يكشنبه 16 ارديبهشت 1403, Sunday 5 May 2024, مصادف با 26 شوال 1445
از پنجره همراز به نصف جهان نگاه کنید...
کد خبر: 24796
منتشر شده در سه شنبه, 09 آبان 1402 15:06
تعداد دیدگاه: 0
مدیر کل دفتر طب ایرانی و مکمل تاکید کرد:

حسینی یکتا استفاده از ظرفیت طب ایرانی را علاوه بر کمک به ارتقای سلامت کشور، یک مؤلفه مهم اقتصاد مقاومتی برای کاهش وابستگی کشور به خدمات درمانی و داروی وارداتی دانست.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی همراز، نفیسه حسینی یکتا، مدیرکل دفتر طب ایرانی و مکمل وزارت بهداشت با اشاره برگزاری دو پنل تخصصی که با حضور اساتید و متخصصان طب ایرانی و طب رایج برگزار شد؛ بر لزوم افزایش این همکاری‌ها‌ تاکید و اظهار داشت: برگزاری پنل‌های علمی مشترک و تبادل اطلاعات بین متخصصین طب ایرانی و طب رایج به ارتقای نظام سلامت کشور و توسعه علمی و منطقی این مکتب طبی و ساختارمند شدن این حوزه کمک‌ خواهد کرد.

مدیرکل دفتر طب ایرانی و مکمل با بیان اینکه امروزه در سراسر جهان اقبال مردم به استفاده از طب‌های سنتی و مکمل رو به افزایش است، تصریح کرد: نگاهی به سیاست‌های حوزه سلامت کشورهای مختلف نشان می‌دهد در اغلب کشورها با در نظر گرفتن ظرفیت‌های بالای این مکاتب پزشکی در بعد سلامت و اقتصاد و همچنین دادن حق انتخاب به مردم در انتخاب نوع درمان، پرداختن به طب‌های سنتی و مکمل و سرمایه گذاری در آن را افزایش داده اند.

وی افزود:راهبرد سازمان جهانی بهداشت نیز حمایت از طب‌های سنتی و مکمل و توصیه به استفاده از ظرفیت‌های آن در نظام سلامت کشورهای عضو است و نقطه غایی آن ادغام طب‌های سنتی و مکمل در نظام سلامت کشورها می باشد.

مدیر کل دفتر طب ایرانی و مکمل همچنین به اسناد بالادستی قوی و محکم داخلی در این حوزه اشاره کرد و گفت: اسناد بالادستی ما را موظف به تبیین، ترویج و توسعه طب ایرانی کرده است و در بخشی از بند 12 سیاست های کلی نظام سلامت بر تعامل و تبادل منطقی طب سنتی و طب رایج در تشخیص و درمان تاکید می‌کند.

حسینی یکتا استفاده از ظرفیت طب ایرانی را علاوه بر کمک به ارتقای سلامت کشور، یک مؤلفه مهم اقتصاد مقاومتی برای کاهش وابستگی کشور به خدمات درمانی و داروی وارداتی دانست و توضیح داد: با این هدف؛ اجرای طرح ادغام در سطح یک نظام سلامت با آموزش اصلاح سبک زندگی، ان شاالله تا پایان سال 1402 در تمامی دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور اجرا می‌شود. همچنین موضوع سلامت خانواده و ورود طب ایرانی در این طرح در حال پیگیری و پیشرفت است.

مدیرکل دفتر طب ایرانی و مکمل در پایان تاکید کرد: اجرای برنامه های مشترک علمی با همکاری گروه‌ها و انجمن‌های تخصصی در رشته‌های طب ایرانی و طب رایج مسیر اجرای این طرح را هموارتر میکند./انتهای پیام

نوشتن دیدگاه