شنبه 8 ارديبهشت 1403, Saturday 27 April 2024, مصادف با 18 شوال 1445
از پنجره همراز به نصف جهان نگاه کنید...
کد خبر: 25498
منتشر شده در یکشنبه, 05 فروردين 1403 11:13
تعداد دیدگاه: 0
اعتراف شهردار اصفهان؛
زیبایی نصف جهان مرهون تلاش مدیران ادوار شهر است

شهردار اصفهان گفت: اگر هم‌اکنون شهری زیبا داریم، مرهون زنجیره خدمت شهرداران اصفهان است، بیشترین پروژه‌ها و کارهای عمرانی مدیریت شهر به اقتضای مشکلات زیست‌محیطی، زیرِزمین و اطراف این کلان‌شهر انجام می‌شود و در این راستا دو پروژه مهم خط دوم قطار شهری و رینگ حفاظتی در دست اجراست.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی همراز به نقل از ایمنا، علی قاسم‌زاده  اظهار کرد: هر میزبان باید حق میزبانی را ادا کند، ما نیز همه تلاش خود را به‌کار گرفتیم که این روزها برای پذیرایی از مهمانان آماده باشیم.

وی افزود: در شهرداری، نیروی انتظامی، پلیس راهور و اورژانس جمعی کنار هم هستند و با هم کار می‌کنند و هیچ احساس سختی در انجام کارها نداریم.

شهردار اصفهان با اشاره به اینکه بسیاری از شهروندان در جلسات ملاقات مردمی و حتی در دیدارهایی که با فرهیختگان داریم، انتقاد می‌کنند که چرا شهرداری کارهای عمرانی زیادی در سطح شهر انجام نمی‌دهد، ادامه داد: اینها حرف تازه‌ای نیست و البته به کسانی که این انتقاد را بیان می‌کنند، حق می‌دهم.

قاسم‌زاده با اشاره به اینکه کسانی که پیش از من به‌عنوان شهردار فعالیت کردند، زنجیره خدمت را در شهر اصفهان شکل دادند که به‌واقع درخشان هم بوده است تصریح کرد: نقاط عطفی نیز در هر دوره وجود دارد که در تاریخ باید ثبت و گفته شود.

وی ادامه داد: فعالیت‌های «ملک‌مدنی» به‌عنوان شهردار اصفهان، نقطه عطف تحول مدیریت شهری در اصفهان بود و شهر به دلیل اینکه وی جهت عمران و آبادی آن را تغییر داد، مدیون ایشان است.

شهردار اصفهان با تاکید بر اینکه شهرداران بعدی نیز هر کدام در زمان خود خدمت کردند، گفت: اگر هم‌اکنون شهری زیبا داریم، مرهون زنجیره خدمت شهرداران اصفهان است، من نیز توفیق خدمت در کنار دو شهردار را داشتم، شش سال در مجموعه مدیریت شهر دوره مرتضی سقاییان‌نژاد بودم که دوره طولانی‌تری را نسبت به شهرداران دیگر داشت و به‌تبع خدمات بیشتری را نیز انجام داد.

وی یادآور شد: پیش از دوران فعلی نیز، قدرت‌اله نوروزی شهردار بود؛ هر کدام از شهرداران سعی کردند در دوره خود بخشی از مشکلات شهر را رفع کنند، البته در آن دوران بیشتر فعالیت‌های عمرانی در سطح شهر همچون ساخت ابنیه، تقاطع‌های غیرهمسطح، پل‌ها و پارک‌ها انجام می‌شد.

قاسم‌زاده با بیان اینکه قدیمی‌ترها به یاد دارند که در زمان شهرداری ملک‌مدنی، حاشیه رودخانه پارک به این صورت وجود نداشت و ایشان حاشیه رودخانه را تبدیل به پارک کرد، ادامه داد: هر شهردار در دوره فعالیت خود، تحولی را ایجاد کرد.

وی افزود: ما باید برای مردم بیشتر توضیح دهیم که در این دوره تمرکز بر حوزه عمرانی است، بودجه شهرداری از قدیم 70 به 30 درصد به ترتیب مربوط به فعالیت‌های عمرانی و جاری بوده است که من هم این نسبت را حفظ کردم که در کشور نادر و منحصربه‌فرد است، در این راستا نمی‌توانیم بودجه عمرانی را در جایی غیر از این حوزه هزینه کنیم.

شهردار اصفهان ادامه داد: بیشترین پروژه‌ها و کارهای عمرانی مدیریت شهر به اقتضای مشکلات زیست‌محیطی، زیرِ زمین و اطراف شهر انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه عمده مشکلات زیست‌محیطی اصفهان آب و هوا است، گفت: شهرداری درباره موضوع آب نمی‌تواند نقش‌آفرین باشد، اما می‌تواند همچون مردم مطالبه‌گر باشد یا در استفاده بهینه از آب برای حفظ فضای سبز از الگوهای جدید آبیاری و از منابع جایگزین همچون آب‌های خاکستری استفاده کند.

قاسم‌زاده تاکید کرد: دغدغه اصلی ما در حال حاضر روی موضوع هوا است، با توجه به اینکه مشکلات تنفسی در شهر وجود دارد، به‌ندرت در سال روزهای پاک داریم.

وی با اشاره به اینکه راه‌حل اساسی برای معضلات هوا تا آنجا که به شهرداری بازمی‌گردد، مربوط به موضوع حمل‌ونقل عمومی و توسعه آن است، گفت: بهترین حمل‌ونقل برای کاهش آلایندگی، حمل‌ونقل پاک مانند مترو و اتوبوس‌های برقی است که به‌زودی شاهد تردد آن‌ها در شهر خواهیم بود.

