دوشنبه 17 ارديبهشت 1403, Monday 6 May 2024, مصادف با 27 شوال 1445
از پنجره همراز به نصف جهان نگاه کنید...
کد خبر: 23281
منتشر شده در سه شنبه, 04 بهمن 1401 13:06
تعداد دیدگاه: 0

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی کاشان گفت: برنامه کمپین کشوری عملیات واکسیناسیون تکمیلی فلج اطفال، سرخک و سرخجه اتباع غیرایرانی در مجموعه تحت پوشش این دانشگاه بیش از 60 درصد پیشرفت داشته است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی همراز/آسیه درج سنگ: مهدی دلاوری گفت: تاکنون در شهرستان کاشان 62 درصد افراد ،در جمعيت هدف واکسن پولیو و 65 درصد واکسن سرخک و سرخجه و در شهرستان آران وبیدگل 76 درصد واکسن پولیو و74 درصد واکسن سرخک و سرخجه را دریافت نموده اند.
رئیس مرکز بهداشت دانشگاه علوم پزشکی کاشان، با اشاره به اینکه 10 روز آينده این طرح اتمام می یابد، افزود: به منظور پوشش کامل طرح و پیشگیری از ورود و چرخش ویروس عامل سرخک در منطقه لازم است کلیه اتباع زير ١٥ سال در اسرع وقت به مراکز، پایگاه ها و خانه های بهداشت جهت تزریق واکسن مراجعه نمایند.
دلاوری ادامه داد: نزدیک به ۲۴۰۰۰ کودک زیر ۱۵ سال واکسن فلج اطفال و ۲۳۰۰۰ کودک ۹ ماه تا ۱۵ سال از شروع طرح واکسن سرخک و سرخجه دریافت خواهند کرد.
وی یادآور شد: از بهمن ماه امسال تا آخر فروردین سال ۱۴۰۲ نزدیک به ۵۵۰۰ نفر از اتباع خارجی که از نظر ابتلا به سل غربالگری شدند، در صورت لزوم از آنها نمونه گیری و رادیولوژی قفسه سینه انجام می شود و در صورت ابتلا به بیماری سل بیماران به صورت رایگان تحت درمان قرار خواهند گفت.
لازم به ذکر است: این طرح با همکاری ادارات به ویژه فرمانداری، آموزش و پرورش و نیروی انتظامی در هر دو شهرستان کاشان و آران و بیدگل در حال اجرا می باشد./انتهای پیام

نوشتن دیدگاه