سه شنبه 11 ارديبهشت 1403, Tuesday 30 April 2024, مصادف با 21 شوال 1445
از پنجره همراز به نصف جهان نگاه کنید...
کد خبر: 22505
منتشر شده در یکشنبه, 08 آبان 1401 15:11
تعداد دیدگاه: 0

استاندار اصفهان گفت: حوزه بازرسی بانک ها بایستی هوشیاری لازم را داشته باشد تا باتوجه به رویکرد دولت در حوزه ازدواج جوانان و فرزندآوری، بازرسی شفاف خود از شعبات را در دستور کار قرار دهد تا چالش ها به حداقل برسد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی همراز، صبح امروز هشتم آبان ماه پنجاه و سومین جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان استان با حضور استاندار اصفهان و سایر اعضا برگزار شد.
در این نشست سیدرضا مرتضوی استاندار اصفهان بیان کرد: همگان می دانند، مسیری که پس از پیروزی انقلاب اسلامی طی کرده ایم مسیر سهل و همواری نبوده است. اکنون نیز در یک جنگ ترکیبی قرار گرفته ایم. دشمن با ابزاری که از قبل طراحی کرده و در اختیار فرزندان سرزمین مان قرار داده فرماندهی می کند.
وی ادامه داد: اما با همه توطئه هایی که می شود وضعیت پیشرفت ایران عزیز، مثال زدنی است. باید قبول کنیم که مسیر طی شده قله ها و موفقیت های بزرگی دارد که ما نتوانسته ایم آنها را به نسل جوان به خوبی نشان دهیم. همین عدم توجه و تعهد به مسئولیت ها برای ما مشکلاتی را بوجود آورده که بالاخص در خصوص استفاده جوانان از فضای مجازی این مشکلات نمایانگر است.
استاندار اصفهان درگیر شدن جوانان با حواشی را ناشی از معرفی صحیح جمهوری اسلامی دانست و گفت: در شرایطی که دنیای غرب چهره غیرواقعی خود را بزک کرده در اختیار جوانان قرار می دهد باید بپذیریم گاها کوتاهی کرده ایم که ضدارزش ها در ذهن جوانان به ارزش تبدیل شده است.
دکتر مرتضوی اضافه کرد: جمهوری اسلامی در فضای مجازی هرشب سقوط می کند و صبح دوباره احیا می شود. ایران را با خون، خشم و درگیری نشان می دهند اما در واقعیت مردم زندگی روزمره خود را دارند.
وی با اشاره به درخواست اعضا مبنی بر ایجاد ستاد چابک در حوزه جوانان، مانند ستادهای فعال در حوزه اقتصادی، گفت: نخست باید بدانیم که ابزارهای این دو حوزه با یکدیگر متفاوت است اما برای رسیدن به این مهم نیاز است کمیته های ذیل ستاد جوانان به نحوی برنامه ریزی و فعال شوند تا خوراک مناسب به جلسه برسد و بتوانیم در خصوص موضوعات و مشکلات روز جامعه با برنامه ریزی و محتوا سازی صحیح تصمیم گیری کنیم. اگر به این نحو کمیته ها فعال شد می توانیم منتظر نتایج ستاد تسهیل و رفع موانع تولید در حوزه جوانان نیز باشیم.
استاندار اصفهان عنوان کرد: اکثر صاحب نظران و مدیران توانمند از متصدیان فرهنگ در کشور هستند اما آنجایی که افراد قدرتمند و موثر خود را کنار کشیدند دچار خلل شدیم. متاسفانه افراد موثر در جامعه بعضا احساس تعلق نمی کنند در این شرایط دشمن می تواند بر نوجوانان و جوانان فریب خورده که از هر هویتی برهنه شده اند؛ آنچه را می خواهد بپوشاند.
دکتر مرتضوی خاطرنشان کرد: در گذشته بزرگانی بودند که برای ما وقت گذاشتند اما اگر به گذشته موفقی که داشتیم رجوع کنیم اتفاق های خوبی برای مان رقم خواهد خورد.
در این نشست در خصوص چالش های جوانان در حوزه اخذ وام ازدواج و فرزندآوری نیز بحث و گفتگو شد‌‌ و استاندار اصفهان بر نظارت همه جانبه بانک ها در اخذ وام ازدواج تاکید کرد و گفت: باتوجه به چالش های مختلفی که در این حوزه وجود دارد و جوانان را با مشکلاتی مواجه کرده است بایستی، معضلات ریشه ای و در چارچوب مشخصی رفع شوند.
وی افزود: حوزه بازرسی بانک ها بایستی هوشیاری لازم را داشته باشد تا باتوجه به رویکرد دولت در حوزه ازدواج جوانان و فرزندآوری، بازرسی شفاف خود از شعبات را در دستور کار قرار دهد تا چالش ها به حداقل برسد.
دکتر مرتضوی خاطرنشان کرد: زمانی که رویکرد دولت بر ازدواج و فرزندآوری است بایستی با هر مانعی که در این فضا وجود دارد مقابله و برای رفع آن تلاش شود.
وی پیشنهاد داد در این خصوص گزارش کاملی تهیه و راهکارهای کاربردی در خصوص مشکلات ارائه شود تا نتیجه به رییس کل بانک مرکزی اعلام و برای حل مشکلات تصمیمات لازم اخذ گردد.
استاندار اصفهان با اشاره به اینکه مجموعه بانک های استان در یک سال گذشته عملکرد رو به جلویی داشته اند، اظهار کرد: نسبت مصارف به منابع استان از ۵۷ درصد به ۶۸ درصد رسیده به بیانی در یک سال گذشته نسبت مصارف ۶۰ درصد رشد و منابع حدود ۳۴ درصد رشد داشته است این نشان می دهد باتوجه به شرایطی که در بانک ها ایجاد شده روند به سمت اعطای تسهیلات و پشتیبانی در بخش های مختلف است./انتهای پیام

نوشتن دیدگاه