جمعه 31 فروردين 1403, Friday 19 April 2024, مصادف با 10 شوال 1445
از پنجره همراز به نصف جهان نگاه کنید...
کد خبر: 11708
منتشر شده در شنبه, 24 اسفند 1398 16:45
تعداد دیدگاه: 0
سخنگوی ستاد مقابله با کرونا در استان اصفهان:

سخنگوی ستاد مقابله با کرونا در استان اصفهان از ورود حدود 200 خودور با پلاک قم در 24 ساعت گذشته خبر داد.


حجت اله غلامی در نشست خبری خود با خبرنگاران که دقایقی قبل از طریق ویدئو کنفرانس انجام شد گفت: ورود حدود 200 خودو با پلاک قم در 24 ساعت گذشته از طریق سامانه های تردد شمار جاده ای در استان ثبت شده است که تعدادی از آن ها در این استان اقامت نداشته و از راه های استان تنها برای عبور به منظور رسیدن به مقصد دیگری استفاده کرده اند.
وی اظهار کرد: نمی توانیم راه را بر رهگذران ببندیم، اما با توجه به این که هیچ گونه خدماتی به مسافران در استان اصفهان ارایه نمی کنیم، پیش بینی می شود حداکثر زمان ماندگاری آنان در این استان 2 ساعت باشد.

وی با تاکید بر این که اکنون هیچ پذیرشی در سطح هتل ها، مهمانپریر ها و مراکز گردشگری ما صورت نمی گیرد ادامه داد: وقتی هیچ گونه ارایه خدماتی را به این خودروها ندهیم، استان ما را ترک می کنند.

غلامی بیان کرد: طی هماهنگی که با سازمان میراث فرهنگی انجام شد، اگر گزارشی از سوی شهروندان مبنی بر پذیرش مسافر در هر هتلی ارایه شود، نیروی انتظامی، اماکن و اداره کل میراث فرهنگی با فوریت وارد عمل می شوند و جلوی این اقدام را می گیرند.

معاون عمرانی استاندار اصفهان همچنین با ارایه شماره تلفن 32681034 و 35 به عنوان شماره هایی که شهروندان می توانند در این زمینه گزارش های خود را ارایه دهند، خاطرنشان ساخت: هیچ شهروندی در ایام نوروز و حتی بعد از آن حق ندارد خانه خود را در اختیار میهمانان نوروزی بگذارد و در صورتی که چنین اتفاقی افتاد، نهادهای مرتبط با این موضوع، وارد عمل می شوند.

غلامی با تاکید بر این که مسئولیت تصمیم گیری برای تعطیل کردن یا مسدود کردن  استان ها به عهده ما نیست، بیان کرد: ما باید در ساختار حرکت کنیم و خارج شدن از این ساختارها هرج و مرج را زیاد می کند و این ساختار ها را ستاد مرکزی مقابله با کرونا از تهران به ما ابلاغ می کند.

سخنگوی ستاد مقابله با کرونا در استان اصفهان گفت: فعلا ما زیرساخت های لازم برای قرنطینه کردن استان اصفهان را نداریم و قرنطینه کردن یک استان مانند اصفهان، نیازمند یکسری زیرساخت هایی است که باید مورد توجه قرار گیرد، ولی ما به شدت نیازمند قرنطینه خانگی از سوی شهروندان هستیم که باید آن را جدی بگیرند.

وی در پاسخ به این که چرا از ابتدا مدارس اصفهان تعطیل نشد، در حالی که بسیاری از استان ها این کار را انجام داده بودند، اظهار کرد: ابتدا باید هدف از تعطیلی مدارس برای خانواده ها تبیین می شد، مثلا بسیاری از شهرهایی که مدارسشان را تعطیل کردند دانش آموزان همراه با خانواده هایشان به خیابان ها، پارک ها ویا حتی سفرهای کوتاه مدت رفتند و بیماری کرونا را انتقال دادند.

بنا بر این گزارش، استان اصفهان که یکی از استان های مواصلاتی کشور است و تا حداقل 48 ساعت قبل شاهد ورود مسافر از دیگر استان ها بدون هیچ محدودیتی بود، خیلی زود از استان های بحرانی کرونا در کشور پیشی گرفت و خود را به صدر جدولکرونا در کشور رساند.

دیدگاه‌ها  
  0
پس چرا هر گاه سخن از نیازهای این استان، خصوصا در زمینه آب و جلوگیری از خشکیدن زاینده رود می شود، در همان تهران صحبت از «برخوردار بودن» و بعضا «زیاده خواه بودن» می شود؟! پس چگونه 2 استان همسایه ای که در مورد آب استان و تداوم جریان زاینده رود هم نقشی منفی داشته اند، ورودی هایشان را کاملا بسته اند و همین «تهران» مشکلی در این مورد نداشته؟! چون آنها «نورچشمی» و «مظلوم نمای همیشه طلبکار» هستند و یا اینکه برخورداری و زیاده خواهی استان اصفهان است که باز اینگونه ایجاب می کند؟!
نوشتن دیدگاه