جمعه 7 ارديبهشت 1403, Friday 26 April 2024, مصادف با 17 شوال 1445
از پنجره همراز به نصف جهان نگاه کنید...
کد خبر: 1809
منتشر شده در چهارشنبه, 26 فروردين 1394 02:49
تعداد دیدگاه: 0
استانداراصفهان:
رسول یاحی غایب بزرگ نشست سیاسیون استان با استاندار

استاندار اصفهان ضمن انتقاد از مشی سیاسیون این استان از جایگزینی منازعه سیاسی به جای رقابت سیاسی ابراز نارضایتی کرد. به گزارش پایگاه خبری تحلیلی همراز ، رسول زرگرپور شامگاه روز گذشته در دیدار صمیمانه با مسئولان و دبیران احزاب مختف استان اصفهان گفت:متاسفانه در این استان سیاسیون به جای رقابت با هم...


استاندار اصفهان ضمن انتقاد از مشی سیاسیون این استان از جایگزینی منازعه سیاسی به جای رقابت سیاسی ابراز نارضایتی کرد.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی همراز، رسول زرگرپور شامگاه روز گذشته در دیدار صمیمانه با مسئولان و دبیران احزاب مختف استان اصفهان گفت:متاسفانه در این استان سیاسیون به جای رقابت با هم نزاع دارند و همین مسئله باعث عقب افتادن استان می گردد.
وی اظهار کرد: این عقب ماندن اصفهان از منابع به دلیل نگاه برخوردار یا غیر برخوردار به اصفهان نیست و نباید در این زمینه به خودمان دروغ بگوییم، بلکه به دلیل نبود وحدت بین برخی از جناح ها و دسته های سیاسی است که اگر این همدلی و هم زبانی ایجاد شود، بسیاری از مشکلات استان اصفهان حل خواهد شد.
وی با تاکید براینکه نباید به مردم دروغ بگوئیم، اظهار کرد:اختلاف نظر در بین سیاسیون یک امر عادی و طبیعی است و اگر این اختلاف نظر وجود نداشته باشد، به طور حتم تک صدایی ایجاد می شود و دیگر نیاز به حزب در جامعه وجود ندارد و در نتیجه آن نشاط سیاسی نیز به وجود نمی آید.
زرگرپور خاطرنشان ساخت: با وجود اختلاف نظر در بین سیاسیون، مدیریت استان با توجه به نامگذاری پر مفهوم مقام معظم رهبری برای سال 94 تحت عنوان "دولت ، ملت همدلی و همزبانی" خواستار آسیب شناسی جدی موانع پیش روی این همدلی و هم زبانی بین احزاب و تشکل ها است.
استاندار اصفهان افزود:صدا و سیما نیز بهتر است بیشتر از این به احزاب توجه کند تا آن ها هم بتوانند حرف های خودشان را از رسانه ملی به مردم منتقل کنند تا در پایان سال 94 که دو انتخابات سرنوشت ساز و بزرگ پیش روی ایرانیان است، بار دیگر سربلندی نظام و حاکمیت جمهوری اسلامی به تمام دنیا ثابت شود.
وی همچنین ضمن اشاره به مواد 28 ، 29 ، 30 ،31 و 32 قانون احزاب از دبیران احزاب ، تشکل ها و انجمن های سیاسی استان اصفهان خواست تا مواردی مانند ارایه درخواست کتبی به فرمانداری ها یکهفته پیش از برگزاری تجمع،راهپیمایی و یا میتینگ سیاسی و تعیین سخنران یا سخنرانان، شعار های احتمالی ، زمان برگزاری ، مکان برگزاری ، نحوه انتظامات و .... را به طور جدی در دستور کار خود قرار دهند.
در این دیدار که با غیبت سئوال برانگیز رسول یاحی ، معاون سیاسی و امنیتی استانداری اصفهان برگزار شد، 17 نفر از دبیران استانی احزاب مختلف،تشکل ها و گروه های سیاسی به بیان دیدگاه های خود پرداختند.

