يكشنبه 30 ارديبهشت 1403, Sunday 19 May 2024, مصادف با 11 ذی‌القعده 1445
از پنجره همراز به نصف جهان نگاه کنید...
کد خبر: 3633
منتشر شده در سه شنبه, 09 آذر 1395 10:12
تعداد دیدگاه: 0
استاندار اصفهان:

استاندار اصفهان گفت: براساس الگویی که مرکز اقلیم شناسی کشور اعلام کرده و وزارت کشاورزی ان را تایید کرده است 85 درصد خاک استان اصفهان در خشکسالی شدید به سر می‌برد و این در حالی است که حجم سد زاینده رود حدود 145 میلیون متر مکعب است.

رسول زرگرپور در نشست مجمع عمومی نمایندگان استان اصفهان در کارخانه ذوب اهن اظهار کرد: امید است بتوانیم با تصمیماتی که در خصوص مسائل و مشکلاتی که از سوی نماینده مردم شهرستان لنجان در مجلس شورای اسلامی و فرماندار این شهرستان مطرح کرده‌اند گرفته می شود مسائل و چالش‌های این شهرستان مرتفع گردد.

وی ادامه داد: جمع‌بندی مسائل در مجمع عمومی نمایندگان استان اصفهان به مدیران کل استان اصفهان ابلاغ می‌شود و پس از ابلاغ نتیجه از سوی این افراد پیگیری می‌شود تا بتوانیم مشکلات و مسائل شهرستان‌های استان اصفهان به صورت کارشناسی مرتفع گردد.
استاندار اصفهان با اشاره به اینکه پرونده مسکن مهر اصفهان تا نیمه دوم سال جاری بسته می شود، تصریح کرد: پرونده مسکن مهر، جدای از مسائل زیربنایی و روبنایی این پروزه عظیم تا تا نیمه دوم سال جاری بسته می شود و شاید اولین استانی هستیم که موفق به این مهم خواهیم شد.

پرونده مسکن مهر اصفهان تا نیمه دوم سال جاری بسته می شود
وی با اشاره به 14 هزار واحد مسکن مهر فاقد مشتری در استان اصفهان، ادامه داد: مجوزهای لازم در خصوص واگذاری به افراد واجد شرایط گرفته شده و باید گفت بیشتر مشکلات مسکن مهر در استان اصفهان به مسکن مهر فولادشهر اختصاص دارد چراکه تعداد مسکن مهر در این پروژه بالغ بر 32 هزار واحد مسکونی است.
زرگرپور اضافه کرد: در هیچ‌جای کشور چنین پروژه ای نداریم که چنین جمعیتی به جمعیت یک شهر اضافه شود و در مکانی ساخته شده است که از بافت شهری دور است و باید مسائل ریرساختی برای ان پیش بینی شود از این جهت پیشنهاد نماینده مردم لنجان در مجلس شورای اسلامی پیشنهاد قابل قبولی است تا بتوانیم پس از نیاز سنجی با کمک نمایندگان مجلس این مهم محقق گردد چراکه اگر در این مجموعه سکونت انجام گیرد با چالش جدی مواجه خواهیم شد.
وی با اشاره به منطقه ویژه مصوب در شهرضا و کاشان، عنوان کرد: ایجاد منطقه ویژه اقتصادی IT لنجان که بسیاری از اقدامات مربوط به آن انجام گرفته است از جانب دولت حمایت خواهد شد و نمایندگان مجلس شورای اسلامی نیز باید کمک کنند که این پروژه که از نیازهای اساسی و مهم این شهرستان است به نتیجه برسد.
رشد، شکوفایی و اشتغال جدید در لنجان با راه اندازی منطقه ویژه اقتصادی IT
استاندار اصفهان با اشاره به اینکه راه اندازی منطقه ویژه اقتصادی IT شهرستان لنجان رشد، شکوفایی و اشتغال جدید را در این شهرستان رقم می‌زند، بیان کرد:تحقق راه اندازی منطقه ویژه اقتصادی IT شهرستان لنجان از اهمیت ویژه ای برخوردار است چراکه این مهم جزء نیازهای اصلی این شهرستان به‌شمار می اید و کمک شایانی به ایجاد اشتغال در شهرستان لنجان می کند.

