شنبه 8 ارديبهشت 1403, Saturday 27 April 2024, مصادف با 18 شوال 1445
از پنجره همراز به نصف جهان نگاه کنید...
کد خبر: 4512
منتشر شده در دوشنبه, 11 تیر 1397 16:24
تعداد دیدگاه: 0
استاندار اصفهان:

اصفهان- ایرنا- استاندار اصفهان گفت: جنگی کنونی دشمنان، فکر و ایمان مردم ما را هدف قرار گرفته است اما آنها باید بدانند که این کارشکنی ها، اراده مردم را سست نمی کند.

محسن مهرعلیزاده روز دوشنبه در نشست با برخی رئیسان اتحادیه ها و فعالان اصناف استان افزود: در زمان جنگ تحمیلی، مردم، شهدای عزیز خود را صبح تشییع می کردند اما عصر همان روز، بسیاری دیگر برای ثبت نام و اعزام به جبهه های جنگ اقدام می کردند.
وی اضافه کرد: هرگز کارشکنی دشمنان علیه انقلاب باعث دلسری و سستی اراده مردم ما نشده است.
مهرعلیزاده ادامه داد: اکنون نیز جنگ است اما این جنگ بدون ادوات جنگی بوده و فکر و ایمان مردم ما را هدف قرار داده است.
استاندار اصفهان گفت: جنگ اقتصادی که دشمن علیه کشور در پیش گرفته، سخت تر از هشت سال جنگ تحمیلی نیست و گذراست.
وی افزود: مردم باید بدانند که هدف دشمنان دیگر دولت و نظام نیست بلکه از بین بردن کشور ایران است زیرا ایران و ایرانی تحت سلطه هیچکس نمی رود و همن موضوع نیز برای آنها خطرناک است.
وی با اشاره به بالا رفتن نرخ ارز در کشور گفت: تنها راه این است که ارز تک نرخی شود و تا جای ممکن، وابستگی اقتصاد کشور را به دلار را کم، و بر ریال تکیه کنیم.
مهرعلیزاده افزود: چاره این کار تکیه بر تولید داخلی حتی مواد اولیه و افزایش کمی و کیفی تولیدات ملی است.
وی یادآور شد: از 2 ماه پیش کارگروهی با حضور نمایندگان اصناف تشکیل شد تا بتواند مشکلات اتحادیه ها و کسبه استان را پیگیری و برای یافتن راه حل تلاش کند.
مهرعلیزاده افزود: بخش عمده مشکلات همین جا قابل حل است اما مشکلاتی که در استان قابل حل نیست و دلایل آن به مسائل کلان برمی گرد، به تهران ارسال می شود.
استاندار اصفهان در باره افزایش احتمالی قیمت نان نیز گفت: هنوز افزایش قیمت نان قطعی نیست، اما اگر افزایشی در دستور کار باشد در سطح ملی است اما در استان نیز جلساتی برای جمع آوری مسائل این صنف از جمله افزایش نرخ انرژی، دستمزد، هزینه تولید و غیره برگزار شد که اطلاعات بدست آمده در حال بررسی است.
وی افزود: البته تا حدی افزایش قیمت نان طبیعی است زیرا نانواها نیز باید تامین شوند اما در استان و کشور بدنبال راهکاری منصفانه برای نانواها و مصرف کنندگان هستیم.
مهرعلیزاده اضافه کرد: در مورد مشکلات نانواها پیشنهاداتی داده ایم تا افزایش هزینه ها را پوشش دهد.
وی در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به راه اندازی سامانه ای در سایت اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی گفت: این سامانه برای افزایش اشتغال طراحی شده است تا اصناف بتوانند نیروی کار(مانند شاگرد) را بدون رعایت قانون به کار گیرند.

 

منبع: ایرنا

نوشتن دیدگاه