دوشنبه 10 ارديبهشت 1403, Monday 29 April 2024, مصادف با 20 شوال 1445
از پنجره همراز به نصف جهان نگاه کنید...
کد خبر: 25514
منتشر شده در چهارشنبه, 15 فروردين 1403 16:48
تعداد دیدگاه: 0
وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی:

وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گفت: آیین‌نامه طبیعت‌گردی امروز در جلسه هیات دولت تصویب شد.

به‌ گزارش پایگاه خبری تحلیلی همراز، سید عزت‌الله ضرغامی امروز چهارشنبه ۱۵ فروردین در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران با اعلام این خبر اظهار کرد: طبیعت گردی یکی از مهمترین بخش‌های گردشگری است که اگر سیاست گذاری هماهنگ و درستی در کشور برای آن انجام گیرد و سرمایه گذاران به درستی هدایت شوند، بخش مهمی از گردشگری ما را تشکیل خواهد داد.

او افزود: آمار نهایی مسافران نوروزی در پایان رمضان اعلام می شود اما تا کنون بیش از ۶ میلیون نفر در ایام نوروز از مراکز تاریخی و میراث فرهنگی بازدید داشتند که استقبال خوبی است.

ضرغامی یادآور شد: بازدیدها به قدری بود که بعضاً بلیت فروشی را لغو کردیم و مردم بدون بلیت بازدید داشتند. در ساعت تحویل سال بیش از ۱۰ هزار نفر در تخت جمشید حضور داشتند.

وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ادامه داد: سیستان و بلوچستان به‌عنوان پدیده گردشگری امسال انتخاب شده است. این نشان می‌دهد استان سیستان و بلوچستان از امنیت بالایی برخوردار است.

ضرغامی درباره ساخت مسجد در پارک قیطریه نیز گفت: نامه اداره‌کل میراث‌فرهنگی تهران به شهرداری تهران، موضع وزارتخانه است و پروژه پارک قیطریه باید با هماهنگی کارشناس میراث فرهنگی جلو برود.

او ادامه داد: درباره ساخت مسجد در پارک از سال‌های قبل مواضعی داشته‌ام که در صفحه اینستاگرام خود منتشر کردم اما این نظر شخصی من است و به‌عنوان عضو دولت بحث ما شخصی نیست.ما وظایف خود را براساس دستورالعمل‌های وزارت میراث فرهنگی انجام‌خواهیم داد.

وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی درباره مسجد نصیرالملک نیز اظهار کرد: مسجد نصیرالملک زیر نظر اداره اوقاف است و محیط‌های مذهبی مثل مساجد پروتکل‌ها و آیین‌نامه‌های خاص خود را دارند.اگر هیات امنای مسجد با توجه به حساسیت‌ها نتوانسته‌اند به درستی مدیریت کنند، لازم است که خودشان ورود کنند و کاری کنند که مسائل شرعی رعایت شود.

ضرغامی درباره اعتراض یکی از مداحان در شب قدر پیرامون حجاب بازدیدکنندگان کاخ گلستان گفت: در مورد کاخ گلستان هم درب اصلی آن در میدان ارگ است اما از مدت‌ها قبل برای آسایش مردم دستور دادم درب‌های دیگر را هم باز کنند و درب شمس‌العماره در همین راستا باز شد و احتمالاً درب تکیه دولت هم در آینده باز خواهد شد.

او افزود: تصمیم‌گیری در مورد جایی مثل کاخ‌گلستان که ثبت جهانی است، پروتکل‌های خاص خود را دارد، کاخ گلستان مجموعه‌ای از ارزش‌های ملی و هنری است و صرفاٌ به عنوان جایی که پادشاهان در آن زندگی می کردند مطرح نیست.

وزیر میراث‌فرهنگی گفت: کاخ گلستان مجموعه‌ای از هنر، فرهنگ، سبک زندگی و ارزش های برجسته‌ای است که باعث افتخار همه مردم هم قشر دینی و هم افرادی است که نگاه دینی ندارند.

او تأکید کرد: تلاش تمامی دست‌اندرکاران این است که عفاف برای همه محیط‌ها رعایت شود./انتهای پیام

نوشتن دیدگاه