیم همه چیز را در امر آموزش به موضوع کرونا گره بزنیم، اگر اینچنین باشد پس باید آموزش را تعطیل کنیم.

اعتدادی خاطرنشان ساخت: من هم نگران وضعیت فرزند خودم و تمامی دانش آموزان هستم، از این جهت ما پروتکلی را به مدارس ابلاغ کرده ایم که بسیار سخت گیرانه است و قرار است جمعیت کلاس ها نصف شود و به صورت زوج و فرد دانش آموزان حضور یابند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان بیان کرد: ما نمی خواهیم نگرانی خانواده ها را افزایش دهیم و نمی خواهیم کسی را نگران کنیم، خانواده ها با هماهنگی با مدیر می توانند آموزش حضوری یا غیر حضوری را برای فرزندان خود انتخاب کنند.

اعتدادی بیان کرد: اسفند سال گذشته حدود 5 میلیارد تومان به عنوان سرانه بهداشتی به حساب مدارس ریخته شد و بخشی از مواد ضد عفونی کننده خریداری شد، در یکی دو روز آینده نیز بخشی از این سرانه مجدد واریز خواهد شد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان گفت: ما برای شیوه کنتزل بهداشتی مدارس از اولیا آنها کمک فکری می گیریم، ولی به هیچ عنوان از آن ها پولی برای این منظور دریافت نمی کنیم.

اعتدادی خاطرنشان کرد: در کلاس هایی که جمعیت بالایی دارند، قرار نیست دانش آموزان به دو نوبت تقسیم شوند، بلکه بر اساس تصمیم شورای آموزشی مدرسه که متشکل از مدیر، معاونین و یکی از اولیا دانش آموزان است، تصمیم گرفته می شود که در هر کلاس چند نفر حضور پیدا کنند، شاید یک کلاس به 3 یا 4 گروه تقسیم شوند.

وی در خصوص سرویس مدارس و نگرانی خانواده ها در این زمینه نیز گفت: ما هم نگران دانش آموزانی هستیم که با وضعیت کرونا قرار است در یک تاکسی بنشینند، اما این موضوع با هماهنگی اداره کلآموزش و پرورش در سازمان تاکسیرانی در حال بررسی است، اما تا یک هفته آینده موضوع سرویس مدارس نیز تعیین تکلیف می شود و این تاخیر به علت این است که به طور ناگهانی وضعیت حضور در مدارس تغییر کرد.

اعتدادی در ادامه افزود: نگرانی خانواده ها طبیعی است، اما آموزش و پرورش دارای شورایی است که در استان اصفهان هر ماه مسائل آموزش و پرورش در استان طی جلسه ای با حضور استاندار اصفهان و دیگر مسئولان مطرح می شود، لذا اگر تصمیمی در استان گرفته می شود، یک موضوع کارشناسی شده است و تصمیمی که اکنون گرفته شده و روز گذشته ابلاغ شده است، نگرانی خود ما هم هست اما از خانواده ها می خواهم تا انتخاب روش تحصیل را با مدیر در میان بگذارد، مدیران هم موظف هستند این موضوع را بپذیرند.

وی در پایان تاکید کرد: این دستورالعمل ها برای تمامی مدارس اعم از دولتی، غیر انتفاعی و... لازم الاجرا می باشد.

 

نوشتن دیدگاه