دوشنبه 10 ارديبهشت 1403, Monday 29 April 2024, مصادف با 20 شوال 1445
از پنجره همراز به نصف جهان نگاه کنید...
کد خبر: 25411
منتشر شده در چهارشنبه, 09 اسفند 1402 10:21
تعداد دیدگاه: 0
کارشناس سازمان هواشناسی:

کارشناس سازمان هواشناسی با اعلام اینکه هوای سرد تا پایان هفته در کشور ماندگار است از وزش باد، بارش برف و باران در بیش‌تر مناطق کشور و از جمله پایتخت خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی همراز، امین‌حسین نقشینه کارشناس سازمان هواشناسی، وضعیت جوی کشور را تشریح کرد و گفت: امروز در بیشتر مناطق کشور به جز شمال‌غرب، بارش برف و باران و در برخی مناطق وزش باد، شدید پیش‌بینی شده است که بارش‌ها در مناطق جنوب و جنوب‌شرق به شکل رگبار باران، همراه با رعدوبرق و وزش باد شدید است.

کارشناس سازمان هواشناسی ادامه داد: فردا به‌تدریج در نوار غربی و جنوبی، آسمان صاف می‌شود و بارش‌ها در سواحل دریای‌خزر، مرکز و نیمه شرقی کشور تداوم می‌یابد. فردا همچنین وزش باد شدید در نیمه شرقی کشور و در نیمه جنوبی سیستان و بلوچستان، رگبار باران، رعدوبرق و وزش باد شدید با احتمال بارش تگرگ، پیش‌بینی شده است.

نقشینه توضیح داد: جمعه در بخش‌هایی از شمال‌شرق و جنوب‌شرق، بارش پراکنده رخ می‌دهد. شنبه در بیش‌تر مناطق کشور، آسمان صاف و آفتابی است. یکشنبه در بخش‌هایی از شمال‌غرب، غرب، ارتفاعات البرز غربی، بارش پراکنده رخ می‌دهد.

وی با اشاره به اینکه تا پایان هفته، هوای سرد در کشور ماندگاری دارد، گفت: امروز خلیج‌ فارس و در دو روز آینده، خلیج فارس، تنگه‌هرمز و دریای‌عمان، و شنبه، تنگه هرمز و دریای عمان، مواج و متلاطم می‌شود.

به گفته وی، تهران امروز در برخی از ساعت‎ها، بارش باران و برف و وزش باد دارد. امشب بارش باران و برف و وزش باد شدید در پایتخت پیش بینی‌شده است. فردا آسمان تهران نیمه ابری همراه با وزش باد است.

وی افزود: بیشینه دمای امروز تهران به ۲ درجه بالای صفر می‌رسد و کمینه دمای صفر درجه ثبت شد./انتهای پیام

نوشتن دیدگاه