دوشنبه 17 ارديبهشت 1403, Monday 6 May 2024, مصادف با 27 شوال 1445
از پنجره همراز به نصف جهان نگاه کنید...
کد خبر: 23441
منتشر شده در یکشنبه, 23 بهمن 1401 12:39
تعداد دیدگاه: 0

شهردار کاشان در آیین افتتاح و بهره‌برداری از پروژه بوستان کشاورز لتحر گفت: این پروژه در مساحتی بالغ بر 4 هزار مترمربع احداث شده و برای اجرای آن اقدامات مختلفی اعم ازعمرانی، خدماتی و تملک و آزادسازی انجام شده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی همراز/امیرحسین اکبری نژاد: حسن بخشنده، اجرای دیوار سنگی، نصب منبع آب، دیوارچینی سنگی، جدول‌گذاری، بلوک فرش، احداث محل بازی کودکان و نصب وسایل بازی، فضای سبز، نیمکت، برج نور، نصب پایه چراغ و ... را از جمله اقدامات صورت گرفته در این بوستان ذکر کرد.
وی، توجه به نواحی کم‌برخوردار را یکی از سیاست‌های اصلی مدیریت شهری در این دوره دانست و گفت: طی این دوره فضای سبز در نقاط مختلف به ویژه نواحی کم‌برخوردار توسعه یافته است، حرکتی که با اجرای پروژه‌های دیگر تداوم می‌یابد.
شهردار کاشان، توسعه فضای سبز را یکی الزامات ارتقای کیفیت زندگی شهروندان توصیف و تصریح کرد: البته این رویکرد باید متناسب با اقتضائات اقلیمی و محدودیت‌های شهر به ویژه در حوزه مصرف منابع دنبال شود.

«پارک بانوان» بیانگر عزم مدیریت شهری در تحقق نگرش عدالت‌محور است

شهردار کاشان در مراسم کلنگ‌زنی پارک بانوان، احداث این پروژه را گامی در راستای تحقق رویکرد مدیریت شهری در زمینه توزیع عادلانه امکانات و خدمات دانست.
حسن بخشنده، توسعه ورزش بانوان را یکی از الزامات تقویت روحیه و شادابی جامعه قلمداد و تصریح کرد: اجتماعی که همسران و مادران آن از سلامت جسمی و روحی برخوردارند، جامعه‌ای سالم‌تر و پویاتر است.
شهردار کاشان، مساحت پروژه پارک بانوان را بیش از ۱۳ هزار متر مربع ذکر و بیان کرد: این پروژه شامل مسیر دوچرخه، غرفه خود اشتغالی، آلاچیق، کافی شاپ، سالن بدنسازی، زمین والیبال، تنیس روی میز و بسکتبال، تالار وآمفی تئاتر روباز و..است.
بخشنده اعتبار برآورد شده برای اجرا و بهره‌برداری از این پروژه را بالغ بر 60 میلیارد ریال عنوان کرد و گفت: این پروژه می‌تواند نقطه عطفی در زمینه برخورداری بانوان از امکانات و تجهیزات ورزشی باشد.

مدیریت شهری فراتر از شعارها به حفاظت از میراث فرهنگی می‌پردازد

حسن بخشنده در آیین بهره‌برداری از پروژه بهسازی کوی شهیدان دقیقی(میدان کهنه) بیان کرد: راهبرد مدیریت شهری در حوزه میراث فرهنگی حضور فعالانه و اقدام حفاظتی است.
وی تصریح کرد: شهرداری کاشان فراتر از شعارها و در میدان عمل به حفاظت از آثار تاریخی و میراث فرهنگی شهر پرداخته و در این مسیر اسیر حواشی نمی‌شود.
شهردار کاشان گفت: برای بهره‌برداری از پروژه بهسازی کوی شهیدان دقیقی بالغ بر 20 میلیارد ریال اعتبار صرف شده است.
بخشنده، طول مسیر پروژه را 180 متر ذکر و خاطرنشان کرد: علاوه بر بالغ بر 1400 متر مربع بلوک فرش معبر، بیش از 700 متر مربع پیاده‌رو و 520 متر جدول‌گذاری نیز در این پروژه اجرا شده است.
وی 260 متر مکعب بتن‌ریزی، 1800 متر مربع تخریب آسفالت، یک هزار متر مکعب خاک‌برداری و 750 متر مکعب خاک‌ریزی را به عنوان اقدامات دیگر پروژه برشمرد.

آغاز عملیات اجرایی دو خانه فرهنگ در کاشان

شهردار کاشان در آیین کلنگ زنی خانه فرهنگ شهرک خاتم الانبیا و بلوار کارگر بیان کرد: توسعه فضاهای فرهنگی یکی از رویکردها و سیاست‌های جدی مدیریت شهری در نقاط مختلف شهر از جمله نواحی کم برخودار است.
حسن بخشنده با اشاره به آغاز عملیات اجرایی ساختمان ناحیه سه منطقه دو و خانه فرهنگ واقع در بلوار کارگر گفت: این پروژه در 3 طبقه، با زیربنای 547 مترمربع و در زمینی به مساحت 285مترمربع اجرا می‌شود و اعتبار برآورد شده برای این پروژه بالغ بر 19 میلیارد ریال است.
وی در مورد خانه فرهنگ شهرک خاتم الانبیا نیز بیان کرد: این پروژه با ۱۰۰۰ متر مربع زیر بنا، ۵۰۰ متر ساختمان در دو طبقه شامل؛ آمفی تئاتر، فضای سبز ، اتاق نقاشی ، ریخته‌گری و ....با اعتباری بالغ بر 50 میلیارد ریال میزبان اهالی مسکن مهر است.
شهردار کاشان بر اجرای پروژه های مختلف در حوزه فرهنگی تأکید و آن را یکی از الزامات دستیابی به توسعه پایدار قلمداد کرد.

