جمعه 7 ارديبهشت 1403, Friday 26 April 2024, مصادف با 17 شوال 1445
از پنجره همراز به نصف جهان نگاه کنید...
کد خبر: 663
منتشر شده در پنج شنبه, 20 شهریور 1393 12:23
تعداد دیدگاه: 0

همراز: نماینده‌ مردم اصفهان در مجلس گفت: مهمترین خواست و مطالبه ما در بحث حوزه آبریز زاینده‌رود اعمال مدیریت واحد زیرنظر وزیر نیرو است. حجت‌الاسلام احمد سالک صبح امروز در جلسه شورای اداری استان که با حضور رئیس دفتر بازرسی رهبر معظم انقلاب حجت‌الاسلام ناطق نوری برگزار شده بود ضمن عرض خیر مقدم به...

همراز: نماینده‌ مردم اصفهان در مجلس گفت: مهمترین خواست و مطالبه ما در بحث حوزه آبریز زاینده‌رود اعمال مدیریت واحد زیرنظر وزیر نیرو است.

حجت‌الاسلام احمد سالک صبح امروز در جلسه شورای اداری استان که با حضور رئیس دفتر بازرسی رهبر معظم انقلاب حجت‌الاسلام ناطق نوری برگزار شده بود ضمن عرض خیر مقدم به ایشان اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب در سفری که در دهه 80 به اصفهان داشتند با گذر از روی رود زاینده‌رود چشمانشان به خشکی این رود افتاد که ایشان در مواجهه با خشکی زاینده‌رود که حقیقتاً حیات کشور است چشمان خود را بستند و روی خود را برگرداندند که این نشان از عدم تحمل و طاقت رهبری نسبت به خشکی زاینده‌رود بود.

وی بیان کرد: در شرایط امروز جامعه فرهنگ مظلوم است با وجود آنکه همه چیز برمبنای فرهنگ دینی استوار شده بود و هرگز نباید از این موضوع مهم غفلت کنید.

حجت‌الاسلام سالک تصریح کرد: اگر ما فرهنگ دینی را از دست بدهیم و یا تنها شاهد آسیب رسیدن به آن باشیم و عملی انجام ندهیم معلوم نیست قوام حرکت در سایه ارزش‌ها ادامه پیدا کند.

وی ضمن تأکید بر ایجاد شدن رخنه فرهنگی که در حال گسترش روزافزون است گفت: امروز دشمن قسم خورده ما خانواده‌های ایرانی را هدف گرفته و درصدد تخریب و نابودی این بنیان مقدس و اصیل است.

نماینده مردم اصفهان خطاب به رئیس دفتر بازرسی رهبر معظم انقلاب ابراز کرد: برخورد جدی با برخی باندهایی که در سایه تبلیغات هدف‌دار و سوءدشمن در جبهه فرهنگی در حال ضربه زدن به نظام هستند یک ضرورت و مطالبه جدی است.

وی عنوان کرد: به تعبیر رهبر معظم انقلاب دشمنان امروز برای نابودی کامل اسلام و دین ایستاده‌اند، استکبار و سلطه جهانی پای مهد دین ایستاده و تمام تلاش خود را با به کارگیری از هر وسیله و ابزاری برای تحقق این هدف شوم خود به کار رفته است.

حجت‌الاسلام سالک توضیح داد: مسئله حیات‌بخش اصفهان آب، آب و آب است ما خواهان اجرای طرح‌ها و مصوبات شورای عالی آب هستیم و بر این مطلب اعتقاد داریم که تنها راه رفع مشکلات در حوزه آبی زاینده‌رود اعمال مدیریت واحد است.

وی خاطرنشان کرد: اعمال مدیریت واحد آب از بدو سرچشمه‌های زاینده‌رود و تالاب گاوخونی زیر نظر شخص وزیر نیرو از مطالبات و خواسته‌های جدی ما است.

نماینده مردم اصفهان بیان کرد: باید یک برخورد جدی نسبت به برداشت‌های غیرمجاز آب در بالادست در هر استان و توسط هر شخص صورت گیرد.

وی گفت: ما خواهان قدرت و جدیت بیشتر وزیر نیرو دولت یازدهم هستیم چنانچه اگر طرح‌های حوزه زاینده‌رود به طور واقعی انجام نشود و اعمال مدیریت واحد صورت نگیرد بیش از 200 میلیون مترمکعب آب هدر می‌رود.

حجت‌الاسلام سالک اظهار کرد: در حال حاضر مردم اصفهان با افت فشار آب شرب برای 5 میلیون مصرف‌کننده دست و پنجه نرم می‌کند.

وی اذعان کرد: در صورت عدم رفع مشکل آب در اصفهان ما در سطح جامعه شاهد بحران‌های بالقوه‌ای خواهیم بود که چنانچه معضلات و مشکلات و بی‌تدبیری‌ها رفع نشود بالفعل خواهد شد و به یک چالش ملی تبدیل می‌شود.

نوشتن دیدگاه