دوشنبه 10 ارديبهشت 1403, Monday 29 April 2024, مصادف با 20 شوال 1445
از پنجره همراز به نصف جهان نگاه کنید...
کد خبر: 24177
منتشر شده در شنبه, 03 تیر 1402 12:15
تعداد دیدگاه: 0
روابط عمومی دادگستری کل استان اصفهان:

در پی گلایه مندی جمعی از خبرنگاران و اصحاب رسانه نسبت به انتشار مطالبی با موضوع رسانه در سطح شهر و درخواست آنان از رییس کل دادگستری استان، حجت الاسلام و المسلمین جعفری پس از قول پیگیری، موضوع را جهت بررسی و اقدام قانونی به دادستان محترم مرکز استان ارجاع داد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی همراز، بر همین اساس سیدمحمدموسویان دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان با اشاره به اینکه معاون حقوق عامه دادسرای عمومی و انقلاب اصفهان مسئول رسیدگی به این پرونده شده است اظهار کرد: پس از آن که تعدادی از خبرنگاران نسبت به انتشار مطالبی با موضوع رسانه در سطح شهر توسط کمیته فرهنگ شهروندی شهرداری اصفهان ابراز گلایمندی کرده بودند، موضوع به طور جدی بررسی و دستور جمع آوری این تابلوها از سطح شهر صادر شد.

وی تصریح کرد: در ادامه روند رسیدگی به این پرونده عوامل این اقدام نیز به دادسرا دعوت تا درخصوص جزئیات آن توضیح ارائه شود.

دادستان عمومی و انقلاب اصفهان با تاکید بر این که هیچ فرد یا نهادی حق ندارد حقوق عامه را تضییع کند، افکار عمومی را از مصادیق حقوق عامه دانست و افزود: رسانه ها در ایران خط مقدم جهاد تبیین و سربازان جنگ ترکیبی با دشمن هستند و تضعیف آن ها، تضعیف جبهه تبیین است و کسی حق ندارد در این مسیر گام بردارد.

موسویان بیان کرد: روش و شیوه های رسانه ای در غرب با کشور ما متفاوت است و در ایران رسانه بر مدار اخلاق حرکت می کند نه روش های غربی، لذا باید این اخلاق مداری ارج نهاده شود و البته هر جا از خط قانون تخطی صورت گرفت بر اساس قانون برخورد شود.

در ادامه دادستان عمومی و انقلاب اصفهان از مسئولان و نهاد هایی که با افکار عمومی در ارتباط هستند خواست تا در انتشار پیام به ویژه در فضای غبارآلود رسانه ای که غرب درست کرده و به دنبال تضعیف ارکان نظام و رسانه های داخلی است، دقت بیشتری اعمال کنند./انتهای پیام

نوشتن دیدگاه