  • اصفهان همواره در مسایل سیاسی پیشتاز است

رسول حامدیان ،دبیر "جامعه اسلامی مهندسان" در این نشست صمیمانه با استاندار اصفهان گفت:استان اصفهان همواره در زمینه مسایل سیاسی حرف اول را زده و همچنان پیشتاز است، لذاهم افزایی سیاسی بین احزاب می تواند این استان را در دو آوردگاه بزرگ سیاسی پیش رو در قالب انتخابات ،سربلند از آزمایش حضور مردم بیرون بیاورد.
وی اظهار کرد: در این 36 سال که از انقلاب اسلامی می گذرد آموخته ایم که باید به نتایج صندوق ها پایبند باشیم، وگر نه دشمنان سعی می کنند برای آرامش مثال زدنی ایران اسلامی خواب های آشفته ای ببینند.
حامدیان ادامه داد: معیار اصلی در کشور ما بر اساس فرمایشات مقام معظم رهبری، حفظ استقلال و عزت ملی است و این در حالی عنوان می شود که به دنیا ثابت شده که دشمنان ایران به هیچ عنوان قابل اعتماد نیستند و هر لحظه ممکن است میز بازی را بر هم بزنند، از این رو نیاز است تا ایران موضوع هسته ای را از مسئله تحریم ها تفکیک کند تا از منفذ اقتصاد ضربه نخوریم.
وی همچنین افزود: باید ارکان اقتصاد مقاومتی در ایران نهادینه شود، چرا که اگر دشمن احساس کند مردم اقتصاد مقاومتی را فراموش کرده و دل به رفع تحریم ها خوش کرده اند، قیمت مذاکرات را بالا می برد و این موضوع تنها با همدلی و هم زبانی ممکن و میسر می شود.

  • همدلی و همزبانی نیازمند عدالت سیاسی است

محمود ابراهیمی ، دبیر حزب "همبستگی ایران اسلامی" در استان اصفهان نیز در این نشست بر لزوم رعایت عدالت سیاسی در جامعه اشاره کرد و گفت: نمی شود هر گاه به مردم نیاز داشتیم از آن ها بخواهیم وارد عرصه شوند ، ولی مسایل معیشتی آنان را در نظر نگیریم.
وی اظهار کرد:همدلی و هم زبانی بدون عدالت سیاسی ممکن نیست و برای رسیدن به این موضوع باید رضایت عمومی از مسئولان بیشتر شود.
ابراهیمی رضایت مردم از مسئولان را زمینه بی اثر شدن بوق های تبلیغاتی علیه نظام برشمرد و افزود:اگر مردم به مسئولان کشور اعتماد کنند به راحتی سرمایه گذاری در ایران صورت می پذیرد و همین مسئله باعث می شود چرخ های اقتصادی نیز به گردش در آید.
ابراهیمی در ادامه از فعالان سیاسی خواست تا از سیاه نمایی علیه دولت پرهیز کنند.

  • توسعه سیاسی نشاط سیاسی به دنبال دارد

مهدی مقدری ، دبیرکل "حزب عدالت و آزادی ایران اسلامی" نیز در این نشست با اشاره به لزوم نشاط سیاسی ،بر چیدمان صحیح ارکان سیاست در استان اصفهان تاکید کرد و گفت:احزاب حدفاصل جامعه مدنی و حاکمیت برای شناسایی مطالبات ملت و پیگیری آن تا تصویب در مجلس و ابلاغ به دولت هستند که با این تعریف می توان بسیاری از مسایل سیاسی را از طریق احزاب در ایران حل نمود.
وی اظهار کرد:تا وقتی ارکان سیاست در استان در جایگاه خود قرار نگیرد،نشاط سیاسی ایجاد نمی شود و تا وقتی این نشاط به وجود نیاید، همدلی و هم زبانی نیز دست یافتنی نخواهد بود.
مقدری بیان کرد:صیانت از آراء انتخابات به عنوان حق الناس، ایجاد امنیت همایش ها همراه با برخورد با نیروهای سرخود که مانع وحدت و وفاق ملت و حاکمیت هستند می تواند در توسعه نشاط سیاسی موثر باشد.
بنا بر این گزارش این نشست صمیمانه از ساعت 5 بعد از ظهر تا دقایقی پس از اذان مغرب و عشاء روزگذشته ادامه داشت و استاندار اصفهان با شنیدن اظهارات سیاسیون استان،دستوراتی را جهت رفع موانع سر راه رسیدن به اتحاد و همدلی صادر و از اعضای حاضر در این نشست خواست تا با بررسی علمی و مستند ، موانع سر راه همدلی و هم زبانی را تشریح و در ادامه آن نیز راه کارهای رسیدن به این موضوع را بیان کنند.

نوشتن دیدگاه