جمعه 7 ارديبهشت 1403, Friday 26 April 2024, مصادف با 17 شوال 1445
از پنجره همراز به نصف جهان نگاه کنید...
کد خبر: 5572
منتشر شده در یکشنبه, 18 فروردين 1398 12:32
تعداد دیدگاه: 0

مدیر حوزه علمیه خواهران استان اصفهان با تاکید بر تلاش جهادی در سال جدید گفت: از طرح ها و ایده های نو و کارشناسی شده حمایت می کنیم.


به گزارش پایگاه خبری همراز نیوز به ئنقل از  روابط عمومی مدیریت حوزه علمیه خواهران استان اصفهان، حجت الاسلام والمسلمین غلامرضا بهرامی در اولین نشست سال 98 در جمع معاونین و کارکنان مدیریت حوزه علمیه خواهران استان اصفهان با بیان اینکه اگر زندگی ما رنگ خدایی نگرفته باشد و بر محور خدا حرکت نکنیم، از مسلمات است که نمی توان دیگران را به چنین مسیری دعوت کنیم اظهار داشت: وظیفه سنگینی را به عهده گرفته ایم و باید با تلاش جدی و مضاعف آن را ادا کنیم.
وی ابزار داشت: در این مسیر باید بسیار مراقب و اهل مراقبه و اهل موعظه پذیری باشیم و با توسل به اهل بیت علیهم السلام باید در این مسیر بالنده گام برداریم.
وی با اشاره به اینکه امور مادی دیر با زود بالأخره درست می شود و رزق را خداوند متعال می‌رساند گفت: آن چیزی که نیاز به توجه و توسل دارد زاویه های معنوی است.
حجت الاسلام و المسلمین بهرامی ادامه داد: اگر دنبال خودمحوری باشیم و یا رذایل اخلاقی همچون تکبر، حسادت و عجب داشته باشیم، خطرناک است و مانع حرکت سازنده ما خواهد شد.
مدیر حوزه علمیه خواهران استان اصفهان افزود: در حوزه علمیه هم آنقدر که باید از زاویه آموزشی و تربیتی در ذهنمان برجسته باشد، زاویه حقوق، ساخت و ساز و مادیات نباید برجسته باشد چراکه قرار است در حوزه علمیه دانش آموختگان با اخلاق اهل بیت (علیه السلام) تربیت شوند.
وی با درخواست از اساتید برای مطالعه بیانیه گام دوم انقلاب که توسط مقام معظم رهبری(مدظله العالی) تبیین شده گفت: در این بیانیه حداقل ۳ بند به طور جدی مربوط به حوزه‌های علمیه می باشد.
در بیانیه گام دوم انقلاب، پژوهش، اخلاق و سبک زندگی دقیقاً مربوط به حوزه های علمیه است و ما باید سردمدار آن باشیم.
وی با انتقاد از زیاد بودن تعطیلات در کشور گفت: باید از این فرصت هایی که به سرعت در حال گذر است و از فرصت تعطیلات استفاده نمود.
وی با بیان اینکه از هر طرح نو و کارشناسی شده، حمایت می کنیم اضافه کرد: ظرفیت استان اصفهان ظرفیت بالایی است و می تواند برای کشور الگو باشد و اکنون شرایط حوزه علمیه نسبت گذشته بسیار بهتر شده است و نیاز به تلاش و کار بااخلاص است.
وی تاکید کرد: امیدواریم امسال، سال اتفاقات نرم‌افزاری در حوزه علمیه باشد و نباید به کارهای روتین و تکراری روزمره دلخوش باشیم بلکه باید اتفاق جدیدی رقم بزنیم تا احساسی به طلبه‌ها دست بدهد که می توانند، بدرخشند.
وی گفت: باید امسال را سال تلاش مضاعف و کار جهادی قرار دهیم تا این قشر عظیم طلبه ها و فارغ التحصیلان حوزه های علمیه که در اختیار هستند منافع معنوی و علمی آنان در سطح جامعه به ثمر بنشیند.

 

نوشتن دیدگاه