چهارشنبه 12 ارديبهشت 1403, Wednesday 1 May 2024, مصادف با 22 شوال 1445
از پنجره همراز به نصف جهان نگاه کنید...
کد خبر: 3445
منتشر شده در سه شنبه, 23 شهریور 1395 15:07
تعداد دیدگاه: 0
با حضور دستیار و مشاور عالی فرماندهی معظم کل قوا ؛

با حضور دستیار و مشاور عالی فرماندهی معظم کل قوا ، خانواده معظم شهدا، نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی و مسئولان محلی، از پروژه تقاطع غیر همسطح 25 آبان بهره برداری شد.

 به گزارش پایگاه خبری تحلیلی همراز ، این پروژه که در شمال شهر اصفهان واقع شده است می تواند در سهولت عبور و مرور و تردد نقش بسزایی داشته باشد.
مدیر منطقه 7 شهرداری اصفهان در این زمینه به خبرنگار ما گفت: این پروژه شهری می تواند کاهش ترافیک و آلودگی هوا را برای شهروندانی که در شمال شهر اصفهان سکونت دارند به ارمغان بیاورد.
علی اصغر شاطوری ادامه داد: پل 25 آبان می تواند نقش بسزایی در عبور و مرور این منطقه داشته باشد و امیدواریم بتوانیم با ادامه روند خدمت رسانی به شهروندان این منطقه، نقش موثری در زندگی شهری شهروندان ایفا نماییم.
در همین زمینه ایرج مظفر، معاون عمران شهری شهرداری اصفهان این پل را یکی از پل های خاص کشور برشمرده و گفت: تقاطع غیر همسطح 25 آبان رکورد دار بزرگترین دهانه پل با سیستم کابلی پیش تنیده در کشور است.
مسئله ای که به نظر می رسد برای عدم تداخل با وضعیت مترویی که از این مسیر عبور می کند طراحی شده و حالا این پل را به یکی از خاص ترین پل های کشور مبدل ساخته است.
همچنین این پروژه مورد توجه اعضای شورای اسلامی شهر اصفهان نیز قرار گرفته و وحید فولادگر، عضو این شورا با اشاره به این که اصفهان سال ها بود از اتصال منطقی بین غرب و شرق رنج می برد و عبور و مرور در این زمینه ترافیک هایی را ایجاد کرده بود، از رفع این مشکل خبر داد و گفت: پروژه 25 آبان باعث اتصال شرق به غرب شده و همین امر می تواند رضایت شهروندانی که در این مسیر تردد دارند را به دنبال داشته باشد.
رضا امینی، رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان نیز از وجود شور و نشاط در پروژه های عمران شهری اصفهان ابراز رضایت کرده و گفت: این شور و نشاط می تواند شهر را به سمت جلو سوق دهد و رضایت عمومی شهروندان را به دنبال داشته باشد.
موضوعی که ندا واشیانی پور، دیگر عضو شورای اشلامی شهر اصهفان نیز به آن اشاره کرده و ارایه خدمات اینچنینی را زمینه کوتاه شدن دیوار بی اعتمادی شهروندان به شهرداری بیان کرده است.
اما آنچه که توانسته این پل 190 میلیارد ریالی و 570 متری را از دیگر پروژه های شهری متمایز سازد، چیزی نیست غیر از دهانه 64 متری آن به عنوان بزرگترین دهانه پل های شهری در کشور که حالا دو خیابان شهید باهنر و ادیب را به یکدیگر متصل ساخته است.
پلی که به گفته کارشناسان می تواند کاهش ترافیک، کاهش اتلاف وقت شهروندان، کاهش سوخت و هزینه های خودرو، تسهیل در عبور و مرور محور کاوه و از همه مهمتر کاهش آلودگی هوا و اثرات سوء روانی ترافیک را به دنبال داشته باشد.

نوشتن دیدگاه