جمعه 7 ارديبهشت 1403, Friday 26 April 2024, مصادف با 17 شوال 1445
از پنجره همراز به نصف جهان نگاه کنید...
کد خبر: 13751
منتشر شده در دوشنبه, 13 مرداد 1399 15:25
تعداد دیدگاه: 0
مراسم-خداحافظی-سفیر-ایران-در-عمان-تعمیق-روابط-میان-تهران-و-مسقط

سفیر ایران در عمان در مراسمی به مناسبت پایان ماموریت خود، گفت: روابط میان تهران و مسقط از لحاظ...

سفیر ایران در عمان در مراسمی به مناسبت پایان ماموریت خود، گفت: روابط میان تهران و مسقط از لحاظ فرهنگی، سیاسی و اقتصادی گسترده شده و امیدواریم در دوران سفیر جدید بیش از پیش تقویت شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، مراسم خداحافظی و قدردانی از زحمات حجت الاسلام نوری شاهرودی سفیر ایران در سلطنت عمان روز گذشته (یکشنبه) با حضور دیپلمات‌ها و روسای نمایندگی‌های ایران در سفارت کشورمان در مسقط برگزار شد.

نوری شاهرودی در این مراسم، گفت: خوشبختانه قدم‌های خوبی در زمینه‌های مختلف بین ایران و عمان برداشته شده است که نزدیکی دو کشور دوست و همسایه را در پی داشته و به تعمیق همکاری‌های سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و غیره منجر شده است.

وی افزود: از آن‌جا که سفیر آتی کشورمان به شدت علاقه‌مند به توسعه و گسترش روابط میان ایران و عمان است، امیدوارم این مسیر تداوم یافته و کارهایی که به دلیل شیوع جهانی ویروس کرونا به تاخیر افتاده و یا متوقف شده است، ادامه پیدا کند.

عباس عبدالخانی رایزن بازرگانی سابق  ایران در مسقط به مناسبت پایان ماموریت سفیر  ایران در مسقط، گفت:در دوره ماموریت نوری شاهرودی در سلطنت عمان، شاهد تحکیم و ارتقای سطح روابط اقتصادی و تجاری بین دو کشور و نیز تقویت زیر ساخت های مهم تجاری فیمابین از جمله ناوگان حمل و نقل دریایی و هوایی بودیم.

وی افزود: تعامل صمیمانه او با هم‌وطنان ایرانی جهت حل و فصل مشکلات آنها، قابل تقدیر و تحسین است.

نوری شاهرودی که اردیبهشت ماه ۱۳۹۶ به این سمت منصوب شد،  در پایان ماموریت خود با تعدادی از مقامات عمانی از جمله قائم مقام وزارت خارجه عمان،  معاون سلطان عمان در امور دفاعی،  معاون سیاسی وزارت خارجه عمان و وزیر تجارت و وزیر میراث و فرهنگ سلطنت عمان دیدار و خداحافظی کرد.

به گزارش مهر، «علی نجفی خوشرودی» نماینده دوره دهم مجلس شورای اسلامی قرار است به زودی به عنوان سفیر ایران در عمان عازم محل ماموریت خود شود.

نوشتن دیدگاه