شنبه 8 ارديبهشت 1403, Saturday 27 April 2024, مصادف با 18 شوال 1445
از پنجره همراز به نصف جهان نگاه کنید...
کد خبر: 24882
منتشر شده در جمعه, 26 آبان 1402 22:51
تعداد دیدگاه: 0

اصفهان طی دو روز گذشته و به دنبال بهره برداری از پروژه بن_بروجن که بخشی از منابع محدود آبی این شهر را برداشت می کند، با اعتراض تشکل های مختلف کشاورزی، زیست محیطی و اجتماعی مواجه شد و به همین منظور مجید نادرالاصلی، عضو شورای شهر اصفهان نیز طی یادداشتی در این خصوص اظهار نظر کرد.

همراز/ مجید نادرالاصلی* :درست در روز حماسه و ایثار ، روز 25 آبان و در سالگرد جانفشانی بی نظیر مردم اصفهان در حماسه ماندگار عملیات محرم سال 1361 و تقدیم بیش از 1000 شهید که 370 تن ازآن ها در یک روز در این شهر تشییع شدند، متأسفانه دولت انقلابی!! هدیه ای غمبار به مردم عزیز و بی ادعای دیار اصفهان اهدا کرد و زمین تفتیده اش را خشک تر و هوای آلوده اش را آلوده تر و مردمان درگیر با انواع بیماری های قلبی، تنفسی و ریوی و ... را بیشتر گرفتار کرد .
هفته گذشته که اصفهان آلوده ترین شهر کشور بود ، هیچکس بر این غم و غصه یاور نشد که نشد، که بر آن هم افزودند .
سهم قابل توجه بیش از 40 میلیون متر مکعب آب اصفهان و حق شرعی و قانونی آن را در یک پروژه ای موهوم و البته ظاهرا قانونی از سرچشمه های زاینده رود بریدند و بنام آب شرب !! افتتاح و قبل از هر مراسمی در شریانهای منطقه جاری کردند که بازنده اصلی این نوع طرح ها که با فشار اصحاب قدرت مورد تصویب ، اجرا و بهره برداری قرار می گیرد مردم شریف اصفهان هستند .
.به مدیر محترم انقلابی و دلسوز کشور عرض می شود در امتحان سختی قرار گرفتید، همه پروژه های آبی اصفهان را بستید و فقط یک طرح را با آمدنتان به اصفهان افتتاح کردید که دولت شما نه ریالی برای آن هزینه کرد و نه سازمان آب خیالی تان بر اجرای گران قیمت آن صحه گذاشت و نه نیاز آبی اصفهان را مرتفع کرد و نه جلوی توسعه بی رویه و بی منفعت صنعت برای اصفهان را گرفت و نه توانست دردی از دردهای مردم را نه در فرونشست زمین و نه در زدودن آلایندگی ها و نه در اشتغال و معیشت مردم مظلومی که گرفتار زندگی روزمره خود هستند بکاهد .
امروز مردم شریف و مظلوم اصفهان از امثال ما بعنوان نمایندگان خودشان، از ما و از مسئولان استان ، از ما و از نمایندگان استان و شهر اصفهان مطالبه جدی دارند که حرکتی انجان دهند و از این همه تضییع آشکار حقوق مردمان آن با جدیت و قاطعیت مطالبه گری کنند .
از اینکه به لحاظ وظیفه ملی ای که بر عهده داریم و بنایی به غوغا سالاری نداریم و تا کنون از انتشار اقدامات و پیگیری ها بصورت عمومی و علنی خودداری کرده ایم و در حرکتی همسو با مدیریت استان (که انصافا در جهت مطالبه گری اصفهان و راه جویی برای حل تنش های آبی استان تلاش های ویژه و عملیاتی را دارند) برای استیفای حقوق مردم در تلاش‌ هستیم و بحمدلله اقدامات خوبی انجام پذیرفته که در زمان مناسب به استحضار مردم عزیز خواهد رسید ، ولی حقوق از دست رفته مردم ، مطلبی است که باید از ناحیه همه‌ی متولیان امر پیگیری و برای اجرایی شدن آن از هيچ اقدامی دریغ نشود .
ما بر سر پیمان خود برای دفاع از کیان نظام مقدس جمهوری اسلامی و البته حقوق از دست رفته مردمان عزیز خطه ایثار و شهادت و فقه و علم و هنر و. ... اصفهان سربلند پافشاری می کنیم./ انتهای پیام

*عضو و رئیس کمیسیون آب و مناطق کم برخوردار شورای اسلامی شهر اصفهان 

نوشتن دیدگاه