دوشنبه 10 ارديبهشت 1403, Monday 29 April 2024, مصادف با 20 شوال 1445
از پنجره همراز به نصف جهان نگاه کنید...
کد خبر: 22417
منتشر شده در جمعه, 29 مهر 1401 12:25
تعداد دیدگاه: 0
مدیر حوزه های علمیه سراسر کشور عنوان کرد؛

مدیر حوزه های علمیه سراسر کشور در دیدار با وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، این وزارتخانه را در اجرای قانون جوانی جمعیت پیشتاز دستگاه های کشور اعلام کرد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی همراز، آیت الله علیرضا اعرافی در این دیدار گفت: اولین بار است که وزارت بهداشت در موضوع جوانی جمعیت و اجرای قانون مربوط به آن سنجیده و‌ بهنگام عمل کرده و پیشتاز است.

مدیر حوزه های علمیه سراسر کشور افزود:حوزه های علمیه آماده همکاری با وزارت بهداشت در عرصه جوانی جمعیتتد.

وی تصریح کرد: در تمام عرصه ها به ویژه حوزه های فرهنگی، رویکرد اخلاقی، تربیتی، پژوهشی و عدالت محور وزارت بهداشت جای تقدیر و تجلیل دارد.

مدیر حوزه های علمیه کشور دکتر عین اللهی را شخصیتی دارای رتبه علمی بالا، برخوردار از فضایل اخلاقی و دارای روحیه انقلابی توصیف و بیان کرد: از تلاش های دکتر عین اللهی و مجموعه تحت مدیریت ایشان سپاسگزار و آماده همکاری با وزارت بهداشت هستیم.

آیت الله اعرافی ادامه داد: نظام سلامت و جامعه پزشکی در تاریخ ایران و انقلاب اسلامی همواره سرافراز بوده و در مهار همه گیری کرونا نقشی تاریخی ایفا کرده است.

وی گفت: حوزه های علمیه در نظام مشاوره فرهنگی، معنوی و بومی در خدمت حوزه سلامتند؛ زیرا هر چه در حوزه سلامت جسمی و معنوی و دانشگاهی هزینه کنیم سرمایه گذاری محسوب می شود.

دکتر بهرام عین اللهی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیز در این دیدار با تبیین عملکرد وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: امسال ۱۰ هزار و ۶۰۰ دانشجوی پزشک وارد دانشگاه ها شدند که نسبت به سال قبل و ورود ۷ هزار نفر ، پذیرش دانشجو رشد قابل توجهی را نشان می دهد.

وی با بیان این که تربیت پزشک عمومی و متخصص برای رفع کمبودها در کشور از اهمیت ویژه ای برخوردار است، اظهار داشت: امسال همچنین پذیرش متخصص به ۴ هزار نفر رسید و حال آن که میزان پذیرش در سال قبل ۳ هزار و ۲۰۰ نفر بود. امسال همچنین ۵۰۰ سهمیه بومی گزینی برای رفع کمبود پزشک متخصص در مناطق محروم در نظر گرفته شد.

دکتر عین اللهی با اشاره به اعلام ایران به عنوان کشور نمونه در مهار کرونا در اجلاس منطقه مدیترانه شرقی سازمان بهداشت جهانی در مصر، خاطر نشان کرد: در این اجلاس ایران در همه شخص های سلامت به عنوان کشور نمونه معرفی شد.

وزیر بهداشت ادامه داد: امسال همچنین ۶ میلیون نفر از جمعیت کشور را که فاقد بیمه بودند بیمه کردیم و در همین هفته صندوق بیماری های خاص و صعب العلاج را با بودجه ۵ هزار میلیاردی که مجلس به این بیماران اختصاص داده است، راه اندازی خواهیم کرد./انتهای پیام

نوشتن دیدگاه