پنجشنبه 13 ارديبهشت 1403, Thursday 2 May 2024, مصادف با 23 شوال 1445
از پنجره همراز به نصف جهان نگاه کنید...
کد خبر: 3444
منتشر شده در سه شنبه, 23 شهریور 1395 12:16
تعداد دیدگاه: 0
لطفا گوشت درون غذا را هم ببینید؛

این روزها وضع انتقادات از مدیریت شهری رنگ و بوی دیگری گرفته و این انتقادات به نوعی مته به خشخاش گذاشتن از سوی جریانی خاص مبدل شده است.

 به گزارش پایگاه خبری تحلیلی همراز، ایرانیان مثالی دارند با این عنوان که "به یک نفر گفتند قرمه سبزی را با قاف می نویسند یا غین؟ او گفت: مهم گوشت های درون آن است، قاف و غینش حاشیه است."
حالا این تمثیل شده است حکایت زندگی این روزهای اصفهانی ها.
شهرداری در پوستر هایش نوشت پروژه 25 آبان هدیه شهرداری به شهروندان، برخی گفتند "هدیه نیست، وظیفه است!!" در حالی که همین عده معدود اگر به روند حرکتی شهر طی یکسال و چند ماه گذشته نگاهی به دور از حب و بغض انداخته بودند می دیدند که شهر جهانی اصفهان پس از سال ها سکون، حرکتی به خود داده و در مسیر توسعه خلاقیت و جهانی شدن در حرکت است.
حرکتی که به آرزوی بزرگی برای مردم این سرزمین تبدیل شده بود و آن قدر به دور از ذهن بود که به عنوان آرزویی دست نیافتنی از آن یاد می شد.
بخش کوچکی از این حرکت را می توان در بهره برداری از پروژه های عمرانی این کلانشهر جهانی از جمله تقاطع غیر همسطح 25 آبان که به نقل از بسیاری از مسئولان و کارشناسان توانسته در کاهش ترافیک شمال شهری که به رغم تبلیغات وسیع رسانه ای و محیطی، بهره کمتری از پروژه های عمرانی چندسال گذشته شهر دیده است، دید.
پروژه ای با طراحی مدرن و متناسب با فرهنگ ایرانی اسلامی که مدت ها بود رعایت این فرهنگ در پروژه های شهری شهر فرهنگی ، تاریخی اصفهان کمتر دیده می شد، در حالی در اختیار شهروندان قرار می گیرد که برخی در رسانه ها بر این عقیده اند که ایکاش روابط عمومی شهرداری ، به جای واژه "هدیه شهرداری به شهروندان" از لفظ "وظیفه شهرداری در قبال شهروندان" استفاده می کرد و در طرفه العینی به موجی از پیامک مبدل شد و به شماره های مختلف ارسال شد تا اقبال به این رسانه بی نام و نشان از طریق پیامک و یا شبکه های اجتماعی بیشتر از پیش باشد.

25abanproje
نکته ای که در نگاه اول بیشتر به یک خیرخواهی و تذکر دوستانه برای بهبود امور می ماند، اما با بررسی وضعیت این روزهای اصفهان و رسانه مورد نظر و افراد صحنه گردان آن، سخت است که به راحتی بپذیریم این تذکر بدون در نظر گرفتن نگاه های جناحی ارایه شده است.
چرا که در سال های نه چندان دور اصفهان به کرات شاهد چنین ادبیاتی بودیم، ولی در نگاه عمیق و فکورانه شهروندان، نوع خدمت اهمیت داشت و کسی خیلی به مسایل اینچنینی و سطحی توجه نمی کرد، چرا که این روزها مردم خوب می دانند تبلیغات ادبیات خاص خودش را دارد و خدمت نیز ادبیات خاص خودش را و خلط این دو مقوله با یکدیگر یا باید از منظر بی دانشی صورت پذیرد و یا خدای ناکرده از منظر شیطنت هایی از جنس رسانه که هرچند این موارد از شان و مرتبت نویسندگان این مطالب به دور است، اما باید دید نکته سنجی رسانه ای در این سطح آیا در همه موارد اجرایی می گردد یا تنها برای اخبار مدیران این روزهای شهر اصفهان و یا برای بخشی از مدیران ؟؟!!!
علی ایحال با این دست نوشتارها انبساط خاطر ایجاد می گردد و در نگاه اول تا نگاه آخر انسان را به یاد طناز اصفهانی ، آقا رشید معروف می اندازد که برای نوشتن صابون با "سین" اصرار می ورزد و وقتی به او می گوییم صابون را با "صاد" می نویسند، می گوید یعنی اگر با "سین" بنویسیم کف نمی کند؟؟؟!!

دیدگاه‌ها  
  0
باریکلا ئ صد باریکلا به این پاسخ خوشم اومدددددددد
نوشتن دیدگاه