شنبه 8 ارديبهشت 1403, Saturday 27 April 2024, مصادف با 18 شوال 1445
از پنجره همراز به نصف جهان نگاه کنید...
کد خبر: 25458
منتشر شده در یکشنبه, 20 اسفند 1402 12:00
تعداد دیدگاه: 0

کارشناس سازمان هواشناسی از ادامه بارش‌ها تا روز چهارشنبه خبر داد و گفت: در سه روز آینده بارش ها در ارتفاعات به شکل برف و در سایر نقاط به شکل باران است همراه با رعد و برق و وزش باد شید در روزهای دوشنبه و سه شنبه است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی همراز، کبری رفیعی با اشاره به پیشبینی وضعیت آب و هوایی روز یکشنبه ۲۰ اسفندماه اظهار کرد: امروز علاوه بر نوار شرقی در شمال غرب، مناطقی از غرب و استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز شامل قزوین، البرز و تهران ابرناکی و بارش باران روی می‌دهد. با نفوذ جریانات شمالی به سواحل دریای خزر در گیلان و غرب مازندران بارش‌ها همراه با وزش باد و کاهش نسبی دماست.

وی افزود: فردا دوشنبه در سواحل دریای خزر بارندگی روی می‌دهد و در شمال غرب و دامنه‌های جنوبی البرز بارش‌ها پراکنده و ضعیف است. با ورود سامانه بارشی از جنوب غرب در مناطقی از غرب، جنوب غرب، مرکز، جنوب و به‌ تدریج در شرق و شمال شرق کشور بارش باران گاهی رعدوبرق و در ارتفاعات بارش برف پیش‌بینی می‌شود. بارش‌های این روز در چهارمحال و بختیاری و شمال کهگیلویه و بویراحمد شدید خواهد بود.

این کارشناس سازمان هواشناسی گفت: روز سه‌شنبه بارش‌ها در سواحل شمال ادامه دارد و در شمال شرق، مناطقی از شرق و جنوب شرق بارش باران و وزش باد پیش‌بینی شده است. در شرق خراسان رضوی بارش‌ها شدید دارد و سامانه بارشی بعدازظهر از کشور خارج می‌شود. روزهای چهارشنبه و پنجشنبه جو آرام و پایداری در سراسر کشور مستقر می‌شود.

رفیعی یادآور شد: از فردا تا روز چهارشنبه در نیمه شرقی کشور وزش باد شدید گاهی همراه با گردوخاک و کاهش دما روی می‌دهد.

وی افزود: امروز شرق خلیج‌ فارس، تنگه هرمز و دریای عمان و روزهای دوشنبه و سه‌شنبه دریای خزر مواج است.

این کارشناس سازمان هواشناسی با اشاره به پیشبینی وضعیت آب و هوای تهران گفت: بیشینه دما به ۱۵ و کمینه دما به ۸ درجه رسید و فردا همین حداقل دما را تجربه می کند. در اوایل امشب نیز بارش پراکنده در تهرانرخ می دهد.

رفیعی یادآور شد شهر کرد با منفی ۶ درجه سردترین و اهواز با ۲۷ درجه به عنوان گرمترین مرکز استان به ثبت رسید./انتهای پیام

نوشتن دیدگاه