شنبه 8 ارديبهشت 1403, Saturday 27 April 2024, مصادف با 18 شوال 1445
از پنجره همراز به نصف جهان نگاه کنید...
کد خبر: 1288
منتشر شده در شنبه, 09 شهریور 1392 04:30
تعداد دیدگاه: 0

همراز نیوز: جانشین فرمانده سپاه صاحب الزمان (عج) استان اصفهان با بیان اینکه اصفهان در دوران دفاع مقدس، حرف اول را می‌زد، افزود: بیشترین تعداد فرماندهان شهید دوران دفاع مقدس، بیشترین تعداد جانبازان بالای ۷۰ درصد، یک ششم شهدای دانشجوی کشور، یک نهم شهدای روحانی و بیشترین تعداد خانواده‌های دارای ۲ و ۳...

feda

همراز نیوز:

جانشین فرمانده سپاه صاحب الزمان (عج) استان اصفهان با بیان اینکه اصفهان در دوران دفاع مقدس، حرف اول را می‌زد، افزود: بیشترین تعداد فرماندهان شهید دوران دفاع مقدس، بیشترین تعداد جانبازان بالای ۷۰ درصد، یک ششم شهدای دانشجوی کشور، یک نهم شهدای روحانی و بیشترین تعداد خانواده‌های دارای ۲ و ۳ شهید متعلق به استان اصفهان است.

سردار مجتبی فدا در همایش توجیهی نویسندگان جشنواره ادبی دفاع مقدس با عنوان " خط انار" با بیان اینکه استان اصفهان در طول تاریخ مصائب زیادی را تحمل کرده است، گفت: اصفهان از سال‌های گذشته تاکنون ویژگی‌های خاصی داشته است از جمله اینکه اولین حکومت نظامی در اصفهان بود؛ اولین رزمندگانی که با شکنجه‌های تاسف‌بار به شهادت رسیدند اصفهانی بودند و پس از انقلاب نیز اولین گروه‌های جهادی از اصفهان اعزام شدند.

وی با اشاره به اینکه استان اصفهان در دورن دفاع مقدس در منطقه‌ی خوزستان، ۲۳ هزار شهید و در کردستان ۵ هزار شهید را تقدیم کشور کرد، افزود: بیشترین تعداد فرماندهان شهید دوران دفاع مقدس، بیشترین تعداد جانبازان بالای ۷۰ درصد، ۶ هزار شهید دانشجو معادل یک ششم شهدای دانشجوی کشور، یک نهم شهدای روحانی، ۲۰ درصد از شهدای جهاد سازندگی کل کشور، ۲ لشگر عمده خط ‌شکن از سپاه در جنگ، بیشترین تعداد خانواده‌های دارای ۲ و ۳ شهید و بیشترین تعداد جانباز و رزمنده بالای ۲۵ درصد متعلق به استان اصفهان است.

جانشین فرمانده سپاه صاحب الزمان (عج) استان اصفهان با بیان اینکه تشییع ۳۷۰ شهید در یک روز در اصفهان از ویژگی‌های بارز این استان است، تصریح کرد: شهدا و جانبازان و رزمندان ایران اسلامی از دارایی‌های خود گذشتند و رفتند تا ما امروز آسوده باشیم؛ پس مسوولیت و دین بزرگی بر گردن ماست؛ ارزش این بزرگواران بیش از این حرفهاست که تا به حال گفته و نوشته شده و فیلم‌هایی که ساخته شده است.

سردار فدا تاکید کرد: در استان اصفهان بیش از ۱۵۰ عنوان کتاب در زمینه‌ی دفاع مقدس نوشته و چاپ شده است اما متاسفانه حتی یکی از آنها بُعد جهانی ندارد.

وی با بیان اینکه نعمت ولایت بسیار مهم است و اگر مصر با مشکلات اخیر مواجه شده به خاطر محرومیت از نعمت ولایت بوده است، اظهار کرد: شهید کاظمی به خاطر اهمیتی که برای ولایت قائل بود، پس از اینکه انگشت دستش قطع شد، آن را در آب نمک نگهداری کرد و تا ۲۴ ساعت از جزیره عقب نکشید و به دنبال درمان نرفت.

نوشتن دیدگاه