بهره‌برداری از بلوار جدید الاحداث «امین» و «عدالت» با اعتباری بالغ بر 30 میلیارد ریال

شهردار کاشان در آیین بهره‌برداری از بلوارهای «امین» و «عدالت» گفت: توسعه و بهسازی معابر و مسیرهای دسترسی علاوه بر تأمین رفاه حال شهروندان در ساماندهی وضعیت ترافیکی نقش بسزایی دارد.
حسن بخشنده با اشاره به اینکه برای بهره‌برداری از این دو بلوار بالغ بر 30 میلیارد ریال اعتبار صرف شده خاطرنشان کرد: 3 هزار متر مربع زیرسازی، 6 هزار متر مربع آسفالت، 1350 متر جدول گذاری، نصب 18 تیر روشنایی، کاشت 1640 اصله درختچه (زیتون تلخ و سرو)،۶۴۰اصله، خاکریزی رفیوژ میانی، اجرای سیستم آبرسانی فضای سبز و...از جمله اقدامات صورت گرفته دراین دو بلوار بوده است.
وی با اشاره به اجرای پروژه‌های زیرساختی در حوزه حمل و نقل و ترافیک تصریح کرد: علاوه بر این ابرپروژه‌ها، پروژه‌هایی برای رفع مشکلات فعلی و دغدغه‌های کنونی شهروندان در این حوزه تعریف و اجرا می‌شود.

رونمایی از درگاه نرم افزاری"بهشت" سازمان آرامستان ها با اعتباری بالغ بر یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال

رئیس سازمان آرامستان های کاشان در آیین رونمایی از سامانه بهشت گفت: در دوره جدید مدیریت اقدام به طراحی سند چشم انداز سازمان کردیم که در آینده ارزش این سند به همدلی با مراجعان و همدردی با باز ماندگان اشاره شده است
سید محمد حسین علوی زاده افزود: بعد از تغییر سند جلسات هم فکری و مشاوره ی، مختلفی پیرامون عملیاتی کردن این همدلی و هم دردی برگزار شد.
وی در ادامه بیان کرد:در این جلسات نیازهای مخاطبان استخراج وراه های رفع این نیاز ها بررسی شد.
این نیاز ها به طور کلی در سه دسته "خدمات اداری،خدمات ترحیم وتشییع و خدمات فرهنگی" دسته بندی ،و در هر کدام بخش ها نیازهای مختلف فهرست شدند.
علوی زاده اظهار داشت: سهولت دسترسی برای مخاطبان از نکات مدنظر در طراحی این سامانه می باشد.
به همین جهت طراحی ساماندهی یکپارچه خدمت رسانی سازمان آغاز و به صورت وب اپیلیکشن طراحی و اجرا شد وی تصریح کرد: مخاطبان از طریق وب سایت سازمان و اپلیکشن مربوطه میتواند به آن دسترسی داشته و نیازهای سازمان اداری در بخش های مختلف در اپلیکشن در دسترس می باشد نیازهای از جمله: درخواست فوری آمبولانس،پیش فروش قبر،رفع نیازمندی های آرامستان ها وپیامک های اطلاع رسانی در این بخش دیده شده برای رفع نیاز مخاطبان به خدمات تشییع و ترحیم به سراغ بخش خصوصی رفته و این دسته نیاز ها کاملا برون سپاری شد،صفر تا صد خدمات مراسم تحریم و یاد بود در این بخش با نام "موسسه بهشتیان" انجام میشود .

مدیر آرامستان ها گفت: نیازهای فرهنگی مخاطبان هم در این سامانه امورخیریه، اهدا عضو، بخش ادعیه و قرآن ،بخش احکام ، بخش خدمیاری گلزار شهدا ، تورهای مجازی، اطلاع از وضعیت متوفیان روز کاشان، مسیر یابی به قبور ، جستجوی متوفیان و مشاهیر، جستجوی شهدا،اطلاع رسانی اخبار و پروژه های جاری دارالسلام کاشان و ثبت وصیت نامه شرعی و صوتی از امکانات این بخش است .
محمد حسین علوی زاده در مورد فعالیت های سازمان افزود:این فعالیت ها صرفا به صورت درون سازمانی انجام نمی گیرد و ماموریت ها در سه دسته "درون سپاری،برون سپاری و سیستم سپاری" انجام خواهدگرفت.
وی ادامه داد: حداقل با گذشت کمتر یکسال ازتدوین سند چشم انداز سازمان خوشحالیم که در آستانه رونمایی از این درگاه یکپارچه باتوجه به رصد راهکارهای خدمت رسانی ساماندهی مشابه در کشور بر این باوریم که سازمان آرامستان های شهرداری کاشان به بهینه ترین و جامع ترین نحوه خدمت رسانی دست پیدا کرده است. اکنون این سازمان آماده انتقال دانش فنی و مدیریتی خود در طراحی درگاه یکپارچه خدمت رسانی به سایر آرامستان های کشور با شعار "اینجا همه زنده اند"، میباشد.
لازم به ذکر است اعتبار این سامانه بالغ بر یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون می باشد./انتهای پیام

نوشتن دیدگاه