پنجشنبه 13 ارديبهشت 1403, Thursday 2 May 2024, مصادف با 23 شوال 1445
از پنجره همراز به نصف جهان نگاه کنید...
کد خبر: 24272
منتشر شده در پنج شنبه, 22 تیر 1402 09:24
تعداد دیدگاه: 0
مدیرکل دفتر طب ایرانی و مکمل وزارت بهداشت تاکید کرد:

مدیرکل دفتر طب ایرانی و مکمل وزارت بهداشت گفت: طب ایرانی ظرفیت های بالایی در حوزه پژوهش و تولید علم دارد و با حمایت های بیشتر، قطعا شاهد موفقیت های بیشتری در این عرصه خواهیم بود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی همراز، نفیسه حسینی یکتا با بیان اینکه طب سنتی سهم خوبی را از تأمین سلامت مردم در سیستم سلامت کشور دارد، گفت: ایران از طب سنتی قوی و توانمندی برخوردار است، اما از نظر آکادمیک نوپا بوده و برای توسعه علمی و منطقی نیاز به حمایت های بیشتری دارد.

وی با اشاره به ماده (۵-۲) بند (ج) مورد ۳۸ مصوبه سند گیاهان دارویی و طب سنتی، تصریح کرد: طبق این بند، باید اعتباراتی پژوهشی دانشگاه های علوم پزشکی برای تحقیقات در حوزه طب ایرانی و مکمل اختصاص یابد که امیدواریم با اختصاص این اعتبار شاهد تحول چشمگیر در فعالیت های تحقیقاتی و پژوهشی در حوزه طب سنتی باشیم.

حسینی یکتا تصریح کرد: توسعه آموزش و پژوهش طب ایرانی در پیکره سیستم آموزشی کشور در کنار پرورش نیروهای متعهد و علاقه مند موجب می شود که امکان سوء استفاده از این مکتب، کاهش یافته و نیروهای انسانی لازم نیز برای انجام تحقیقات اساسی نیز در این مسیر پرورش یابند./انتهای پیام

نوشتن دیدگاه