جمعه 31 فروردين 1403, Friday 19 April 2024, مصادف با 10 شوال 1445
از پنجره همراز به نصف جهان نگاه کنید...
کد خبر: 21007
منتشر شده در یکشنبه, 23 آبان 1400 14:43
تعداد دیدگاه: 0
رییس کل دادگستری استان اصفهان:

رئیس‌کل دادگستری استان اصفهان گفت: از قضات می‌خواهیم در کاهش موجودی و مانده پرونده‌های شعب و اجرای دستورالعمل مربوطه با توجه به توان و ظرفیت موجود اهتمام ویژه به‌عمل آورند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی همراز، حجت الاسلام والمسلمین جعفری رییس کل دادگستری استان در جمع قضات محاکم تجدید نظر استان اصفهان با تأکید بر حفظ و مراقبت از جایگاه رفیع و خطیر قضاوت بیان داشت: جایگاه و منزلت قاضی اعتباری نیست، بلکه شرع مقدس اسلام چنین جایگاهی را به قاضی اعطا نموده است.

وی افزود: هیچ اتفاق و عاملی نباید باعث وارد آمدن لطمه به این جایگاه شود و اساساً محور در دستگاه قضایی قاضی است و سایر بخش ها و مجموعه‌ها در این دستگاه در خدمت و کمک قاضی برای تحقق و اجرای صحیح و دقیق عدالت می باشد.

ایشان یادآور شد: با بهره گیری از خرد جمعی و مشورت با قضات عالم و با تجربه در مسیر افزایش و ارتقاء سطح کمی و کیفی دستگاه قضایی استان حرکت و با فراهم نمودن زمینه و مقدمات لازم، سیاست‌ها و برنامه‌های مدون و مصوب را در دادگستری سراسر استان اجرایی و محقق خواهیم نمود.

عالی‌ترین مقام قوه قضاییه در استان در ادامه از قضات خواست در کاهش موجودی و مانده پرونده‌های شعب و اجرای دستورالعمل مربوطه با توجه به توان و ظرفیت موجود اهتمام ویژه به عمل آورند.

ایشان در پایان از تشکیل شعب ویژه و تخصصی در محاکم تجدید نظر، بدوی و دادسرا، تشکیل کارگروه وحدت رویه مشورتی با ترکیب قضات تجدید نظر و لزوم برگزاری مستمر جلسات قضایی خبر داد. گفتنی است در ابتدای این نشست تنی چند از قضات تجدید نظر به بیان نظرات و دیدگاه‌های سازنده و نیز راهکارهای عملیاتی خود در بهبود و ارتقاء سطح کمی و کیفی دادگستری پرداختند./ روابط عمومي دادگستري کل استان اصفهان

انتهای پیام

نوشتن دیدگاه