جمعه 7 ارديبهشت 1403, Friday 26 April 2024, مصادف با 17 شوال 1445
از پنجره همراز به نصف جهان نگاه کنید...
کد خبر: 21674
منتشر شده در شنبه, 07 خرداد 1401 12:57
تعداد دیدگاه: 0
ششمین روز حادثه متروپل؛

بخش‌هایی از ساختمان ۱۱ طبقه متروپل در آبادان ظهر روز دوم خرداد ریزش کرد و به گفته وزیر کشور تاکنون پیکر ۲۸ نفر از کسانی که زیر آوار جان خود را از دست داده‌اند پیدا شده و بر اساس اعلام رئیس کل دادگستری خوزستان تاکنون ۱۳ نفر بازداشت شدند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی همراز، در پی ریزش این ساختمان تیم‌های عملیاتی به محل حادثه اعزام شده و در حال ریزش‌برداری و عملیات جست و جو برای یافتن افراد احتمالی گرفتار در زیر آوار هستند. در حالی که عملیات آواربرداری با حساسیت و شتاب بیشتر ادامه دارد، احمد وحیدی وزیر کشور نیز که برای رسیدگی به این واقعه از همان روز وقوع حادثه (دوم خردادماه) به آبادان سفر کرده ، از احتمال ریزش باقی مانده سازه به عنوان دغدغه اصلی گروه‌های امدادی یاد کرد و افزود که در صورت حضور مردم در محل حادثه، این ریزش می‌تواند منجر به فاجعه شود.

همچنین محمد مخبر معاون اول رییس جمهور روز گذشته (ششم خردادماه) با سفر به آبادان آخرین اقدامات برای آواربرداری و امدادرسانی حادثه ریزش ساختمان ۱۱ طبقه متروپل را به صورت میدانی مورد بررسی قرار داد و هیاتی سه نفره شامل نمایندگانی از وزارتخانه‌های کشور، راه و شهرسازی و مشاور خود ماموریت داد با عزیمت فوری به آبادان، با بررسی جزییات پرونده ریزش ساختمان در این شهرستان، گزارش دقیق خود را درباره علل وقوع این حادثه ارائه کنند.

دادستان خوزستان هم از بازداشت ۱۳ نفر از مسببان حادثه متروپل خبر داد و گفت: هیئت هفت نفره‎ای از کارشناسان خبره استان برای رسیدگی به موضوع و تعیین ابعاد حادثه، تعیین شده و کار خود را آغاز کرده‌اند./ ایرنا

انتهای پیام

نوشتن دیدگاه