يكشنبه 16 ارديبهشت 1403, Sunday 5 May 2024, مصادف با 26 شوال 1445
از پنجره همراز به نصف جهان نگاه کنید...
کد خبر: 22980
منتشر شده در سه شنبه, 29 آذر 1401 12:22
تعداد دیدگاه: 0
مدیر منطقه ۱۲ شهرداری اصفهان خبر داد:

مدیر منطقه ۱۲ شهرداری اصفهان با بیان اینکه یکی از مباحث مهم مدیریت شهری، محله‌محوری است، گفت: حدود ۷۰ درصد از پروژه‌های محله‌محور در این منطقه انجام شده است، اما همچنان محله‌هایی همچون عاشق‌آباد، امین یا ناصرخسرو نیاز به بازآفرینی مجدد دارد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی همراز، علی‌اکبر رسالت با بیان اینکه منطقه ۱۲ در مقایسه با منطقه سه که در مرکز شهر است، دارای بافت فرسوده خاصی نیست، اظهار کرد: با توجه به قدمت ساخت‌وسازها در خیابان‌های امین، ناصرخسرو و محله قدس و اینکه بعضی ساختمان‌ها در این نواحی بر اساس صدور پروانه احداث نشده است، یکی از راهکارهای پیشنهاد شده برای حل این مسئله ورود سرمایه‌گذاران متعدد به‌منظور ایجاد تغییر در بافت ناکارآمد شهری در این ناحیه است که اگر این موضوع مهم محقق شود، برای ایجاد نظم شهری، سهولت زندگی شهروندان و سرمایه‌گذار نیز مطلوب است.

وی با اشاره به وضعیت خطرناک منطقه شهرک قدس، گفت: این محل در گذشته مجتمع نظامی بوده است و در حال حاضر از لحاظ ساختاری دارای مشکل است، لوله‌کشی‌ها ایراد دارد و ترک‌های خیلی بزرگی در ساختمان ایجاد شده است.

مدیر منطقه ۱۲ شهرداری اصفهان ادامه داد: در حوزه شهرسازی برای تغییر وضعیت این منطقه، مردم باید با شهرداری مشارکت کنند و با توجه به اینکه شهرداری اصفهان برای صدور پروانه در این خصوص هیچ مشکلی ندارد، این مهم برای بلوک اول به صورت رایگان انجام خواهد شد.

وی در خصوص سرانه ورزشی در شهرک قدس تصریح کرد: در فاصله خیلی کم و نزدیک به این شهرک، ورزشگاه بزرگ کوهسار وجود دارد و به نسبت میزان جمعیت در این منطقه و به دلیل وجود بافت فرسوده و نداشتن زمین کافی و مناسب در آن، هزینه کردن برای احداث ورزشگاه دیگر منطقی نیست.

رسالت با بیان اینکه یکی از مباحث مهم مدیریت شهری، محله‌محوری است، افزود: در بودجه سالیانه مبالغی در خصوص این موضوع برای هر منطقه مشخص شده است و در بودجه ۱۴۰۱ عدد قابل توجهی برای این منطقه دیده شده و در بودجه ۱۴۰۲ نیز برای محله‌های امین‌آباد، ناصرخسرو و عاشق‌آباد بودجه قابل توجهی در این خصوص در نظر گرفته شده است.

وی تصریح کرد: نزدیک ۷۰ درصد از پروژه‌های محله‌محور از جمله باز شدن چند گلوگاه و حجم زیادی از زیرسازی آسفالت در محله محمودآباد انجام شده است اما همچنان محله‌هایی همچون عاشق‌آباد، امین و ناصرخسرو نیاز به بازآفرینی مجدد دارد.

مدیر منطقه ۱۲ شهرداری اصفهان ادامه داد: به دلیل تملک‌هایی که مشکلات قانونی داشته است و با شهروند نتوانسته‌ایم به جمع‌بندی برسیم، همچنان ۳۰ درصد در این منطقه عقب هستیم که بعد از حل این مسئله به‌صورت مسالمت‌آمیز این پروژه نیز تا آخر سال تکمیل خواهد شد./انتهای پیام

نوشتن دیدگاه