جمعه 7 ارديبهشت 1403, Friday 26 April 2024, مصادف با 17 شوال 1445
از پنجره همراز به نصف جهان نگاه کنید...
کد خبر: 14325
منتشر شده در یکشنبه, 16 شهریور 1399 13:29
تعداد دیدگاه: 0

اسدالله حسینی، دانش آموخته بورسیه، در گفت وگو با خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری تسنیم با اشاره به...

اسدالله حسینی، دانش آموخته بورسیه، در گفت وگو با خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری تسنیم با اشاره به فراز و نشیب های پرونده دانشجویان بورسیه و ادعاهای مطرح شده از سوی مسئولان وقت وزارت علوم درباره این دانشجویان اظهار داشت: در سال 92 و 93 ادعاهایی مبنی بر بورسیه های غیرقانونی بر این اساس که بورسیه دانشجویانی که در دولت قبل (دهم)  بورسیه شدند قانونی نبوده و شورای بورس وقت، کار غیرقانونی و تخلف انجام داده است، مطرح شد.

وی افزود: درسال 1397 دیوان محاسبات کشور که مرجع رسیدگی به تخلفات کارکنان دولت هست، در مورد شورای اسبق بورس رأی برائت می دهد و به صراحت بیان می کند که آنها تخلفی مرتکب نشدند که متن رأی نیز موجود هست.

این دانش آموخته بورسیه با اشاره به فراز و نشیب‌های این پرونده طی سالهای اخیر یادآور شد: اینجا یک حق اعاده حیثیت به عنوان مطالبه دانشجویان بورسیه باقی می ماند که مسئولان وزارت علوم باید این حق را پرداخت کنند.

وی افزود: اما در مورد ادعای غیرقانونی و خلاف قانون بودن بورسیه سه هزار و 700 دانشجو بورسیه، چون دیوان محاسبات  این ادعا را رد کرده و حکم برائت به آنها داده است، حق خود را محفوظ دانسته و از مسئولان قوه قضائیه درخواست رسیدگی به این مطالبه را داریم.

حسینی با اشاره به اینکه وزارت علوم سالها به ما تهمت "بورسیه غیرقانونی" زده است، تصریح کرد: از مسئولان قوه قضائیه درخواست می‌کنیم به عنوان یک حق عامه به این موضوع و پرونده ورود کنند. دانشجویان بورسیه اعضای شورای مرکزی بورس اسبق بعضا برای پیگیری قضائی حق اعاده حیثیت خود آمادگی طی کردن روند قضائی را دارند.

این دانش آموخته بورسیه یادآور شد: پیگیری قضایی حق دانشجویان بورسیه است که سالها با آبرو، زندگی و خانواده هایشان، با اینده کاری و روح و روان شان بازی شده و از لحاظ مالی و اقتصادی عقب ماندند.

وی ضمن درخواست دوباره از قوه قضاییه و دادستانی برای ورود به این پرونده گفت: امیدواریم این موضوع با توجه به مدت زمان اندک مانده به پایان عمر دولت به دست فراموشی سپرده نشود و به نتایج خوبی منجر شود.

انتهای پیام/

نوشتن دیدگاه