شهردار اصفهان گفت: خط دوم قطار شهری از صمدیه تا دارک در دست احداث است که آغاز و پایان این پروژه در دو منطقه کم‌برخوردار خواهد بود؛ طول خط دو متروی اصفهان حدود 16 کیلومتر است و در شبانه‌روز دو هزار نیرو زیر زمین کار می‌کنند.

وی با بیان اینکه در خط دوم قطار شهری، پروژه‌های فوق‌العاده پیچیده و تخصصی وجود دارد و هر ایستگاه به اقتضای خود، طراحی خاص دارد، تصریح کرد: به دلیل پیشرفت تکنولوژی در حوزه عمران و حفاری، روش‌هایی در احداث خط دوم مترو اجرا می‌شود که موجب می‌شود در سطح شهر هیچ خرابی نداشته باشیم، در این راستا حفره‌هایی زده می‌شود و پایین می‌رود و سپس از آنجا به بعد به‌صورت تدریجی یک شهر ایجاد می‌شود، زیرِ تمام میادین همچون امام علی (ع) و امام حسین (ع) هیاهو و غوغایی به پا است، اما در عین حال تردد در سطح شهر نیز انجام می‌شود.

قاسم‌زاده اظهار کرد: هزاران کارگر، مهندس و متخصص در حال کار هستند تا هرچه زودتر بخشی از ترافیک را به زیر شهر منتقل کنیم، تا مردم راحت‌تر بتوانند نفس بکشند.

6 همت بودجه عمرانی 1403 برای پروژه قطار شهری هزینه می‌شود
وی تصریح کرد :70 درصد از 30 همت بودجه 1403، عمرانی است که حدود 21 هزار میلیارد تومان می‌شود و 6 همت از این میزان برای پروژه قطار شهری هزینه می‌شود.

شهردار اصفهان با تاکید بر اینکه اولویت دوم ما رینگ حفاظتی شهر یا حلقه چهارم ترافیکی است، افزود: زمانی توسط شهرداران اصفهان حلقه‌های ترافیکی (اول، دوم و سوم) شهر احداث شد و زمانی تصور می‌شد حلقه سوم نجات‌بخش شهر است و البته سال‌ها کمک کرد تا ترافیک شهر هموار شود، اما هم‌اکنون حلقه سوم درگیر ترافیک شده است، بنابراین حلقه چهارم باید هرچه زودتر در مدار خدمت قرار گیرد.

قاسم‌زاده یادآور شد: حلقه چهارم را «حفاظتی» نام نهادیم، زیرا اینجا شهر تمام می‌شود و به‌گونه‌ای این حلقه، به منزله دیواره‌های پیرامونی شهر است که برای جلوگیری از شکل‌گیری محلات حاشیه‌ای مؤثر است.

وی با اشاره به اینکه بعد از پروژه قطار شهری، دومین پروژه بزرگ عمرانی، حلقه حفاظتی است، یادآور شد: بخش عمده‌ای از این پروژه در شهر اصفهان است و بخشی از آن هم به شهرهای پیرامونی از جمله خمینی‌شهر، درچه و شهر ابریشم متصل می‌شود، امیدواریم بتوانیم با کمک شهرهای همجوار، هرچه زودتر این حلقه را تکمیل کنیم تا ترافیک و در نتیجه آلاینده‌ها کاهش پیدا کند.

شهردار اصفهان تاکید کرد: حیطه‌های مختلف زندگی نباید برای یکدیگر مزاحمت ایجاد کند، هم حق زندگی شغلی و هم حق زندگی خانوادگی باید ادا شود.

قاسم‌زاده با تاکید بر اینکه این تعریف از مدیر جهادی که وی باید همه وقت خود را روی کار بگذارد، تعریف درستی نیست، گفت: مدیر جهادی کسی است که گره از کار مردم باز کند، خدمت بی‌منت به مردم داشته باشد، تا وقتی مردم کار دارند، محل کارش را ترک نکند و کار امروز را به فردا و روزهای بعد موکول نکند.

شهردار اصفهان با اشاره به اینکه در کار گروهی اگر همه درست کار کنند، به هیچ‌کس فشار وارد نمی‌شود، افزود: تجارب تلخی داریم از اینکه مدیران ارشد بخشی از زندگی خود را فدای بخش دیگری کردند، داریم که در نهایت جایی خسارت آن را دیده‌اند.

وی تصریح کرد: یک مدیر جهادی نمی‌تواند به خودش و سلامت جسمی، معنوی و اخلاقی نرسد و بگوید چون کار جهادی می‌کنم، پس ورزش و عبادت نمی‌کنم.

شهردار اصفهان با اشاره به ملاقات‌های مردمی در مساجد و اتاق دیدار شهرداری در روزهای دوشنبه افزود: سعی کردم سبک زندگی و محل زندگی و حتی رفت و آمدم در محله را تغییر ندهم و با مردم در ارتباط هستم، تاکنون نیز مردم گلایه شخصی از من نداشته‌اند، هر چند در شبکه‌های اجتماعی برخی من را مورد انتقاد قرار می‌دهند که گاهی از سر کم‌لطفی است و گاهی هم به دلیل این است که اطلاعات درست به آن‌ها نداده‌ایم./ انتهای پیام

نوشتن دیدگاه