دوشنبه 10 ارديبهشت 1403, Monday 29 April 2024, مصادف با 20 شوال 1445
از پنجره همراز به نصف جهان نگاه کنید...
کد خبر: 24442
منتشر شده در دوشنبه, 30 مرداد 1402 20:13
تعداد دیدگاه: 0
مدیر خانه مطبوعات وخبرنگاران استان اصفهان:

مدیر خانه مطبوعات وخبرنگاران استان اصفهان روزیکشنبه در سفر به شهرستان اردستان با اعضای شورای فرهنگ عمومی وخبرنگاران شهرستان اردستان دیدار و گفت وگو کرد.

همراز- میترا امیری: ناصر بهروان به عنوان یکی از سخنرانان ویژه، در جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان اردستان که با حضور امام جمعه ، فرماندار و رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ومدیران و مسئولان شهرستان برگزار شد،گفت: رسانه ها به عنوان یک ابزار تأثیرگذار، نقش مهمی درانتخابات اخیر دارند و طبق فرمایش مقام معظم رهبری، رسانه ها باید امید آفرین باشند و مردم را نسبت به حضور مردم در انتخابات تشویق و راهنمایی کنند.

مدیر خانه مطبوعات وخبرنگاران استان اصفهان به باور پذیری رسانه در امر اطلاع رسانی اشاره کرد و افزود: ابتدا رسانه باید به این باور برسد که خبری که منتشر می شود چه تأثیری در مخاطب می گذارد و با تحلیل و ارزیابی آن، بتواند روشنگری کند و مخاطب را به آنچه مطلوب پذیر است هدایت کند. همچنین وجود فضای مجازی بی دروپیکر و بدون مجوز هم مزید بر مشکلات شده و هنوز مسئولان کشور نتوانسته اند راه کاری برای کنترل آن پیدا کنند.
بهروان با بیان اینکه اردستان با داشتن 15 خبرنگار که بطور رسمی فعالیت خبری می کنند، یکی از شهرستان های فعال استان است، افزود: بطور اصولی به نظر می رسد با این تعداد رسانه و خبرنگار درشهرستان نباید مشکلی باشد و اگر هم مشکلی باشد ما در استان در خدمت عزیزان رسانه هستیم و در مورد عضویت همکاران در خانه مطبوعات نیز طبق مقررات استقبال می کنیم.
وی به جوابگو نبودن برخی دستگاه ها در شهرستان اشاره کرد و ادامه داد: معاون سیاسی، امنیتی استاندار و رئیس شورای اطلاع رسانی استان اصفهان چندین بار این موضوع را مطرح کردند که هر دستگاهی با خبرنگاران همکاری نکند نام آن را به دبیرخانه شورای اطلاع رسانی اعلام، تا مدیر مربوط را احضار و به موضوع رسیدگی شود.
مدیر خانه مطبوعات وخبرنگاران استان اصفهان با بیان اینکه اردستان یک شهر دارای مردمی فرهیخته و همکاران بادانشی دارد، افزود: در موضوع جوابگو نبودن دستگاه ها تاکنون در استان چند مورد بوده که با آنها صحبت شده و مشکل برطرف شده است. در شهرستان ها هم از طریق فرماندار و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان می توانند این موارد را پیگیری کنند.
بهروان در مورد گزینشی دعوت کردن رسانه ها توسط دستگاه ها گفت: ما هم در مرکز استان با این مشکل مواجه هستیم، هرچند در اصفهان 700 عضو رسانه داریم که واقعا امکان دعوت از همه آنها نیست. ولی در شهرستان ها این تعداد موضوعیت ندارد و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ها باید به این موضوع ورود کنند تا حق رسانه ای تضعیف نشود.
وی با بیان اینکه اصفهان اولین خانه مطبوعات کشور را در سال 1373 تأسیس کرد، افزود: اولین خانه مطبوعات کشوردر سال 73 توسط همکاران بنده در اصفهان به ثبت رسید و نسبت به این موضوع در یکسال گذشته، اولویت تغییرات در محتویات اساسنامه توسط کارگروه خانه مطبوعات و خبرنگاران استان، در حال پیگیری است و از ابتدای گرفتن مسئولیت خادمی اصحاب رسانه استان در خانه مطبوعات، با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، موضوع عضویت همکاران رسانه ای نیز تا حدودی مرتفع شده است.
مدیر خانه مطبوعات وخبرنگاران استان اصفهان افزود: یک نفر از همکاران رسانه ای شهرستان در نوع اطلاع رسانی با یکی از دستگاه ها مشکل پیدا کرده که از وی خواسته شد توسط واحد حقوقی خانه مطبوعات مشکل قضایی را پیگیری کنند .
بهروان در ادامه به مناسبت روز مسجد، با بیان اینکه من خودم بچه مسجدی هستم و حدود20 سال مسئولیت عناوین مختلف در مسجد را داشتم،ادامه داد: مسجد یک پایگاه مردمی است که بعضی مواقع نمی شود کار سیستماتیک در آن انجام داد . مردمی اداره کردن مسجد از زمان صدر اسلام تا الان بوده است که گاهی می شود با یک سیستم خاص آنرا مدیریت کرد و گاهی هم باید هیئتی مدیریت شود و تا الان هنوز نمی دانیم چرا مسجد پایگاهی برای حل تمام امورات و مشکلات مردم نیست.
وی افزود: مساجد باید کانون مراسم های مختلف مانند اقامه نماز و جشن ها و عزاداری ها، برگزاری کلاس های آموزشی به خصوص خانواده، مراسم عقد وازدواج و محل ورزش و پرورش بچه ها باشند.
در پایان این مراسم و با تأخیر چند روزه هدایایی به مناسبت روز خبرنگار به خبرنگاران شهرستان اردستان توسط مدیران و مسئولان شهرستان تقدیم شد./انتهای پیام

نوشتن دیدگاه