يكشنبه 9 ارديبهشت 1403, Sunday 28 April 2024, مصادف با 19 شوال 1445
از پنجره همراز به نصف جهان نگاه کنید...
کد خبر: 21720
منتشر شده در دوشنبه, 16 خرداد 1401 15:41
تعداد دیدگاه: 0
امام جمعه اصفهان:

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان به همراهی نیروی هوایی در پیروزی انقلاب و پیروزی در دفاع مقدس، اشاره کرد و گفت: بصیرت، عامل توفیق نیروهای مسلح ماست .

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی همراز، آیت‌الله سید یوسف طباطبائی‌نژاد در مراسم گرامیداشت ۲ خلبان شهید نیروی هوایی ارتش که در حادثه اخیر سقوط هواپیمای آموزشی در انارک نایین به شهادت رسیدند ، افزود: کارکنان نیروی هوایی اولین گروهی بودند که به انقلاب اسلامی پیوستند و در زمانی که جانشان در خطر بود و رژیم سابق حضور داشت، با امام خمینی (ره) بیعت کردند و این حرکت نیروی هوایی نشاطی به مردم داد و پیروزی انقلاب را سرعت بخشید.
وی خاطر نشان کرد: علت پیشگامی نیروی هوایی به واسطه آن بود که دانش بیشتری دارند زیرا تاریخ و تجربه نشان داده است که هر چه انسان‌ها دانشمندتر باشند بیشتر به دین نزدیک می‌شوند و هرچه بی‌بصیرت باشند از دین فاصله می‌گیرند.
عضو خبرگان رهبری به ماجرای قرآن بر نیزه کردن معاویه و همراهی نکردن سپاهیان حضرت علی (ع) در جنگ صفین اشاره و تاکید کرد: علت این عدم همراهی، بی‌بصیرتی بود ولی اگر می‌بینیم نیروهای مسلح ما همراهی خوبی با انقلاب اسلامی داشتند و در دفاع مقدس اجازه ندادند جهان کفر به هدف خود برسد، به واسطه ایمان، بصیرت و آگاهی آنها است.
وی بیان کرد: امروز هم اگر می‌بینیم جوانان ما برای دفاع از حرم و مقابله با داعش التماس می‌کردند به واسطه بصیرت، علم و آگاهی است.
آیت الله طباطبایی‌نژاد با تسلیت شهادت ۲ نفر از خلبانان نیروی هوایی در سانحه اخیر در انارک، اظهار کرد: شهادت توفیقی از جانب خداوند است که نصیب هر کسی نمی‌شود و لطفی از جانب خدا است و باید بابت آن از خدا تشکر کرد.
همچنین فرمانده پایگاه هشتم شکاری شهید بابایی اصفهان در این مراسم با اشاره به روحیه شهادت طلبی نیروهای مسلح،گفت: نیروهای مسلح مسیر شهادت را به منظور دفاع از دین، ولایت،کیان، ناموس و مرزهای ایران اسلامی به انتخاب خود برگزیده‌اند.
امیر سرتیپ خلبان علیرضا انگیزه افزود: نیروهای مسلح با انجام تمرینات و ارتقای توان خود همواره آماده حضور در صحنه دفاع از ایران اسلامی هستند و در این مسیر شهدای بسیاری نیز تقدیم کرده‌اند.
مراسم بزرگداشت شهید سرهنگ خلبان قاسم زمانی و شهید سروان خلبان محمدجواد بای در پایگاه هشتم شکاری شهید بابایی اصفهان با حضور امام جمعه اصفهان برگزار شد.
در این مراسم از خانواده این ۲شهید و همچنین شهید سرهنگ خلبان صادق فلاحی از خلبانان تبریز که سال گذشته بر اثر سانحه به فیض شهادت نایل شد، تجلیل به عمل آمد.
سوم خرداد ماه امسال یک فروند جنگنده آموزشی اف-۷ ارتش که در حوالی انارک نایین در حال انجام تمرین آموزشی بود، به علت نقص فنی سقوط کرد که در پی آن، خلبانان آن سرهنگ قاسم زمانی و سروان محمدجواد بای به شهادت رسیدند./ شمیم ولایت

انتهای پیام

نوشتن دیدگاه