دوشنبه 10 ارديبهشت 1403, Monday 29 April 2024, مصادف با 20 شوال 1445
از پنجره همراز به نصف جهان نگاه کنید...
کد خبر: 23374
منتشر شده در پنج شنبه, 13 بهمن 1401 16:24
تعداد دیدگاه: 0
رييس كل دادگستري استان اصفهان :

مراسم افتتاحيه كارگاه 48 ساعته حقوق كودك و نوجوان به همت پژوهشگاه قوه قضاييه و معاونت اجتماعي و پيشگيري دادگستري استان اصفهان برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی همراز، حجت‌الاسلام‌ و‌المسلمين جعفري رييس كل دادگستري استان اصفهان در اين مراسم، ضمن تبريك فرا رسيدن ايام‌الله دهه فجر و ميلاد حضرت جوادالائمه (ع)، دين اسلام را كامل‌ترين و جامع‌ترين منبع در خصوص حقوق كودك و نوجوان دانست و بيان داشت: دين اسلام كامل‌ترين و جامع‌ترين منبعي است كه با ظرافت و لطافت هرچه تمام، مفاهيم متنوع حقوق كودك را در خود گنجانده است.

وي افزود: جنبه‌هاي مختلف تربيت و پرورش كودك و حقوقي كه كودكان بايد در خانواده و جامعه داشته باشند از هزار و چهارصد سال پيش در قالب دين مبين اسلام از طرف خداوند براي انسان‌ها فرستاده شد و اين افتخاري بزرگ است.

رييس دستگاه قضايي استان با اشاره به ادعاهاي كشورهاي غربي در رعايت حقوق كودكان اظهار داشت: بسياري از كشورهاي غربي ادعاي حمايت از حقوق كودكان را دارند اما در واقعيت در همان كشورها بدترين جنايات عليه كودكان صورت مي‌گيرد و از اين كشورها در سطح دنيا و افكار عمومي جهاني به عنوان رژيم كودك‌كش مشهور و معروف شدند و همچنين جنايات عليه كودكان بي گناه و بي دفاع در يمن، فلسطين اشغالي و كشورهاي اروپايي كه گورهاي دسته‌جمعي قتل‌عام كودكان كشف شده است. در مقابل آن دين اسلام است كه به جنبه‌هاي مختلف شخصيت و سلامت جسمي و رواني كودكان پرداخته است.

حجت‌الاسلام و‌المسلمين جعفري با انتقاد از انفعال برخي سياست‌گزاران در بهره‌گيري از مفاهيم اسلامي در ارتقاء نظام حقوقي كودك و نوجوان تصريح كرد: گاهي اوقات علي‌رغم داشتن نظامات حقوقي مترقي در زمينه حقوق كودك، شاهد انفعال در بهره‌گيري از اين نظامات هستيم كه لازم است دلايل اين انفعال بررسي و هرچه سريع‌تر برطرف گردد.

عالي‌ترين مقام قوه قضاييه در استان در خصوص برگزاري اين كارگاه بيان داشت: كارگاه 48 ساعته حقوق كودك و نوجوان با حضور قضات با تجربه، اساتيد دانشگاه، پژوهش‌گران حوزه كودك و نوجوان و نهادهاي حمايتي با حضور رئيس پژوهشگاه قوه قضاييه و نماينده يونيسف در اصفهان برگزار مي شود.

وي هدف از برگزاري اين كارگاه را ارائه راهكارهاي ارتقاء نظام حقوقي كودك و نوجوان دانست و تصريح كرد: اين كارگاه با هدف ارائه راهكارهايي در جهت ارتقاء نظام حقوقي كودك و نوجوان با توجه به ظرفيت‌هاي قانوني موجود برگزار مي‌شود و تلاش مي‌شود در آن با ارائه تجربيات موفق و دانش شركت‌كنندگان، كارگاهي مفيد و داراي خروجي مطلوب برگزار گردد.

جعفري در پايان ابراز اميدواري كرد نتايج حاصل از برگزاري اين كارگاه، مقدمه اتفاقاتي مثبت در حوزه حقوق كودك و نوجوان و عرصه رسيدگي به پرونده‌هاي اين حوزه باشد و استان اصفهان صادركننده اين تجربه ارزشمند به ديگر استان‌هاي كشور باشد./انتهای پیام

نوشتن دیدگاه