شنبه 1 ارديبهشت 1403, Saturday 20 April 2024, مصادف با 11 شوال 1445
از پنجره همراز به نصف جهان نگاه کنید...
کد خبر: 4292
منتشر شده در چهارشنبه, 02 اسفند 1396 07:12
تعداد دیدگاه: 0
مشاور برنامه‌ریزی مدیرکل میراث فرهنگی استان اصفهان:

مشاور برنامه‌ریزی مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان از صدور مجوز جهت تسریع در نجات‌بخشی 6 خانه تاریخی اصفهان با مشارکت فعالان گردشگری خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی همراز، به نقل از روابط عمومی اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان، سید علی صالح درخشان در حاشیه پانزدهمین نشست کمیته فنی سرمایه‌گذاری اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان اظهار کرد: در راستای حفاظت از خانه‌های تاریخی شهر اصفهان، سیاست اداره‌کل میراث فرهنگی در جهت تشویق بخش خصوصی جهت تملک این خانه‌های تاریخی و تبدیل آن‌ها به مراکز خدمات‌رسان گردشگری است.

وی افزود: با برنامه‌ریزی‌های به عمل آمده در پانزدهمین نشست کمیته فنی سرمایه‌گذاری اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان از مجموع طرح‌های ارائه شده توسط بخش خصوصی، پرونده 6 خانه تاریخی در بافت تاریخی شهر اصفهان، جهت تبدیل به اقامتگاه سنتی مطرح و پس از بررسی‌های کارشناسی اعضای کمیته با اکثریت آرا با طرح تبدیل این خانه‌های تاریخی به کاربری گردشگری موافقت کردند.

مشاور برنامه‌ریزی مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان همچنین گفت: در این نشست مقرر شد سرمایه‌گذاران در این خانه‌های تاریخی، پس از تهیه طرح مرمت و تصویب آن در معاونت میراث فرهنگی، نسبت به اجرای طرح گردشگری خود اقدام کنند.

*صدور مجوز اولیه تأسیس 25 مؤسسه گردشگری در پهنه استان اصفهان

همچنین در همین راستا حمید امینی نیز با ارائه گزارشی تصریح کرد: در این نشست از مجموع طرح‌های پیشنهادی، 25 طرح با اکثریت آرا در پهنه استان تصویب و مجوز تأسیس توسط این معاونت صادر می‌شود.

وی همچنین در رابطه با جزئیات این طرح‌ها تأکید کرد: در پانزدهمین نشست کمیته فنی سرمایه‌گذاری مجوز تأسیس 11 هتل، اقامتگاه سنتی و سفره‌خانه سنتی در شهرستان اصفهان، مجوز تأسیس دو مجتمع گردشگری در شهر گلپایگان، مجوز تأسیس یک مهمانپذیر در شهرستان اردستان، مجوز تأسیس یک رستوران بین راهی و یک سفره‌خانه سنتی در شهرستان فریدن و خوانسار صادر شد.

معاون سرمایه‌گذاری و دبیر کمیته سرمایه‌گذاری گردشگری اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان تصریح کرد: در این نشست مجوز تأسیس دو کمپ گردشگری در شهرستان سمیرم، مجوز تأسیس یک مجتمع گردشگری در شهرستان لنجان، مجوز تأسیس یک کمپ عشایری در شهرستان فریدون‌شهر، مجوز تأسیس 3 مجتمع گردشگری در محور شرق اصفهان و مجوز تأسیس یک مجتمع گردشگری در شهرستان تیران و کرون صادر شد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: در این نشست با هماهنگی‌های به عمل آمده با فعالان گردشگری، مجوز تأسیس یک اقامتگاه سنتی و بازارچه صنایع دستی در کاروانسرای تاریخی «کوهاب» در شهرستان نطنز در راستای حفاظت و تداوم حیات این کاروانسرای چهار صد ساله که متعلق به عصر صفوی است صادر شد.

نوشتن دیدگاه