شنبه 8 ارديبهشت 1403, Saturday 27 April 2024, مصادف با 18 شوال 1445
از پنجره همراز به نصف جهان نگاه کنید...
کد خبر: 24194
منتشر شده در یکشنبه, 04 تیر 1402 21:05
تعداد دیدگاه: 0
وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی:

وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گفت: یکی از موضوعات مهم ما در استفاده از تکنولوژی‌ها و فناوری‌های جدید حوزه کاوش است.

به‌گزارش پایگاه خبری تحلیلی همراز، سید عزت‌الله ضرغامی، وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در نشست با روح‌الله دهقانی فیروزآبادی معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهوری که در محل این وزارتخانه و با حضور معاونان و مدیران دو دستگاه برگزار شد، اظهار کرد: امیدواریم این‌گونه نشست‌ها نتایج خوبی برای فعالان و هنرمندان صنعت گردشگری و صنایع‌دستی به همراه داشته باشد.

او افزود: یکی از موضوعات مهم ما در استفاده از تکنولوژی‌ها و فناوری‌های جدید حوزه کاوش است. نوع تست‌های ما برای کاوش موضوع بسیار مهمی است که گاهی ممکن است آسیب زننده باشد اما با استفاده از فناوری‌های نوین می‌توان کارهای مهمی را انجام داد، حتی در مرمت نیز می‌توان از آن‌ها استفاده کرد.

ضرغامی ادامه داد: این حوزه از آن حوزه‌هایی بوده که بسیار بکر است و می‌تواند کارآیی را افزایش و هزینه‌ها را کاهش دهد. وزارت میراث‌فرهنگی و معاونت علمی و فناوری ریاست‌ جمهوری باید فعالیت خود را در این حوزه بیشتر کنند و با امضای یک تفاهم‌نامه موثر همکاری‌های خود را ادامه دهند./انتهای پیام

نوشتن دیدگاه