دوشنبه 10 ارديبهشت 1403, Monday 29 April 2024, مصادف با 20 شوال 1445
از پنجره همراز به نصف جهان نگاه کنید...
کد خبر: 24233
منتشر شده در سه شنبه, 13 تیر 1402 13:31
تعداد دیدگاه: 0
معاون آموزشی وزارت بهداشت عنوان کرد:

معاون آموزشی وزارت بهداشت گفت: در راستای اجرای قانون جوانی جمعیت، در سال جاری هم، افزایش ظرفیت در رشته فلوشیپ داریم و تا 2 سال آینده، نیاز کشور از نظر توزیع مناسب نیروی انسانی در این رشته مرتفع می شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی همراز، ابوالفضل باقری فرد در این خصوص عنوان کرد: تا سال 1400 ظرفیت پذیرش رشته فلوشیپ (دوره تکمیلی تخصصی ناباروری) ، 22 نفر در سال بود که با توجه به میزان نیاز کشور و تعداد فارغ التحصیلان و با همکاری بورد تخصصی زنان و معاونت بهداشت این نتیجه حاصل شد که این میزان فلوشیپ نیاز کشور را برطرف می کند.

وی بیان کرد: بعد از ابلاغ قانون جوانی جمعیت، با طرح و تصویب موضوع در شورای معین و نشست شورا، میزان جذب افراد در رشته فلوشیپ افزایش یافت و غیر از 22 نفر ، تعداد 8 نفر دیگر هم اضافه شد با این شرط که آنها شهریه پرداخت نکنند و به جای آن تعهدات خودت را در دانشگاه های محل خدمت تعیین شده بگذرانند.

باقری فرد تصریح کرد: بر اساس سطح تعریف شده خدمت، کمبود نیرو در زمینه تعداد فلوشیپ در کشور وجود نداشت بلکه مشکل اصلی در توزیع نامناسب این افراد بود که بیشتر تمایل به حضور در شهرهای بزرگ داشتند.

وی گفت: اعضای هیات علمی و افراد بورد معرفی شده از دانشگاه های علوم پزشکی باید در آزمون فلوشیب شرکت کرده و در صورت موفقیت می توانند از این سهمیه اضافه در نظر گرفته شده استفاده کنند و تعهدات خود را در محل خدمت خود بگذانند.

معاون آموزشی وزارت بهداشت افزود: بر اساس اجرای قانون جوانی جمعیت، در ستال 1401 در رشته فلوشیپ، افزایش ظرفیت داشتیم و در مجموع 34 نفر پذیرش شدند.

وی اظهار کرد: در سال جاری هم افزایش ظرفیت در رشته فلوشیپ داریم و می توان گفت تا 2 سال آینده ، نیاز کشور از نظر توزیع مناسب نیروی انسانی دراین رشته مرتفع می شود.

باقری فرد با اشاره به پیگیری ادامه فرآیند تربیت فلوشیب ناباروری در سال جاری، خاطر نشان کرد: بیشتر مشکلات ناباروری در سطح سه بر طرف می شود و نیازی به فوق تخصص نیست در صورت نیاز هم این خدمات در سطوح 1 و 2 با توزیع مناسب ارائه می شود./انتهای پیام

نوشتن دیدگاه