پنجشنبه 13 ارديبهشت 1403, Thursday 2 May 2024, مصادف با 23 شوال 1445
از پنجره همراز به نصف جهان نگاه کنید...
کد خبر: 22091
منتشر شده در سه شنبه, 01 شهریور 1401 15:52
تعداد دیدگاه: 0
رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان کاشان:

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان کاشان در بازدید از روستای «ون» که با حضور دهیار و اعضای شورای روستا همراه بود از انجام برنامه‌ریزی‌های لازم برای تبدیل این روستا به روستای هدف گردشگری خبر داد.

به‌گزارش پایگاه خبری تحلیلی همراز، احمد دانایی‌نیا با اعلام این مطلب گفت: روستای "ون" دارای ظرفیت‌های منحصربه‌فردی همچون درخت چنار هزارساله، چشمه‌های متعدد، مناظر طبیعی بکر، امامزاده یوسف و آسیاب‌های آبی بی‌نظیری است که می‌توان محورهای فرهنگی و تاریخی متعددی را در این روستا تعریف کرد.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان کاشان ادامه داد: با توجه به اهمیت آثار موجود در این روستا، برنامه‌ریزی‌ها برای ثبت ملی محور فرهنگی و تاریخی امامزاده یوسف تا درخت چنار هزار ساله انجام‌ شده و به‌زودی پرونده تکمیل‌ شده به شورای ثبت استان ارسال خواهد شد.

او افزود: امیدوارم با توجه به بی‌نظیر بودن این محورهای گردشگری در روستا، به‌زودی شاهد ثبت ملی محور گردشگری روستا و تبدیل آن به روستای هدف گردشگری در شهرستان کاشان باشیم.

دانایی‌نیا تصریح کرد: خوشبختانه روستاهای شهرستان کاشان از ظرفیت‌های بسیار مناسبی از منظر فرهنگی و گردشگری برخوردار هستند و امیدوارم با تدوین تقویم گردشگری شهرستان و برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده به‌زودی شاهد توسعه زیرساخت‌های لازم در شهرستان و رونق اقتصادی روستاها و شهرهای کاشان از منظر گردشگری باشیم./ انتهای پیام

نوشتن دیدگاه