پنجشنبه 13 ارديبهشت 1403, Thursday 2 May 2024, مصادف با 23 شوال 1445
از پنجره همراز به نصف جهان نگاه کنید...
کد خبر: 24697
منتشر شده در چهارشنبه, 19 مهر 1402 15:59
تعداد دیدگاه: 0
مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان:

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان گفت: فراخوان جذب نیروی پرورشی، مشاوره و بهداشت به‌زودی اعلام خواهد شد که موجب می‌شود در آینده گشایش برای حوزه پرورشی اتفاق بیفتد و از نیروهای توانمند در این حوزه استفاده کرد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی همراز، محمدرضا ابراهیمی، مدیرکل آموزش و پرورش در دوره توان‌افزایی کارکنان و مدیران حوزه پرورشی استان تحت عنوان منادیان تربیت ۳ اصفهان اظهار داشت: معلمی از مشاغل بسیار حساس و سخت است و بعد تربیتی و مربیگری آن این شغل را متمایز ساخته است.

وی ادامه داد: سال تحصیلی جاری به‌ واسطه اینکه بعد نیروی انسانی چالش‌هایی را همراه داشت، ویژه است؛ استان اصفهان برای مدیریت این چالش اقداماتی را انجام داد تا عملکرد نادرست سال‌های گذشته را بتواند، پوشش دهد.

ابراهیمی بیان داشت: مقرر بود پس از ورودی ۲۵ هزارنفری نیرو به دانشگاه فرهنگیان در سال ۱۳۹۱، در بازه زمانی تقریباً ۸ساله، هر سال ۳ الی ۵ هزار نیرو به این عدد پایه اضافه شود که متأسفانه این‌گونه نشد و افرادی مخالف با وجود نهادی به نام دانشگاه فرهنگیان در این دانشگاه سمت گرفتند و کاهش ورودی به دانشگاه فرهنگیان کلید خورد تا اینکه ورودی ۳ هزار و ۳۰۰ نفر در سال را نیز تجربه کرد که باعث شد مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) به موضوع ورود کنند و پس از آن وضعیت ورودی بهبود یافت تا اینکه در سال گذشته ورودی ۲۵ هزار نیرو اتفاق افتاد و امسال از این میزان نیز فراتر رفت.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان گفت: بازنشستگی بیش از ۱۹۰ هزار نیرو در بازه زمانی یکی دو‌ساله و ورودی کمتر به بدنه آموزش و پرورش و افزایش دانش‌آموز چالشی در حوزه نیروی انسانی را به وجود آورد که البته با تدابیر اندیشیده شده در استان اصفهان مشکل خاصی در این راستا نداریم.

وی تصریح کرد: فراخوان جذب نیروی پرورشی، مشاوره و بهداشت به‌زودی اعلام خواهد شد که موجب می‌شود در آینده گشایش برای حوزه پرورشی اتفاق بیفتد و از نیروهای توانمند در این حوزه استفاده کرد.

ابراهیمی اذعان داشت: توجه به موضوع نماز موجب برطرف‌شدن مشکلات می‌شود و هر فعالیتی اگر منتهی به نماز جماعت بشود سایر مسائل، خودبه‌خود حل می‌شوند، در این راستا نماز جماعت مدارس مهم هستند و باید به‌صورت مستمر برگزار شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان یادآور شد: هدف اصلی در آموزش و پرورش دانش‌آموز است، همه سطوح صف و ستاد برای رساندن به دانش‌آموز به مراتبی از حیات طیبه مشغول فعالیت هستند، بنابراین باید برنامه‌های در نظر گرفته شده را عملیاتی کرد.

وی خاطرنشان کرد: توجه به نهاد مقدس خانواده موجب کاهش آسیب‌های اجتماعی در مدارس می‌شود و جایگاه اعضای خانواده باید ارتقا یابد که خود موجب تعالی جامعه می‌شود./انتهای پیام

نوشتن دیدگاه