وی با اشاره به وضعیت پروژه‌های راه و شهرسازی در شهرستان لنجان، خاطرنشان کرد: 3 پروژه پل غدیر، منطقه گردنه رخ و مسیر مواصلاتی ورنامخواست_سفید دشت از جمله نقاط حادثه خیز در شهرستان لنجان به شمار می‌ایند که اتمام این پروژه‌ها از جایگاه ویژه‌ای برای تامین امنیت جاده‌ای و کاهش حوادث برخوردار است از این رو باید اولویت تخصیص پروژه‌های راه و شهرسازی به این پروژه‌ها داده شود تا در هفته دولت سال آینده شاهد بهره‌برداری از این پروژه‌ها باشیم.
حل مشکلات مردم اولویت اصلی مسئولان استان اصفهان
زرگرپور به اشاره مشکلات زمین‌هایی که در ارتباط با برخی از نهادهای دولتی و نظامی مطرح است پرداخت و گفت: در صورتی که این زمین‌ها با املاک مردم و اراضی شهرها تداخل ایجاد کرده باشد، با توجه به اینکه سیاست دولت حل مشکلات مردم و شهرها است، باید در ابتدا زمین مورد نیاز شهرها و مردم برای توسعه تأمین شود و سپس در مورد زمین‌های نظامی و سیستم‌های دولتی تصمیم‌گیری شود و حتماً این سیاست را پیگیری خواهیم کرد چراکه ما از ابتدا اصل را بر روی حل مشکلات مردم قرار داده‌ایم .
وی در ادامه با اشاره به اینکه صنعت گردشگری، ظرفیتی پویا و آینده ی روشن را برای شهرستان لنجان رقم می زند، اذعان کرد: یکی از اولویت‌های توسعه استان اصفهان معقوله گردشگری و توریسم داخلی و خارجی است، از این رو اجرای چند طرح گردشگری در شهرهای شهرستان لنجان می‌تواند به این مهم تحقق ببخشد و موضوع قابل توجه در این مسئله حضور و آمادگی سرمایه‌گذار بخش خصوصی در اجرای این پروژه‌ها است.

صنعت گردشگری، ظرفیتی پویا و آینده ی روشن را برای شهرستان لنجان رقم می زند
استاندار اصفهان تاکید کرد: باید توجه داشت که شهرستان لنجان از جمله مناطقی است که از مزیت بسیار بالای جاذبه های طبیعی برخوردار است و می‌تواند به توسعه این صنعت کمک شایانی داشته باشد و بایددر این خصوص مسیر حضور سرمایه گذاران بخش خصوص تسهیل گردد.
وی در ادامه با اشاره به بحث خشکسالی در استان اصفهان، متذکر شد: 25 درصد بارندگی‌های در فصل پائیز اتفاق می‌افتد، 50 درصد از بارندگی‌ها در فصل زمستان و 25 درصد نیز دربهار رخ می‌دهد اما امروز در فصل پائیز در شهر اصفهان کمتر یک دهم میلی‌متر بارش داشته‌ایم و در سر شاخه‌های زاینده رود نیز تاکنون 65 میلی‌متر بارندگی را شاهد بوده‌ایم که این مهم در سال گذشته 256 میلی‌متر بوده است.
85 درصد خاک استان اصفهان در خشکسالی شدید به سر می‌برد
زرگرپور تصریح کرد: بر اساس الگویی که مرکز اقلیم شناسی کشور اعلام کرده و وزارت کشاورزی ان را تایید کرده است 85 درصد خاک استان اصفهان در خشکسالی شدید به سر می‌برد و این در حالی است که حجم سد زاینده رود حدود 145 میلیون متر مکعب است که این مسئله در طول عمر این سد این مسئله بی سابقه بوده که برداشت از سد زاینده رود 11 متر مکعب برثانیه باشید و در حال حاضر با مدیریت صورت گرفته مصرف به صورت قطره چکانی کنترل می‌شود.
وی ضمن تشکر از آیت الله مهدوی، اضافه کرد: البته پیش‌بینی می‌شود که از اواخر آذرماه بارش‌های بیشتری در استان اصفهان صورت گیرد و در کنار مدیریت آب باید همراه با علما و مردم ولایتمدار برای افزایش بارش‌ها و نزول رحمت الهی دعا کنیم و نماز باران بخوانیم.

اعلام ۱۴۹ واحد بحران‌زده بالای ۱۰۰ پرسنل به ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی کشور
استاندار اصفهان در ادامه با اشاره به وضعیت اشتغال و بیکاری در استان اصفهان عنوان کرد: در بسته حمایتی دولت به واحدهای تولیدی مشکل‌دار تا کنون 10 هزار میلیارد ریال تسهیلات در نظر گرفته شده است و بر اساس گزارش جدید ۵۸۶ واحد بحران زده به ارزش ۴۱۰ میلیارد تومان تسهیلات خود را دریافت کرده‌اند.
وی بیان کرد: در کنار این آمار، ۱۴۹ واحد بحران‌زده بالای ۱۰۰ پرسنل نیز به ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی کشور اعلام شد که ۳۷۵ میلیارد تومان تسهیلات به آن‌ها پرداخت شده است.
زرگرپور یادآور شد: مقرر شده بانک‌ها قراردادهای ۷۵۰ واحدی را که سود تسهیلات ۲۸ درصد به آن‌ها پرداخت شده بود، به نرخ ۱۶ درصد کاهش دهند که کمک شایانی به این واحدها تلقی می‌شود.

دیدگاه‌ها  
  0
تبریک میگم به مسولین
حتما پروژه انتقال اب به کرمان هم اجرا بشه تا این ۱۵ درصد هم بخشکه
نوشتن دیدگاه